Citat:
Ursprungligen postat av
G-kraft89
Vad är problemet. Han använder kondomer när du riskerar att bli gravid och sen oskyddat när du inte löper någon risk. Tycker detta låter som ett uppblåst problem.
Som en annan skrev i tråden. Det är riskfyllt och spermier kan överleva i kroppen flera dagar. Sen kan det skifta när man har ägglossning, det är inte alltid 1-3 dagar och är inte på pricken regelbundna. På samma sätt är inte ägglossningstest 100% tillförlitliga. Vi är unga och vill inte riskera att bli mamma och pappa för tidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
vadsadusadu
Jag går på minipiller, Cerazette. De funkar skitbra för mig. Inte lika "jobbiga" som vanliga p-piller. De innehåller inget östrogen så det är minimal hormonpåverkan. Har för övrigt inte haft mens sen jag började med den för över 20 år sedan, vilket är jävligt tacksamt.
Cazette var de jag också testade. Funkade inte för mig... alls. Mellanblödningar och mindre sexlust.
Citat:
Ursprungligen postat av
daikirai
Krångligt med mellanpiller? Vad är krångligt med dem?
Ställ alarm eller ta varje morgon när du borstar tänderna, svälj ner med vatten. Gestrina smakar ingenting och jag vet flera som slipper mensen helt. Har aldrig tagit på exakta tider och har inte blivit gravid på 8 år.
Smakade illa, mellanblödningar och minskad sexlust.
Citat:
Ursprungligen postat av
Obekvamstamning
Sperma kan befrukta upp till 7 dagar i en kvinna.
Precis. Blir arg på de i tråden som föreslår ägglossningsmetoden. Det är riskfyllt. Kanske hade kunnat köra på det om jag och min kille kunde tänka oss att bli föräldrar. Men så är inte fallet. Vi vill inte leka med ödet.