2022-09-10, 20:44
  #212833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
De måste fått underrättelseinfo om att en massa ryssar rört på sig i mängder och gjort slag i saken och forcerat fram när inget motstånd fanns att möta? Kanske har ryssarna en illasinnad plan med att låta så mycket utrustning ligga kvar? Invagga dem i falsk säkerhet och sedan komma med motattack? Bara killgissar... Hoppas de kan fortsätta sin offensiv framgångsrikt.
Vad ska dom använda i motattacken? Knytnävar och slangbella?
Citera
2022-09-10, 20:44
  #212834
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Såg någon video att det är avstängt för militära fordon så eventuellt "mobiliserar' de mer manskap och material nu?

Inte omöjligt! Skrattar i detta nu mest åt denna tweeten för fyrverkerier(?) verkar åtminstone vara tillåtet
https://twitter.com/betelgeuse1922/status/1568662548727173120

"Even Moscow does celebrate the great success of Ukrainian forces!!!"

(Ja, väl medveten om att videon kan vara helt taget ur sitt sammanhang men något tycks helt klart pågå i Moskva)
Citera
2022-09-10, 20:45
  #212835
Medlem
Lokalbefolkningen vittnar om att det är lugnt i Donetsk.

https://mobile.twitter.com/loogunda/status/1568665136046682112

Jag tror tyvärr att Warmonitor trollar..
Citera
2022-09-10, 20:45
  #212836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Man undrar lite hur Putins rumpnissar Lukashenko och Kadyrov känner sig inför Kremls annalkande "regimkris" och möjliga kollaps.

Lukashenko sitter nog i skiten eftersom han redan är så hatad av sitt eget folk. Tror han kommer ryka fort.

Alltså nu när du nämnde ena smutsjäkelns namn (Kadyrov) så kom jag å tänka på den där videon från honom, för några dagar sedan, typ 2 dagar före allt det här, där han nämner att han är trött och tänker ta en lång paus. Kanske han också visste något (om vad som komma skall, dvs detta) som vi andra inte visste?

Jag vet inte..
Citera
2022-09-10, 20:46
  #212837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Såg någon video att det är avstängt för militära fordon så eventuellt "mobiliserar' de mer manskap och material nu?

Det har varit uppe tidigare och det stämmer tydligen inte.
Tydligen har de att föra med nått firande..
Men vem vet?
Citera
2022-09-10, 20:46
  #212838
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
De måste fått underrättelseinfo om att en massa ryssar rört på sig i mängder och gjort slag i saken och forcerat fram när inget motstånd fanns att möta? Kanske har ryssarna en illasinnad plan med att låta så mycket utrustning ligga kvar? Invagga dem i falsk säkerhet och sedan komma med motattack? Bara killgissar... Hoppas de kan fortsätta sin offensiv framgångsrikt.
Ukraina har extremt bra koll på slagfältet.

Inte bara tack vare skicklig användning av drönare. Den största hjälpen kommer direkt från jänkarna och deras spionsatelliter. Vi kan nog kallt räkna med att Pentagon använder några av sina kontrollrum som stridsledningscentraler för kriget i Ukraina, med operatörer som jobbar skift dygnet runt.

"Bring it up on the main screen.
Enhance.
Target located.
Sending coordinates."
__________________
Senast redigerad av Jiren 2022-09-10 kl. 20:52.
Citera
2022-09-10, 20:46
  #212839
Medlem
Tilteds avatar
Med denna fart så ser jag verkligen fram emot ryska skabb-Olgas segerintervju. Kan bli mer legendarisk än detta klipp...

https://youtu.be/0_bnlD50xwE
Citera
2022-09-10, 20:47
  #212840
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Man undrar lite hur Putins rumpnissar Lukashenko och Kadyrov känner sig inför Kremls annalkande "regimkris" och möjliga kollaps.

Lukashenko sitter nog i skiten eftersom han redan är så hatad av sitt eget folk. Tror han kommer ryka fort.

Man får hoppas hela skiten Ryssland och Belarus kollapsar samtidigt. Finns inga som hade varit gladare än ryssar och vitryssar. Helvete vad förtrycka de blir av Putler och Lukashenko.
Citera
2022-09-10, 20:47
  #212841
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hur fan hinner dom, det är ju full fart nere vid Donetsk också

De rör sig så snabbt att vi talar om.....

https://youtu.be/Xosp-rJ0ySI

Ghost division!
__________________
Senast redigerad av JymdKjam 2022-09-10 kl. 21:00.
Citera
2022-09-10, 20:47
  #212842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, glöm inte att ryssarna inte satt in sina ”bra” och ”riktiga” trupper än.. Det sa ju trollen.. men snart kanske de sätts in
Dom verkar göra ett försök att få in kvalitetsfolk
men då försöker deras föräldrar dra Putin inför rätta.
Putin regimen är död, frågan är väl vad som händer intern Ryssland efter.
Citera
2022-09-10, 20:47
  #212843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Centrala Moskva rapporteras samtidigt vara avspärrat under kvällen. Vet inte exakt vad man ska läsa in i detta men skulle tro att stämningen i Kreml inte är på topp nuförtiden.
Er nok ikke så spennende. Det er Moskva-dagen i dag, så Putin er har vært rundt og åpnet idrettshaller og slikt.
Citera
2022-09-10, 20:47
  #212844
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
På grund av ryssen.. ingenting är någonsin "tack vare ryssen" då det uttrycket ger en positiv ton
Det är positivt. Områden som tidigare lutade åt att vilja vara under rysk kontroll har nu botats från den villfarelsen och fått ett inneboende grovt hat emot Ryssland istället vilket omöjliggör framtida utbrott av den mentala infektionssjukdomen 'Separatism'.

Think Big and Long-term.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in