2022-09-11, 16:12
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ja. Du får nog läsa på lite om investeringar och återkomma.
Bra argument. Brukar låta så från dig när du är överbevisad.

Ses vi vid nästa halmstrå?
2022-09-11, 16:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Bra argument. Brukar låta så från dig när du är överbevisad.

Otroligt tröttsamt. Ha en trevlig dag du
2022-09-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Det är en bra poäng, men är inte myten om det inflationssäkrade sparandet spräckt? Eller? https://time.com/nextadvisor/investing/cryptocurrency/crypto-inflation-hedge-investor-advice/

https://www.cnbc.com/2022/07/08/why-bitcoin-doesnt-seem-to-be-a-hedge-against-inflation.html

Nej, det tycker jag inte. Begreppet inflation är förvirrat. Det jag menar med inflation är utspädning av penningmängden. Bitcoinmängden kan inte spädas ut, vilket gör att den tenderar att öka i (åtminstone nominellt) värde när det skapas fler dollar.

Sedan januari har emellertid dollarmängden upphört att öka för att i stället minska något.

https://tradingeconomics.com/united-states/money-supply-m2

(Därtill påverkas förstås bitcoinpriset även av sin egen cykeldynamik och adaptionskurva som till stor del är oberoende av dollarmängden.)
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-09-11 kl. 16:27.
2022-09-11, 16:20
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Otroligt tröttsamt. Ha en trevlig dag du
Tack detsamma. Greppa vidare halmstråna så jag kan läxa upp dig mer.
2022-09-11, 16:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tack detsamma. Greppa vidare halmstråna så jag kan läxa upp dig mer.

Det tröttsamma är att du är så fullständigt inkompetent och obildad vad gäller ekonomi, finans, penningpolitik, matematik, statistik och datavetenskap att det är som att diskutera med ett trotsigt barn. Inga resonemang verkar liksom nå fram; det är helt tomt. Därför blir det tröttsamt. Förstår du nu? Alla som kan läsa diskussionen ovan lär nog fnissa och undra vad du egentligen sysslar med.

Glöm inte att gå och rösta nu istället för att sitta på flashback.
2022-09-11, 16:32
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det tröttsamma är att du är så fullständigt inkompetent och obildad vad gäller ekonomi, finans, penningpolitik, matematik, statistik och datavetenskap att det är som att diskutera med ett trotsigt barn. Inga resonemang verkar liksom nå fram; det är helt tomt. Därför blir det tröttsamt. Förstår du nu? Alla som kan läsa diskussionen ovan lär nog fnissa och undra vad du egentligen sysslar med.

Glöm inte att gå och rösta nu istället för att sitta på flashback.
Nu tycker jag du är väldigt OT. Att du sysslar med ad hominem dessutom. Illa. Jag har redan röstat btw. Brukar bli den typen av retorik från dig när du är överbevisad.

Det är klart att om du lever i en värld där inflation är lika med värde så blir det svårt. Likaså när du inte förstår mer än 1+1=2. Jag har lagt fram sakliga argument och bevisat att du har fel.

2022-09-11, 16:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nu tycker jag du är väldigt OT. Att du sysslar med ad hominem dessutom. Illa. Jag har redan röstat btw. Brukar bli den typen av retorik från dig när du är överbevisad.

Det är klart att om du lever i en värld där inflation är lika med värde så blir det svårt. Likaså när du inte förstår mer än 1+1=2. Jag har lagt fram sakliga argument och bevisat att du har fel.

Till slut tröttnar man på att försöka resonera. När man diskuterar i ett ekonomiforum kan jag tycka att man måste ha förståelse för ekonomi och helst matematik och statistik också.

När du gör uttalanden som dessa här nedan så har du liksom diskvalificerat dig själv från alltihop och det blir meningslöst att ens försöka förklara närmare.

Citat:
Dock kan nätverket växa och det gynnar alla som redan är med. Precis som med aktier, råvaror etc.

Citat:
Du kan i vilket fall inte jämföra med poker. När det gäller bitcoin kan 99.9% vara vinnare.

Citat:
Det fungerar precis på samma sätt som en aktie utan utdelning, råvaror, fastigheter eller just valutor.
2022-09-11, 16:40
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Till slut tröttnar man på att försöka resonera. När man diskuterar i ett ekonomiforum kan jag tycka att man måste ha förståelse för ekonomi och helst matematik och statistik också.

När du gör uttalanden som dessa här nedan så har du liksom diskvalificerat dig själv från alltihop och det blir meningslöst att ens försöka förklara närmare.
Vad är fel och varför?
2022-09-11, 17:02
Bannlyst
Bitcoin är upp 15% på 4 dagar, det är väl ett argument för
Tänker inte ge mig in i det barnsliga tramset här för pommes och de andra kommer ändå att tystna automatiskt när Bitcoin lyfter.
P.s. En bitcoin och flera bitcoin.
2022-09-11, 20:38
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Man kan ju inte bli officiell partner med nåt som inte är ett företag. Ingen äger bitcoin så hur ska man bli partner med det menar du.

Just därför kommer de motarbetas av bankväsendet.

Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Bitcoin är upp 15% på 4 dagar, det är väl ett argument för
Tänker inte ge mig in i det barnsliga tramset här för pommes och de andra kommer ändå att tystna automatiskt när Bitcoin lyfter.
P.s. En bitcoin och flera bitcoin.

Kommer en dump snart.
2022-09-11, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Just därför kommer de motarbetas av bankväsendet.

Kommer en dump snart.

"If you cant beat them, join them"

Massor med banker öppnar för Bitcoin köp runt om i världen.
2022-09-11, 21:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
"If you cant beat them, join them"

Massor med banker öppnar för Bitcoin köp runt om i världen.

Klart de vill dra in lite extra courtage. På vilket sätt är det att ”join them”?

Och vilka banker tänker du på specifikt?
Senast redigerad av kebabmedpommes 2022-09-11 kl. 21:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in