Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Jag har också noterat att många misslyckats med sina googlingar men det är inte det diskussionen handlar om . För det första har inte alla tillgång till Google just då och för det andra är en del frågor väldigt svåra att googla vilket ofta betyder att det tar längre tid att få fram svaret. Ta nu inte detta som att jag försvarar folks dåliga googlingar eller så. Jag säger bara att man se saker i perspektiv .
Jag syftar inte på de frågor som är svåra att googla utan alla de många som varit väldigt lätta.
Har man inte tillgång till google just då fast man fått tid och datum så ser man helt enkelt inte det som något viktigt då att personen vinner några pengar. För de allra flesta personer har tillgång till Google närsomhelst såvida man ej sitter på flygplan eller liknande.
Jag tror knappast det är ett vanligt förekommande problem bland alla dessa dåliga livlinor, att de ej hade tillgång till google, för vem fan har inte det när man fått en tid då man vet att man skall vara beredd och besvara en fråga på telefon? Folk verkar ju alltid vara beredda på att det ringer, för det svarar ju alltid någon så då borde ju den även ha gjort sig förberedd när den vet att den kan få svara en fråga i tv inom kort. Ärligt talat har de flesta människor tillgång till Google 24/7 även när man ej ska vara livlina i Postkodmiljonären.
Hur menar du med att man inte skulle kunna googla just då? Att personen är på ett flygplan? Att internet krånglar? Att personen just då får inbrott och blir mordhotad? Fine, i enstaka fall kan det säkert bli problem någon gång med internetuppkoppling eller något.. Men livlinorna är ju så jävla värdelösa så otroligt ofta att det knappast kan bero på något sorts strul varenda gång. Det har skett så många gånger att det måste bero på att folk 99 gånger av 100 är idioter helt enkelt.
Hade jag varit livlina hade jag haft en laptop med wifi på beredskap samt mobilen med 4G/mobildata utifall WiFi får för sig att krångla exakt då. Detta gör nog knappast alla men det minsta man kan göra är ju att ha smartphone eller laptop redo. Vilka har ej en smartphone, laptop, stationär dator eller surfplatta i dagens samhälle? Det är ju dessutom ofta ganska unga personer som är idiot-livlinorna så de har med all säkerhet tillgång till Google just då. Har dom mot all förmodan inte en enhet med internet så hänger man med en person som har under den tiden.
Vore ju bara respektlöst att ej vara förberedd med tillgång till Google när man fått en dag och tid. Men jag tror som sagt ej problemet har med tillgång till Google att göra, för det har folk. Det är snarare att:
1. Folk är idioter och tänker inte på att googla
2. Folk är för långsamma och har inte förberett med att ha google uppe innan det ringer/man svarar telefonen så att man hinner skriva på google direkt när frågan börjar läsas upp.
3. Folk googlar men googlar som efterblivna. T.ex. inte förstår hur man ska skriva för att få rätt svar eller kanske söker på ett svarsalternativ i taget istället för att söka på vad själva frågan handlar om och på så vis få rätt svar direkt. Kvällens livlina hade bara behövt googla "glömskans flod", som att det är för mycket begärt eller för svårt att förbereda sig på?