2022-09-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun

Troligen för att det skulle betyda orimliga förluster på Ukrainska trupperna. De undervärderade helt enkelt hur lite Kiev bryr sig om sina truppers liv.

Så du menar i fullt allvar att ryssen backar för att spara ukrainska soldaters liv???
-Om du har rätt,-varför gick då ryssen in i Ukraina överhuvudtaget?
Har du en enda logisk tanke i skallen?
Citera
2022-09-11, 21:16
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det finns de som menar motsatsen, alltså att Putin kommer att tvingas förklara krig, alternativt trappa upp på något annat sätt, för att tillmötesgå opinionen på hemmaplan. Nu i kväll har många kraftverk angripits i Ukraina, vilket tyder på att man nu ger sig på den civila infrastrukturen.
Opinionen? Nej, de vill inte skicka sina söner att dö i Ukraina. Speciellt inte efter att ha sett hur dålig ryska armén är.
Citera
2022-09-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Ja, vad svarar jag på det? Du verkar ju redan ha blivit informerad men väljer att fortsätta blunda…
Du får väl lyssna på ”svamlet” så klarnar det nog.

Varför tror du att ryssarna skulle vara så djävla dumma att de riskerade att få hela världen mot sig iom att invadera ett grannland?
De hade goda anledningar, och de varnade upprepade gånger för att detta skulle kunna ske, redan för många år sedan (och, ja, de sade inte till den dagen de gick in, men det är väl inte så konstigt, de bryr sig om sina trupper och sina allierade).
Ansvaret ligger helt på USA.
Faktum är att det är väl bara du och Hepatitkatten som anser att det är USA som startat ett anfallskrig mot Ryssland från ukrainsk mark.
Var har ni fått det ifrån?
Citera
2022-09-11, 21:17
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina har tid på sig och binder trupper som Ryssland behövde haft i Inizium.
Tror Ryssland nu i panik flyttar upp trupper til nordost för att möta Ukrainas offensiv. Tror inte Ukraina har så gott om tid.
Citera
2022-09-11, 21:18
Medlem
Opinionen för stöd till Ukrainare i kriget mot Ryssland börjar svänga nu. Både Österrike och Italien börjar folk tröttna på de höga elpriserna och ställer sig mot sanktionerna och militär stöd mot Ryssland.
Trenden verkar fortsätta i andra europeiska länder
Citera
2022-09-11, 21:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar ändå som en liten offensiv pågår även i Kherson region, man skriver på "Ukrinform" att Ryssland övergett några positioner i befolkade områden.
Ukraina har tid på sig och binder trupper som Ryssland behövde haft i Inizium. Det är underligt att Ryssland släppte denna stad som ansågs så viktig.
Hela tiden känns det som om Ryssland saknar en plan.

De släppte inte Izium, de blev uttvingade.
Citera
2022-09-11, 21:21
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du tycks intala dig att om du håller dig till snappiga torra one-liners så glömmer vi dina tvärsäkra analyser tidigare under kriget. Du har från dag ett berättat hur Ukraina med säkerhet förlorar kriget, kämpar en meningslös strid, och har 5-10 ggr större förluster än Ryssland. Som tur styrs inte Ukraina av folk som du, utan de är faktiskt beredda att slåss för sitt land.

Den senast veckan har man tagit tillbaka lika mycket territorium som Ryssland erövrat under månader, och dessutom bevisat att man i allra högsta grad kan genomföra större offensiva operationer. Då hoppar Arnstad på nästa tåg: elförsörjningen. Vi kan se fram mot ett par dagar där du med självutnämnd expertis berättar hur Ryssland nu i stället skall vinna kriget med attacker på civil infrastruktur. Funkar inte det, så hittar du något nytt. Men Arnstad är redan naken.

Jag har säkert gjort vissa missbedömningar men att som du nu försöker att göra mina eventuella missbedömningar till huvudsak är inte så viktigt för mig. Jag anser fortfarande att det mesta talar till Rysslands fördel hur denna konflikt kommer att sluta, liksom att Ukraina lider 5-10 ggr större förluster i manskap än ryssarna. Ukraina har nu lyckats ta tillbaka stora landområden och i kväll har ryssarna börjat slå mot civil infrastruktur som någon slags upptrappning. Mycket lidande för civilbefolkningen i Ukraina och vi får väl se hur mycket och länge den Ukrainska befolkningen får lida. Beror förstås mest på hur länge Nato och EU-länderna är beredda att skicka vapen och betala för fortsatt krig. Otäckt det hela och man får helt enkelt vara glad om det hela slutar så fort som möjligt.

Som sagt så är det skeendena som är intressanta för mig, mer intressanta än hur jag som person uppfattas i denna många gånger fantastiska tråd.
Citera
2022-09-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Alla upogifter finns på world military power.

. . . och var fick World Military Power dom uppgifterna från?
Har dom provskjutit Iskander robotar, eller fick dom siffrorna från Ryssland?
Citera
2022-09-11, 21:25
Medlem
Intressant vad ni ryzzar säger om Tjetjenens uttalande?

” Intern kritik växer
Ramzan Kadyrov, ledare över den autonoma ryska regionen Tjetjenien, anser att den ryska reträtten i Ukraina ökar trycket på Kreml att förklara sig. Det säger han i ett röstmeddelande på Telegram, rapporterar The New York Times.
”Om inga förändringar görs i dag eller i morgon i strategin för den militära specialoperationen, skulle jag behöva prata med ledarskapet inom försvarsdepartementet för att förklara hur situationen verkligen är”, säger Kadyrov”
Citera
2022-09-11, 21:29
Medlem
zergrushs avatar
Hoppsan! Verkar som quislingar och förrädare från Ukraina som kämpat "för Ryzzlands sak" inte är välkomna i det förlovade (U-)landet?
https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1568779221849309186
Citat:
FRIENDS LIKE THESE: “Citizens” of Putin’s puppet states in Luhansk and Donetsk are evacuating and crowding roads to the frontier - only to discover that they're being refused entry into Russia. Odd, because many of them are carrying freshly issued Russian passports...
Man kan ju hoppas att det skulle kunna bli en läxa för de nyttiga idioter som försöker sjunga Putins och Ryzzlands lov här på Flashback?
Citera
2022-09-11, 21:33
Medlem
Citat:
Jag har säkert gjort vissa missbedömningar men att som du nu försöker att göra mina eventuella missbedömningar till huvudsak är inte så viktigt för mig. Jag anser fortfarande att det mesta talar till Rysslands fördel hur denna konflikt kommer att sluta, liksom att Ukraina lider 5-10 ggr större förluster i manskap än ryssarna. Ukraina har nu lyckats ta tillbaka stora landområden och i kväll har ryssarna börjat slå mot civil infrastruktur som någon slags upptrappning. Mycket lidande för civilbefolkningen i Ukraina och vi får väl se hur mycket och länge den Ukrainska befolkningen får lida. Beror förstås mest på hur länge Nato och EU-länderna är beredda att skicka vapen och betala för fortsatt krig. Otäckt det hela och man får helt enkelt vara glad om det hela slutar så fort som möjligt.

Som sagt så är det skeendena som är intressanta för mig, mer intressanta än hur jag som person uppfattas i denna många gånger fantastiska tråd.

Du verkar ganska säker på att 5-10 ggr mer förluster i "manskap" för Ukraina - då inkluderar du väl också hur många civila som Ryssarna mördar...
Citera
2022-09-11, 21:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
...och i kväll har ryssarna börjat slå mot civil infrastruktur som någon slags upptrappning.

Eller som en hämnd för fiaskot vid Kharkiv-fronten.

Citat:
"A total blackout in the Kharkiv & Donetsk regions, a partial one in the Zaporizhzhia, Dnipropetrovsk & Sumy regions. RF terrorists remain terrorists & attack critical infrastructure. No military facilities, the goal is to deprive people of light & heat."

https://twitter.com/ZelenskyyUa/status/1569036175217655809
Citat:
"RU payback for mil humiliation: a massive strike on electricity grid in East & South. Won’t break Ukraine. Most of supply was restored within hours. Yes, they feed the all-consuming hate in RU soul. Yes, Russians want Ukraine suffer. But it’ll make Ukrainians only tougher."

https://twitter.com/olex_scherba/status/1569043932171870210
Citat:
"Russia finally does in Ukraine what the US military starts every war with - destroys energy grid. Looks like a “polite” war is over."

https://twitter.com/VeraVanHorne/status/1569038813271396354/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in