2022-09-11, 14:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Nej. I verkligheten som vi andra människor deltar i så vet jag ingen som förlorat pengar på bitcoin. Ni i trollgruppen borde pröva på att bege er utomhus och träffa riktiga människor.

Argumentationen i den här tråden i ett nötskal
2022-09-11, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Argumentationen i den här tråden i ett nötskal

Ni är ju så tröttsamma att det är komiskt. Förstår inte att ni orkar sitta och klaga på nåt ni inte bryr er om. Skaffa ett liv
2022-09-11, 14:27
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Nu gör du det uppenbart att du inte klarar av att ta in vanlig information.

Länkarna svarar på 2 av dina frågor.

Den ena är en källa för att över 50% har gått med förlust sedan Bitcoin startades.

Den andra länken visar att en hög procent av de som investerat i Bitcoin gjort det de två senaste åren.

Om du klarar av att sätta ihop informationen så inser du att mitt påstående var korrekt: en majoritet av ALLA som investerat i Bitcoin sedan Bitcoin såg dagens ljus har gått minus.
Var framgår det att det avser sedan btc startades 2009? Kan du citera?
2022-09-11, 14:32
Medlem
Citat:
Nej. I verkligheten som vi andra människor deltar i så vet jag ingen som förlorat pengar på bitcoin. Ni i trollgruppen borde pröva på att bege er utomhus och träffa riktiga människor.

Japp! De som forskar har fel eftersom de inte har varit ute i verkligheten och kollat av med Ekrababs kompisar (för det kan ju inte alls vara så att folk som förlorat på Bitcoin döljer det eller låter bli att tala om det). Påminner mig om när "ALLA" gått plus på poker i början av 2000-talet. Låter rimligt.
2022-09-11, 14:34
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Japp! De som forskar har fel eftersom de inte har varit ute i verkligheten och kollat av med Ekrababs kompisar (för det kan ju inte alls vara så att folk som förlorat på Bitcoin döljer det eller låter bli att tala om det). Påminner mig om när "ALLA" gått plus på poker i början av 2000-talet. Låter rimligt.
Du kan i vilket fall inte jämföra med poker. När det gäller bitcoin kan 99.9% vara vinnare. Det är närmast omöjligt med poker.
2022-09-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Var framgår det att det avser sedan btc startades 2009? Kan du citera?

Citat:
“Each address has essentially a timestamp attached to the transaction, so if you bought in 2014, we would know that [someone] bought at 5pm CDT on a certain day two bitcoin, and that’s your cost basis,” says Ndinga. By collating all such timestamps, Ndinga’s firm can aggregate the cost basis for every bitcoin transaction on record.

Se fet text.
2022-09-11, 14:36
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Se fet text.
Du hör jag själv att det är omöjligt att säga om coinsen har flyttats, handlat saker för eller köp/sälj.
2022-09-11, 14:37
Medlem
Citat:
Du kan i vilket fall inte jämföra med poker. När det gäller bitcoin kan 99.9% vara vinnare. Det är närmast omöjligt med poker.

Det var det psykologiska fenomenet att inte erkänna eller påpeka förluster jag var ute efter, inte en jämförelse med poker som spel och Bitcoinspekulation ...
Avslutad
Citat:

Du måste sälja för att gå minus. Om fler adresser är minus per nu så betyder det inte att någon har förlorat pengar om den inte sålt.
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Intressant matematik. Tydligen skapas det värde någonstans eftersom det inte är ett nollsummespel enligt dig?
2022-09-11, 14:42
Medlem
Citat:
Du måste sälja för att gå minus. Om fler adresser är minus per nu så betyder det inte att någon har förlorat pengar om den inte sålt.

Aha, det låter ju superrimligt! De som köpte LUNA på toppen har inte förlorat något om de inte säljer?

Om vi nu ska tala om logik så är det i själva verket tvärt om: har du köpt, men inte sålt är du lika mycket minus som du har köpt för.

En orealiserad vinst är däremot ännu ingen vinst. Något som just LUNA-investerare bittert fått erfara oavsett hur mkt deras innehav hade kunnat säljas för innan kraschen ...
2022-09-11, 14:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

I den riktiga världen utanför din kompiskrets så räknar man med att ha gått back när man räknar ens nuvarande innehav (oavsett om man har sålt eller ej).

Hur kan 99,9% gå med plus om de inte säljer då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in