2022-09-10, 15:43
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrobiologi
Jag tror Ryssland kan glömma att fylla på några mänskliga resurser i alla fall. De har kronisk brist på manskap trots att de erbjuder ersättningar motsvarande 40-50 tusen svenska kronor i månaden plus bonus vid kontraktsskrivningen

Det är lätt att lova en massa saker och sen inte hålla det och där är väl en del av problemet, soldaterna får inte sina betalningar
Citera
2022-09-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladmigrant
Senaste nytt från Ukraina. Jodå, två offensiver har varit på gång ett tag. 6000 ukrainare döda. Jag vet inte, hur många har ryssarna förlorat? Jag har ingen aning men det låter inte som en flopp. Det låter som att offensiven kräver många ukrainares liv. Det jag också hört är att ukrainska ledande militärer sagt emot att denna motoffensiv skulle dra igång. Ändå har den gått igång av politiska skäl.

Ryssarna fortsätter att bomba ukrainarna i väster där material kommer in i landet och vad som satts in i motoffensiven är reserver som nu nötes ned.

Så floppen dröjer och hård vinter kan vänta framförallt Tyskland.
Vänta nu. Du ”vet inte”? Du ”har ingen aning”? ”Det låter som”? ”Det jag också hört”?

Det är alltså dina utgångspunkter? Du börjar din argumentation med att du erkänner att du vet ingenting? Och du ”har hört” saker som du INTE kontrollerat att de är sanna?

Och sen drar du slutsatser som du hävdar är sanna?

XD, det är nog det mest extremt obegåvade sätt att argumentera jag någonsin sett. Du får ursäkta, men från och med detta inlägg har du totalt omyndigförklarat dig själv och dina inlägg. Ridå.
Citera
2022-09-10, 16:37
Moderator
Eerieyes avatar
Nu är ukrainska armén i utkanterna av Lysychansk och närmar sig därmed Sievierodonetsk.

Detta är nog en moralsänkare av rang, för ryssarna.
Citera
2022-09-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nu är ukrainska armén i utkanterna av Lysychansk och närmar sig därmed Sievierodonetsk.

Neida, i følge forsvarsdepartementet i Russland går ting strålende.
"På tre dager ble mer enn to tusen ukrainske og utenlandske jagerfly, samt over 100 pansrede kjøretøyer og artillerienheter, ødelagt," sa departementet."
EDIT - Google translate oversatte feil - skal være soldater, og ikke jagerfly.
Forsvarsdepartementet i Russland bestemte seg for å omgruppere tropper i områdene Balakleya og Izyum.

Mer eventyr å lese her: https://ria.ru/20220910/spetsoperatsiya-1815882172.html
Senast redigerad av pronh 2022-09-10 kl. 18:23. Anledning: Skrivefeil
Citera
2022-09-10, 17:58
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Själv undrar jag mest hur de tänker i Tbilisi just nu.

Ja, jag är förvånad att USA inte har levererat vapen till Georgien och utbildat soldater på dessa system. Det skulle om inte annat sätta press på Ryssland.
Citera
2022-09-10, 18:24
Medlem
Den här killen menar att Ukraina nått oerhört långt in. Mycket mer än vad de flesta tror. "Största militära nederlaget i Historien". Denna killen är mycket seriös sina analyser. - Videon är 2:12

Hela fronten har kollapsat och ryssarna har slängt vapnen och flyr är hans analys.

Ukraine Reaches Outskirts of Severodonetsk! (Also Russia pulls out of Kharkiv)
https://www.youtube.com/watch?v=4Pc4nTOlX7s
Citera
2022-09-10, 18:28
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

Ja det tog ju lite längre tid för stäppmongolerna att ta sig dit.
Citera
2022-09-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Ja det tog ju lite längre tid för stäppmongolerna att ta sig dit.

Hela området Lysychansk är liberated enligt youtubare. - Det går så fort nu för Ukraina att bloggarna inte hinner uppdatera sina sidor eller videos. Så fort de rapporterar om en framgång så är det redan out of date.
Citera
2022-09-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Undrar vart Nordkoreas 100000 mans frivilligkår har tagit vägen?

Ryssar vill inte skriva på för 45-50,000 i mån OM DE VEET - men det finns negrer som hoppar på detta
o förmodligen även tjetjener.

Men vet normala ryssar hur illa det går???

Finns inga Nordkorea Frivilliga - de är Kims slavar som Kim säljer eller hyr ut.
Det är inget graatiiserbjudande - Kim vill ha västvaluta or whatever från Ryssland
som de inte har - nordkorea har längsta standarden ex massaierna
Citera
2022-09-10, 19:50
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Finns inga Nordkorea Frivilliga - de är Kims slavar som Kim säljer eller hyr ut.
Det är inget graatiiserbjudande - Kim vill ha västvaluta or whatever från Ryssland
som de inte har - nordkorea har längsta standarden ex massaierna

Frågan är bara vad man ska ha Nordkoreanska soldater till, Nordkoreaner även fast dom har uniform har oftast nästan ingen militär utbildning eller mycket begränsad utbildning.
Militärtjänsten i NK innebär oftast att man jobbar på en gård och plogar fält eller gör vägar eller annat, det är en väldig skillnad mot det vi kallar soldater i övriga världen.
Citera
2022-09-10, 19:54
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Frågan är bara vad man ska ha Nordkoreanska soldater till, Nordkoreaner även fast dom har uniform har oftast nästan ingen militär utbildning eller mycket begränsad utbildning.
Militärtjänsten i NK innebär oftast att man jobbar på en gård och plogar fält eller gör vägar eller annat, det är en väldig skillnad mot det vi kallar soldater i övriga världen.

Ja, som jag förstått det, har de flesta soldater få och korta övningsperioder varje år. Att de sedan ligger inne i många år som uniformerad slavarbetskraft, gör dem inte till bra soldater och skapar f.f.a. inte effektiva förband.
Citera
2022-09-10, 19:56
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran

Detta ingick ju även för sovjetiska soldater vet ej om det även gäller ryska nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in