2022-09-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Afs borde lagts ner innan det hade hunnit starta. 🤣, kom ni in i riksdagen? Bättre att promillepartiet Afs lägger ner nu. Inga kommentarer från Gustav? 🤣. Snabbast växande parti? 🤣

Nej, knäpptyst på twitter från Kasslern.

Hör till god ton att åtminstone tacka valarbetarna och säga nåt pliktskyldigt att vi inte nådde ända fram...typ.
Citera
2022-09-12, 13:54
Medlem
HotPopcorns avatar
Jag hade övertygat mig själv att rösta AfS till riksdagen igen som jag gjorde förra valet. Men när jag väl stod där och skulle rösta så blev det SD till riksdagen istället. AfS fick min röst i kommunvalet istället, väl medveten om att det är en bortkastad röst Men vill inte att de skall bli helt utan röster, så hoppas det blir en liten tröst i alla fall.

Vill de komma någon vart tycker jag de skall satsa på lokal nivå. Bygga upp lokal förankring tills de uppnår någon form av kritisk massa som gör att de kan ta sig in i riksdagen framöver. Men tidsperspektivet blir ju väldigt långt förstås, förmodligen mycket längre än deras tålamod. Något dunder och brak in i riksdagen för AfS kommer det aldrig bli. Enda hoppet är nog smygande gräsrotsrörelse, men så har de inte tänkt överhuvudtaget.
Citera
2022-09-12, 14:47
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Nej, knäpptyst på twitter från Kasslern.

Hör till god ton att åtminstone tacka valarbetarna och säga nåt pliktskyldigt att vi inte nådde ända fram...typ.
Han tackade via en video istället!

https://www.youtube.com/watch?v=ctXLtXGaW9I
Citera
2022-09-12, 14:54
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Hoppas ni är nöjda nu!

Pingismandat som håller på fram och tillbaka nu! Högern hade behövt 3 mandats övervikt.

Med en helt jävla enorm otur skulle det rent teoretiskt kunna sluta med 175-174 till vänsterns fördel, med ännu mer invandring som följd.

Ni är säkert nöjda nu!

Med lite tur klarar högern sig, men det tickar åt fel håll redan nu och procentantalet minskar i skillnad mellan blocken. Inte alls bra.
Citera
2022-09-12, 14:58
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Han tackade via en video istället!

https://www.youtube.com/watch?v=ctXLtXGaW9I

A, feg som han är så undviker han live 🤣, svårt att svara på lättledda och viljesvagas frågor. Afs är som en återvinningsstation för sopor, metall dit och papper dit men gemensamt är ju att Afs är bottenskrapet som inte en järnrörsligan ville ha att göra med. 🤣
Citera
2022-09-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hoppas ni är nöjda nu!

Pingismandat som håller på fram och tillbaka nu! Högern hade behövt 3 mandats övervikt.

Med en helt jävla enorm otur skulle det rent teoretiskt kunna sluta med 175-174 till vänsterns fördel, med ännu mer invandring som följd.

Ni är säkert nöjda nu!

Med lite tur klarar högern sig, men det tickar åt fel håll redan nu och procentantalet minskar i skillnad mellan blocken. Inte alls bra.

Vad snackar du om? Mandaten har varit 175 mot 174 sedan söndag kväll. Senaste valräkningen från klockan 15.00 ger röda blocket 48,9 mot 49,7 för det blå. Det vill säga nästan samma som söndag kväll.
Citera
2022-09-12, 15:12
Avslutad
Inte alls menat som hån, utan seriöst menat. Men blir man mindre än Nyans, Medborgerlig samling och typ Knapptryckarna, fittorna och liknande, det är ju höjden av förnedring. Till och med nmr får högre i sin kommun än vad afs ser ut att få i någon kommun. Men man slår nog piratpartiet kanske ändå?

Det är väldigt okända och flummiga partier man hamnar i klass med, fast man lägger mycket mer arbete och pengar än dessa. Det måste ju ses som ett misslyckande oavsett vad man tycker.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-09-12 kl. 15:27.
Citera
2022-09-12, 15:42
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Hoppas ni är nöjda nu!

Ni är säkert nöjda nu!

Jag är mycket nöjd över att ha röstat på den enligt mig enda framkomliga politiken för Sverige, och kommer rösta efter samma kriterier även fortsättningsvis i väntan på att något faktiskt händer. Om jag sen råkat hindra ett moderatstyre är det bara en bonus.

Däremellan lever jag mitt liv, som är ganska bra och som jag är nöjd med. Jag mår bra, är lycklig och på bra humör.

Har du problem med det så får du ta upp det med din terapeut, du behöver inte sitta och hysteriskt gråta i denna tråd.
Citera
2022-09-12, 16:23
Medlem
kyzyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Inte alls menat som hån, utan seriöst menat. Men blir man mindre än Nyans, Medborgerlig samling och typ Knapptryckarna, fittorna och liknande, det är ju höjden av förnedring. Till och med nmr får högre i sin kommun än vad afs ser ut att få i någon kommun. Men man slår nog piratpartiet kanske ändå?

Det är väldigt okända och flummiga partier man hamnar i klass med, fast man lägger mycket mer arbete och pengar än dessa. Det måste ju ses som ett misslyckande oavsett vad man tycker.
Nyans lär ju bli större men tycker inte de räknas då de är ett intresseparti för muslimer. Det är värre om medgörlig samling blir större.
Men jag håller fortfarande tummarna för att AfS blir störst utanför riksdagen efter Nyans
Citera
2022-09-12, 16:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Vad snackar du om? Mandaten har varit 175 mot 174 sedan söndag kväll. Senaste valräkningen från klockan 15.00 ger röda blocket 48,9 mot 49,7 för det blå. Det vill säga nästan samma som söndag kväll.

Nej, det har det inte, men det vet väl inte du eftersom du inte har följt räkningen.

Fördelningen har stått 176-173 till de blågulas fördel under merparten av natten. Sen kom morgontimmarna och mandatet trillade tillbaka till de rödgröna.

Det vet vi som har följt detta under natten också.
Citera
2022-09-12, 16:38
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jag är mycket nöjd över att ha röstat på den enligt mig enda framkomliga politiken för Sverige, och kommer rösta efter samma kriterier även fortsättningsvis i väntan på att något faktiskt händer. Om jag sen råkat hindra ett moderatstyre är det bara en bonus.

Däremellan lever jag mitt liv, som är ganska bra och som jag är nöjd med. Jag mår bra, är lycklig och på bra humör.

Har du problem med det så får du ta upp det med din terapeut, du behöver inte sitta och hysteriskt gråta i denna tråd.

Ser jag ut att gråta? Äntligen blir det maktskifte till den blå sidan!
Till din förtret som ju hellre hade velat se en S+MP+C+V regering, ditt jävla vänsterpack!
Citera
2022-09-12, 16:46
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ser jag ut att gråta? Äntligen blir det maktskifte till den blå sidan!
Till din förtret som ju hellre hade velat se en S+MP+C+V regering, ditt jävla vänsterpack!

Ehm ja?

Mentalt labil och kanske bipolär? Glömmer vad du skrivit fem minuter tidigare? Alkis?

Hur som borde du göra något åt det, förbättra ditt liv (eller kanske skaffa ett?). Har du tjej? Om inte så är det en sak att överväga. Kanske skaffa nytt jobb om nuvarande ger dig sådan hjärnblödning.

Men helt klart borde du ta tag i dig själv och ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in