Citat:
Ursprungligen postat av
PolisenOrebro
Sorry Leaston, men här har kebabmedpommes definitionsmässigt rätt:
DU påstår att Bitcoin är unikt i sin förmåga att kunna gå på elektricitet som annars gått som "waste" så är det upp till dig att förklara varför andra valutor, tillgångsslag eller ens elektroniska enheter skulle kunna drivas på samma sätt. Det är ju du som påstår att Bitcoin är unikt i det avseendet (och dessutom använder fet stil för att poängtera ordet).
Varför skulle inte Ethereum - i den mån elektricitet för att genomföra transaktioner behövs - kunna använda elektricitet som annars gått "waste"?
Sorry polisen, men du verkar kommit snett in i diskussionen.
Jag har flera gånger förklarat detta. Tillslut vart jag så trött på det så jag skapade en tråd om det så det blir lättare att hänvisa till tidigare diskussioner istället för att återupprepa dem.
(FB) Bitcoin är bra för miljön!
I den tråden finns det länkar till flera exempel där Bitcoin drivs av energi som annars gått som waste. Detta för att det inte är lönsamt att driva något annat, då det kostar att transportera elen medans man i Bitcoin kan ta riggarna TILL energikällan. Det gör Bitcoin miningen unik i detta fall.
Då kommer kebabtrollet och säger att "om man kan ta riggarna till energikällan, då kan man ta cancerberäknings riggar till samma källa." Aldrig har han svarat på frågan varför vi då inte sett exempel på det.
Det är inte så att Bitcoin mining ersatt cancerberäkningar som redan gjordes här, utan länkarna som JAG TYDLIGT hänvisat till visar att Bitcoin riggarna går på energin som man annars bidragit till växthuseffekten genom att man eldat upp och/eller släppt rakt ut i atmosfären.
Du gör bort dig...