2022-09-12, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
It ain’t over until the fat lady sings…

Du skämmer bara ut dig. Men vi kan vänta till onsdag/torsdag om du behöver tid på dig att förlika dig med dina extremt dåligt underbyggda prediktioner.

Nästa gång tycker jag du ska åtminstone försöka att grunda dina antaganden på kända fakta och inte basera dem på fria fantasier från en journalist som under helg frågar en icke-representativ mängd människor på ett torg.
Citera
2022-09-12, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Du skämmer bara ut dig. Men vi kan vänta till onsdag/torsdag om du behöver tid på dig att förlika dig med dina extremt dåligt underbyggda prediktioner.

Nästa gång tycker jag du ska åtminstone försöka att grunda dina antaganden på kända fakta och inte basera dem på fria fantasier från en journalist som under helg frågar en icke-representativ mängd människor på ett torg.

Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken…
Citera
2022-09-12, 17:20
Medlem
Citat:
Det är inte klart än. Vem ved vad som kan hända med alla post- och utlandsröster. Finns många ”svenska” muslimer där ute. Just sayin.

300 röster i Irak och ca 100 i Iran. Vem försöker du lura egentligen?
Citera
2022-09-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Intressant med rapporterna från skolvalet där 400000 elever har möjlighet att rösta. M blev störst på 27%, SD näst störst på 21%, S 16%, KD 9%, V 8%, C 8% medan L och MP inte klarar 4% spärren.

Siffrorna är preliminära men intressanta när de kombineras med hur 18-21 åringar röstar. I nästa val lär 18-21 åringarna rösta ännu mer med slagsida till höger.

Måste kännas tungt för MP att deras tidigare bas faller bort. Partiet består nu mest av ängsliga etniskt svenska medelålders kvinnor.

Stärker det jag har tjatat om länge att dagens unga struntar i "klimathotet" och är trötta på dalt, skolkaos och otrygghet.

Återväxten ser mycket lovande ut. Notera att SD är ännu starkare på högstadiet än på gymnasiet:

https://www.mucf.se/preliminart-resultat-i-skolval-2022

SD gymnasiet: 20,1%
SD åk 7-9: 21,7%
Citera
2022-09-12, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
300 röster i Irak och ca 100 i Iran. Vem försöker du lura egentligen?

Jag vet inte hur många svenskar det finns utomlands eller ens i Sverige. Vet du det?
Citera
2022-09-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Återväxten ser mycket lovande ut. Notera att SD är ännu starkare på högstadiet än på gymnasiet:

https://www.mucf.se/preliminart-resultat-i-skolval-2022

SD gymnasiet: 20,1%
SD åk 7-9: 21,7%
Yes, är man redan som tonåring inte skrämd av all brunsmetning är man nog även som myndig i alla fall öppen för att rösta på dem.

Det mycket lovande ut. Kan SD vara leverera mycket av sin politik kan man förhoppningsvis vara med och slåss om att vara största parti 2026 och då få till saker som grundlagsändringar rörande återkallande av medborgarskap, dansk lösning för asyl (söka i Afrika), göra återvandring allmänt accepterat, djupare förändringar i hela den offentliga sektorn, vara med och driva igenom slutförandet av nya reaktorer (lär behövas två mandatperioder minst) mm.

Förhoppningsvis är detta bara början. Lyckas bara SD vara lagomt hårda nu i förhandlingarna kommer det bli kanon.
Citera
2022-09-12, 18:04
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Intressant med rapporterna från skolvalet där 400000 elever har möjlighet att rösta. M blev störst på 27%, SD näst störst på 21%, S 16%, KD 9%, V 8%, C 8% medan L och MP inte klarar 4% spärren.

Siffrorna är preliminära men intressanta när de kombineras med hur 18-21 åringar röstar. I nästa val lär 18-21 åringarna rösta ännu mer med slagsida till höger.

Måste kännas tungt för MP att deras tidigare bas faller bort. Partiet består nu mest av ängsliga etniskt svenska medelålders kvinnor.

Stärker det jag har tjatat om länge att dagens unga struntar i "klimathotet" och är trötta på dalt, skolkaos och otrygghet.

🙋🏻‍♂️

Börjar dock närma mig 30 så vet inte om jag skulle kalla mig ung precis.
Citera
2022-09-12, 18:36
Medlem
Hanif Bali retweetar någon undersökning bland iranier med svenskt medborgarskap. SD får 35% och tillsammans med M får de mer än 50% tillsammans.

Ser det likadant ut bland Syrianer (men då KD och SD)?
Citera
2022-09-12, 19:25
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många svenskar det finns utomlands eller ens i Sverige. Vet du det?

Det är ca 200 000-300 000 röster kvar att räkna. Menar du på allvar att Nyans skulle plocka 80% utav dessa?
Citera
2022-09-12, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det är ca 200 000-300 000 röster kvar att räkna. Menar du på allvar att Nyans skulle plocka 80% utav dessa?

Jag menar ingenting. Vi får se.
Citera
2022-09-12, 20:20
Avslutad
Citat:

Att du inte vet något är tämligen klart.
Citera
2022-09-12, 20:27
Medlem
Citat:
Hanif Bali retweetar någon undersökning bland iranier med svenskt medborgarskap. SD får 35% och tillsammans med M får de mer än 50% tillsammans.

Ser det likadant ut bland Syrianer (men då KD och SD)?
Tror jag inte. Perser är rätt unika. Om du får en arbetskamrat från Iran som bott här hela livet så är han svensk. Om din arbetskamrat är en arab som bott här i tre generationer så är han en blatte på alla sätt och vis. Lite generaliserat men poängen gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in