Citat:
Ursprungligen postat av
Jiren
Åter igen bjuder Ryssland hela världen på en absurd uppvisning i hur fullständigt värdelös deras arme är.
Får ryssen inte sitta tryggt bakom sina kanoner och skjuta 200 granater i minuten så går allt åt helvete.
Det enda Ryssland är någorlunda kompetenta på är propaganda. Folk har pratat upp deras armé i åratal, nu har vi dock fått facit på hur bra den är i verkligheten.
Stridsvagnar som har världens designfel och smäller totalt vid en ATGM-träff (dock välkänt sedan innan).
Ett flygvapen som inte ens lyckas få luftherravälde över Ukraina.
Ett luftvärn som tydligen skulle vara världens bästa, men är helt inkapabelt till att genskjuta HIMARS-missiler.
Drönare som inte håller måttet. Teknologin är såpass eftersatt så Putin var tvungen att vädja Iran om hjälp.
Fullständigt inkompetenta generaler som tar felaktiga taktiska beslut hela tiden.
En logistisk som inte ens skulle varit imponerande på 40-talet.
Odisciplinerade och dåligt tränade soldater, så dåliga så att legoknektar får en betydande roll i deras krigsföring.
Ryssland har gjort sig själva till åtlöje och folk har nu synat deras bluff. Det är egentligen det enda som det här kriget har lett till för dem. Dröjer nog inte länge innan Kina beslutar sig för att pippa Ryssland och ta över halva Sibirien.