2022-09-11, 07:00
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag går på minipiller, Cerazette. De funkar skitbra för mig. Inte lika "jobbiga" som vanliga p-piller. De innehåller inget östrogen så det är minimal hormonpåverkan. Har för övrigt inte haft mens sen jag började med den för över 20 år sedan, vilket är jävligt tacksamt.
Citera
2022-09-11, 07:10
Medlem
Fejkits avatar
Om han lämnar dig för att han inte vill använda kondom var han inte mycket att ha från början.

Jag hade kondom från att jag förlorade oskulden fram till dess att jag och min fru sa att ”vi ser vad som händer” kring barnfrågan.

Smidigt att slippa rota efter kondom, absolut men man slipper också en massa kladd ☺️

Återgå till kondom istället för att trycka i dig massa skit. Din kropp verkar ju inte reagera så bra på det
Citera
2022-09-11, 07:49
Medlem
Ghastens avatar
Märker att ni är unga.
Du dåligt självförtroende oj han lämnar mig. Skit i pojken och du lär hitta en ny.

Ni verkar ändå kunna prata så om du ändå vill behålla honom då säger du att kondom funkar bäst för dej.
Citera
2022-09-11, 08:23
Medlem
Krångligt med mellanpiller? Vad är krångligt med dem?
Ställ alarm eller ta varje morgon när du borstar tänderna, svälj ner med vatten. Gestrina smakar ingenting och jag vet flera som slipper mensen helt. Har aldrig tagit på exakta tider och har inte blivit gravid på 8 år.
Citera
2022-09-11, 11:10
Medlem
Pessar!!
Citera
2022-09-11, 17:16
Medlem
psystamps avatar
vem f*n vill ha kondom?
Citera
2022-09-11, 18:13
Medlem
Sockss avatar
Jag verkligen hatar hormonella preventivmedel. Jag har testat p-piller av olika sorter, både minipiller och vanliga, p-spruta, p-ring, kopparspiral och hormonspiral.

Helt meningslöst då jag tappar sexlusten av alla sorter. Visst kunde jag bli kåt om vi väl satte igång, men jag hade aldrig lust att sätta igång ens. Nu har jag inget sedan flera år och nu är jag nog förhoppningsvis i klimakteriet.

Men om du absolut vill testa något mer så testa p-ring eller p-spruta. P-spruta får man dock inte ta hur länge som helst om jag minns rätt pga ökad risk för benskörhet.

Om han lämnar dig för att du funkar bäst med kondom är han ändå bara skräp även om du inte känner så nu.
Men din hälsa är viktigare än att han får ha sex utan kondom.

Du tappade sexlusten redan av ett du testade? Då är risken stor att det blir så med övriga också. Berätta det för din pojkvän, att din sexlust minskar drastiskt, då kanske han tänker om ang kondom.
Citera
2022-09-12, 05:06
Medlem
Kvinnan ska inte behöva ha det så här jobbigt. Lilla gubben får lära sig att sätta på en kondom. Om känsligheten är problemet testa en extratunn.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-09-12 kl. 05:19.
Citera
2022-09-12, 05:25
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Varför kan du inte bara köra utan skydd och så får du ha skydd de riskabla dagarna:

To get pregnant, you need to have sex on the days leading up to and around when you ovulate

Sperma kan befrukta upp till 7 dagar i en kvinna.
Citera
2022-09-12, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Vad är problemet. Han använder kondomer när du riskerar att bli gravid och sen oskyddat när du inte löper någon risk. Tycker detta låter som ett uppblåst problem.
Som en annan skrev i tråden. Det är riskfyllt och spermier kan överleva i kroppen flera dagar. Sen kan det skifta när man har ägglossning, det är inte alltid 1-3 dagar och är inte på pricken regelbundna. På samma sätt är inte ägglossningstest 100% tillförlitliga. Vi är unga och vill inte riskera att bli mamma och pappa för tidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jag går på minipiller, Cerazette. De funkar skitbra för mig. Inte lika "jobbiga" som vanliga p-piller. De innehåller inget östrogen så det är minimal hormonpåverkan. Har för övrigt inte haft mens sen jag började med den för över 20 år sedan, vilket är jävligt tacksamt.
Cazette var de jag också testade. Funkade inte för mig... alls. Mellanblödningar och mindre sexlust.

Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Krångligt med mellanpiller? Vad är krångligt med dem?
Ställ alarm eller ta varje morgon när du borstar tänderna, svälj ner med vatten. Gestrina smakar ingenting och jag vet flera som slipper mensen helt. Har aldrig tagit på exakta tider och har inte blivit gravid på 8 år.
Smakade illa, mellanblödningar och minskad sexlust.

Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Sperma kan befrukta upp till 7 dagar i en kvinna.
Precis. Blir arg på de i tråden som föreslår ägglossningsmetoden. Det är riskfyllt. Kanske hade kunnat köra på det om jag och min kille kunde tänka oss att bli föräldrar. Men så är inte fallet. Vi vill inte leka med ödet.
Citera
2022-09-12, 09:50
Medlem
TS!
Är det bästa preventivmedlet för dig kondom! Berätta då för din pojkvän att det är kondom som gäller. Annars blir det ingen sex.
Tappar ståndet för att en kondom skall träs på! Då kan man undra hur intresserad han är!

Får du biverkningar av andra preventivmedel! Använd inte dessa! Det är din kropp! Var rädd om den.
Citera
2022-09-12, 11:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Varför använda sådant trams? Kör utan. Det verkar vara vad Gud vill, och du kommer inte ångra dig så länge du behåller barnet.

Håller med. Om du är rädd för att bli på smällen, då ligger du med fel kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in