2022-09-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Att säga "helg seger" på fyllan är så oskyldigt det kan bli. Hon säger ju inte ens HELL seger så jag ser inte vad problemet är (inte för att jag har någonting emot det )

Det är helt jävla sjukt att folk ens lägger någon energi på det här.
Det visar ju egentligen bara hur djupt störda i huvudet människor är idag. Någonting har blivit fel.

Jag tror att vänstern inte förstår att vi invandringskritiker inte har något samröre med "extremhögern". Det är därför vi kan skämta om det. Vi behöver liksom inte deras 3000 röster MAX (så många som röstade NMR 2018). De är töntar, om något, och deras ideologi är töntig. De skulle väl helst skicka ut Rebecca för att hon inte är tillräckligt nordisk.

Inte ens jag som röstade AFS förra valet ser NMR som något seriöst. Det finns ingen anledning att skicka en dold hälsning till dem. "Hell Seger" är ett skämt, om hon ens sa det. För mig är det samma som om någon har en Che Guevara tshirt. Eller "The Ramones" Liksom whatever. Jag förstår att de inte är revolutionärer.
Citera
2022-09-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jävligt dumt agerat om det fanns en baktanke. SD behöver nu visa att de är rumsrena. För hård invandringspolitik men uttryck er inte så här. Sen är det inte särskilt förtroendeingivande att vara aspackad på valvakan

Hon har redan erkänt att det fanns en baktanke. Hon är inte vidare smart heller för den delen för i hennes intervju med SVT ångrade hon sig och menade plötsligt och sa att det bara var en "grammatisk felsägning", liksom hur blåst kan man bli.

Det hela blir även än mer problematiskt när hon är tillsammans med Tobias Andersson som är en högt uppsatt SD-politiker i riksdagen. Nu ska inte han beskyllas för att han är tillsammans med en idiot, men du har rätt, detta är inte sättet att visa att man är rumsren.
Citera
2022-09-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Tyckte du att det var roligt?
Sånt kan man behålla för sig själv om man är i hennes position. Är så trött på onödiga uttalanden. Det ger bara vänstern mer vatten på sina kvarnar.

Vattnet har runnit rätt stadigt i den ån rätt länge nu.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Så det var inte det hon anspelade på?

Nej din idiot, din hjärna spårar in på nasse på grund av dina läs och skriv svårigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Ja verkligen roligt... Undrar on hennes ziggenar släktingar tyckte det var lika roligt när gasen kom in i kammaren och vakterna skrev HELL(G) SEGER

Går du igång på att skriva zigenare?
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Att säga "helg seger" på fyllan är så oskyldigt det kan bli. Hon säger ju inte ens HELL seger så jag ser inte vad problemet är (inte för att jag har någonting emot det )

Det är helt jävla sjukt att folk ens lägger någon energi på det här.
Det visar ju egentligen bara hur djupt störda i huvudet människor är idag. Någonting har blivit fel.
Jag skiter i om människan så hade ropat heil Hitler hemma i sitt eget kök. Men är man så in i helvete dum i huvudet att man inte ens klarar av att hålla inne med nazi-referenser på en valvaka där det finns mängder av journalister och folk som filmar med mobiler så är man helt klart inte riktigt mogen sin uppgift att vara politiker i rampljuset. Inte en enda jävla kväll klarar alltså människan av att hålla inne med nazi-referenser. Därtill i ett parti som gör ALLT för att försöka tvätta bort brunstämpeln..

Oavsett vad man själv tycker om SD och deras politik så måste man ju inse det fullständigt idiotiska i beteendet
Citera
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Svårt att avgöra om hon ville säga segerhelg som i hennes tweet eller ville anspela på "hell seger", men det riktigt pinsamma är ju hur jävla full hon var.

Också svinigt av reportern att intervjua henne i det tillståndet, men jag vill inte ta ifrån henne ansvaret att uppföra sig på SD:a valvaka.

Detta kommer bli en supersized nothingburger with extra fries.

Tycker du verkligen att det är svårt att avgöra? Det är uppenbart att hon syftar på hell seger, hon försöker vara rolig på fyllan reporten ser ett guldläge och är framme med bandarn. Oproffsigt av henne. Osmakligt skämt. Är hon nazist? Svar nej
Citera
Medlem
Citat:
Svårt att avgöra om hon ville säga segerhelg som i hennes tweet eller ville anspela på "hell seger", men det riktigt pinsamma är ju hur jävla full hon var.

Också svinigt av reportern att intervjua henne i det tillståndet, men jag vill inte ta ifrån henne ansvaret att uppföra sig på SD:a valvaka.

Äsch, Rebecca har gjort mer för SD än alla gnällspikar på Flashback gjort tillsammans. Hon kan väl få festa lite.

Men jag noterade att reportern såg tydligt obekväm ut.
Citera
2022-09-12, 17:25
Medlem
Hon har ju skrivit om "helg seger" redan den 9 September, alltså ingen felsägning: https://twitter.com/fallenkvist/status/1568239134367531010?s=20&t=Wxm48BpHXBsfOtOmEBvZVQ
Citera
2022-09-12, 17:25
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Vad är skillnaden? Är politiker inte vanliga människor?

Kontext sa jag ju... google it.
Citera
2022-09-12, 17:26
Avslutad
En gaskammar behörig Zigernare joinar SD, skriker Hell Seger live. Det här är nästan Shakespearian
Citera
2022-09-12, 17:26
Medlem
Citat:

Hon har i efterhand redan medgett att hon sa det hon sa medvetet, eller ja, det var innan hon ångrade sig och plötsligt menade att grammatiken svek henne.

Rebecka Fallenkvist skriver i en kommentar till Expressen att hon sa ”helg seger” i ett försök att spela på ”medias sedvanliga övertolkningar”.

”Så här i efterhand inser jag att det var onödigt”, skriver hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in