2022-09-11, 19:42
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Varför skulle det inte finnas en tråd om denna påkostade serie.
Nej, man lägger inte ut nånting om förtida information som kan sabba spänningen och spoila handlingen om serien, använd spoiler funktionen!

GoT it 😉🤪
Citera
2022-09-11, 20:53
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Varför skulle det inte finnas en tråd om denna påkostade serie.
Nej, man lägger inte ut nånting om förtida information som kan sabba spänningen och spoila handlingen om serien, använd spoiler funktionen!

Bara glad att ha hittat den. Inte förvånad. Men glad 👍🏻🤓
Citera
2022-09-12, 00:29
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Jag vet att rollen spelades bra för personen som spelade rollen fick mig engagerad och underhållen.

Att en roll spelas bra i detta fall har att göra med att Heimdall som karaktär/gud gestaltas som han beskrivits (i skrift från den tiden)och göra det trovärdigt

Att du personligen engageras duger inte som kriterier
Citera
2022-09-12, 00:33
Medlem
grungewhores avatar
Har sett de tre första avsnitten, det är en ganska blek cast, men manus är hyfsat. Vi får se säsongen för att se hur det går.
Citera
2022-09-12, 16:00
Medlem
XtraXs avatar
Avsnitt 4.

Citera
2022-09-12, 17:11
Medlem
Citera
2022-09-12, 17:34
Medlem
okok1s avatar
Daemon verkar vela fram och tillbaka. Har han en plan? Vad vill han? Han verkar mest göra saker och testa gränser.

Tycker serien är bra fast det händer inte så mycket. Tydligen har det redan gått 4 år.
Citera
2022-09-12, 19:00
Medlem
Svampspors avatar
Som andra skrivet; det händer inte så vansinnigt mycket i avsnittet, men det gör faktiskt inte så mycket. Mina favoritavsnitt i gamla GOT var de som innehöll mest dialog. Jag kan dock inte låta bli att se likheterna med Simpsonsskaparnas animerade serie Disenchantment när prinsessan smiter ut från slottet.
Citera
2022-09-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Avsnitt tre var ganska tråkigt till stor del. Var ju inte lite förutsägbart att draken skulle komma till räddning där i sista sekund.. Men det är väl som det är.

Fy fan. Hatar såna deus ex machina-lösningar. Blev alldeles för mycket av det i got också efter några säsonger.
Citera
2022-09-12, 21:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Daemon verkar vela fram och tillbaka. Har han en plan? Vad vill han? Han verkar mest göra saker och testa gränser.

Tycker serien är bra fast det händer inte så mycket. Tydligen har det redan gått 4 år.
Jag får uppfattning att Daemon kör "The long game".

Vad han vill, ja, det är väl vad de brukar i GoT-världen och mer makt.

Och 4år, det tänkte jag inte riktigt på.
Men jag tror detta är den klassiska grundningen för framtiden, där man introducerar storyn med en grund.
Och den kan ibland inte bli så där jätte rolig har jag lärt mig, en del serier blivit tråkiga då de aldrig kommer någonstans och läggs ned i stället.
Citera
2022-09-12, 21:23
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Daemon säger ”du har också mognat på de här fyra åren”

Ändå säger mannen som framför teatern att prins Aegon är tre år.
Hur hänger det ihop?
Citera
2022-09-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SouthernGirl
Daemon säger ”du har också mognat på de här fyra åren”

Ändå säger mannen som framför teatern att prins Aegon är tre år.
Hur hänger det ihop?

Med reservation för att jag inte förstår frågan men en unge ska tryckas in innan den kan tryckas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in