2022-09-10, 16:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Dock kyligt om han sedan ställer den tillbaka hos Evas föräldrar kl 4 på natten i deras källare.
Men kanske gick det att gå in in källaren utan att störa resten av familjen.

På så sätt skulle deras story hålla om att Eva gick sista biten hem.
Därför måste cykeln vara tillbaka i källaren, annars hade inte storyn om att Eva gick hem hållit.

I såna fall kom Eva troligen hem och ringde från villan, föräldrarna och brodern hade redan somnat och märkte inget, bara att Laban skällde till när Eva var hemma och vände i farstun.

Eva beger sig sedan ut igen och tog då sin mammas cykel och mötte Mr P strax vid 23.00 i Långbacken.

3 minuter senare mördas hon brutalt.

Det finns ingen uppgift om att Eva's mors cykel stod "i källaren". Den gamla två familjsfastigheten hade f.ö. ingen källare.
Däremot så hittade Svenska Fall's Mark och Bosse den gamla cykeln i Anneli's källarförråd som hör till den lägenhet där hon nu bor i Stockholm.

Cykeln stod med största sannolikhet bara uppställd nånstans utomhus utanför föräldrahemmet. Inga problem för gärningsmannen att ställa tillbaka den vid gryningen.

Brodern Niklas sov inte i föräldrahemmet, han hade flickvän och egen lägenhet på Fridhemsvägen i Kramfors vid tidpunkten för mordet. Men föräldrarna sov nog hårt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 16:20.
Citera
2022-09-10, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns ingen uppgift om att Eva's mors cykel stod "i källaren". Den gamla två familjsfastigheten hade f.ö. ingen källare.
Däremot så hittade Svenska Fall's Mark och Bosse den gamla cykeln i Anneli's källarförråd som hör till den lägenhet där hon nu bor i Stockholm.

Cykeln stod med största sannolikhet bara uppställd nånstans utomhus, utanför föräldrahemmet.

Brodern Niklas sov inte i föräldrahemmet, han hade flickvän och egen lägenhet på Fridhemsvägen i Kramfors vid tidpunkten för mordet. Men föräldrarna sov nog hårt.

I såna fall var det ju inga problem att ställa tillbaka cykeln på gården på ett ungefär där den brukade stå. Men det började bli bråttom, Mr P kanske inte vågade sig ut igen förrän sent på natten, med risken att bli upptäckt.
Kanske är detta GN upptäcker, Mr Ps alla turer från och till mordplatsen under natten :-)
GN som inte kan sova på grund av den livliga trafiken.

Cykeln var den viktiga pusselbiten i hela storyn, Evas mammas cykel kunde ju inte ligga kvar vid mordplatsen, de hade sett suspekt ut, om det nu var så att Eva gick sista biten hem. Annars hade det inte hållit om cykeln låg kvar, och att det var Evas mammas cykel.

Cykeln låg vad jag vet i färdriktning från Bruket hållet, men fel sida om mördaren hade kommit från stan.
Citera
2022-09-10, 17:02
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Badkarsrunkaren's inlägg är f.ö. sjukt och vidrigt, det känns som att det är fyllt av hat, leakage och skrivet i affekt. Jag förstår verkligen att Marpet1 undrade om det hade "brunnit i hela hans huvud".
Vad?
Citera
2022-09-10, 17:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Cykeln låg vad jag vet i färdriktning från Bruket hållet, men fel sida om mördaren hade kommit från stan.

Nej tvärtom, cykeln låg på höger sida av vägen sett om man kommer från Limstakorsningen och Dollarstore hållet. Framhjulet bör således ha pekat upp mot föräldrahemmet och Eva borde alltså ha blivit attackerad i samband med att hon vände och gick hemåt.

Mr P konfronterar Eva med Blocket, tjafs uppstår, det slutar med att Eva tar blocket och går därifrån.
Det slår slint för Mr P när han går tillbaka till bilen, han hämtar stickvapnet och hinner ikapp Eva en bit upp i backen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 17:44.
Citera
2022-09-10, 17:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Vad?

Inget, det blir så här när det här brunnit i hela huvudet!
Citera
2022-09-10, 17:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren

Marpet1 har en bra fras för nedplitade dumheter och trams:

Men har det brunnit i hela ditt huvud ?

Vad?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 17:57.
Citera
2022-09-10, 18:46
Medlem
"Svenska fall för Fbi" kanske inte är att lita på...
Snutjäveln är ju själv en brottsling 😄😄😄

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/kand-polisman-doms-for-fyra-fall-av-ringa-stold/
Citera
2022-09-10, 19:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
"Svenska fall för Fbi" kanske inte är att lita på...
Snutjäveln är ju själv en brottsling 😄😄😄

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/kand-polisman-doms-for-fyra-fall-av-ringa-stold/

Jag tror Svenska Fall för FBI kan ha rätt i att cykeln kom från Eva's föräldrahem men att det var Mr P som tog den för att rulla ner och möta Eva är korkat så det förslår.
Nej det var Eva själv som tog cykeln när hon och Laban skulle möta upp Mr P nere vid parkeringen vid 23-tiden.
Citera
2022-09-10, 19:40
Medlem
Citat:
Jag tror Svenska Fall för FBI kan ha rätt i att cykeln kom från Eva's föräldrahem men att det var Mr P som tog den för att rulla ner och möta Eva är korkat så det förslår.
Nej det var Eva själv som tog cykeln när hon och Laban skulle möta upp Mr P nere vid parkeringen vid 23-tiden.

Jag tror inte på den grejen. Varför skulle hon cykla ner i ett spöregn? Det hade väl varit mer logiskt att dom gick in till hennes föräldrahem, eller hur?
Jag tror inte ett dugg på Mr P som gärningsman. Han var ju en person som inte gjorde en fluga förnär. Att han söp med polarna och kanske slog nån på käften är en sak, men det gör honom inte till mördare.
Citera
2022-09-10, 20:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror inte på den grejen. Varför skulle hon cykla ner i ett spöregn?

Nej det är klart att du inte tror på det. Jag har väntat på det här inlägget som ska förklara hur fel jag har.

Citat:
Det hade väl varit mer logiskt att dom gick in till hennes föräldrahem, eller hur?

Nej det hade inte varit ett dugg logiskt eftersom Mr P hade med sig ett dubbeleggat stickvapen. Det hade varit idiotiskt att mörda Eva i hennes föräldrahem, det var därför han föreslog att hon skulle komma ner och möta honom på parkeringen kl 23.

Citat:
Jag tror inte ett dugg på Mr P som gärningsman. Han var ju en person som inte gjorde en fluga förnär. Att han söp med polarna och kanske slog nån på käften är en sak, men det gör honom inte till mördare.

Jag vet att du inte tror ett dugg på Mr P som GM, du har ju aldrig pekat ut honom
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-10 kl. 20:20.
Citera
2022-09-10, 23:37
Avslutad
Citat:
Jag tror inte på den grejen. Varför skulle hon cykla ner i ett spöregn? Det hade väl varit mer logiskt att dom gick in till hennes föräldrahem, eller hur?

Vart tog den där fäktaren vägen som skulle skjutsa Eva dagen efter då ?
Eller han lånade ut bilen iaf till Mr P??
GN nr 2?

Han kan iaf hantera stickvapen.
Kanske fanns mordvapnet nära till hands i GN bil.

En värja är minst 25 cm :-)
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-11 kl. 00:02.
Citera
2022-09-11, 09:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vart tog den där fäktaren vägen som skulle skjutsa Eva dagen efter då ?
Eller han lånade ut bilen iaf till Mr P??
GN nr 2?

Han kan iaf hantera stickvapen.
Kanske fanns mordvapnet nära till hands i GN bil.

En värja är minst 25 cm :-)

Ja Mr P lånade (fäktaren) Garne*r No*rdlander's bil inför flytten av Eva's hästar på lördagsmorgonen. Mr P ska tydligen haft tillgång till bilen redan på fredagskvällen.

Det har varit tyst om Mr P länge så nu när man tar del av uppgiften på nytt så känns det troligt att det "udda" mordvapnet kan ha legat i fäktarens bil som Mr P lånade.

Eva mordet glömmer man inte.
Garne*r No*rdlander bör därför komma ihåg om det "försvann" ett vapen efter att Mr P hade lånat hans bil.

I sådant fall är ju saken klar.

Bara att kontakta honom och fråga.
Kanske bäst att låta Kalla Fall-gruppen att ta hand om den här saken.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-11 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in