Citat:
Ursprungligen postat av
gomersgotoground
Hur kommer det sig att ryssar bara klarar av manöverkrigföring (inte rörlig krigföring) när de drar sig tillbaka? De avancerade väldigt snabbt bakåt både nu och i mars när man drog sig bort från Kiev. De lyckas dock aldrig avancera snabbt framåt. Var det planerat att lämna all den här utrustningen kvar bakom sig när de avancerade hemåt?
1. Vad är det för dataspelstänkande som ligger till grund för tanken att bara Ryssland kan manövrera?
2. I dagens mått mätt är dagens såkallade "tillbakadragande" på marginalen för vanliga förflyttningar. Märk väl att Ukraina offensiven igår hade nått ca. 60km ortsbaserat och ca. 20km positionsplacerat på 3 dagar. Därefter verkar de ha kört fast eller framrycker väldigt långsamt.
2.1. Tillbakadragandet från Kiev var däremot en större operation även om Kiev operationen i sig bara var explorativ fejk option.
2.2. När det gäller utrustning finns det många alternativ. A: att utrustning ställs ut som skenmål, B: att de vill ge lite utrustning ur fair-play synpunkt (Ryssarna har traditionellt ett teknologiskt och numerärt överläge och ibland kan de bli lite givmilda utöver riktiga fångster), C: ofta kan det vara enklare att göra tillbakadraganden till fots eller i hjulfordon än i tung utrustning.
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
haha, efter nästa fint "kiev avledningsmöver 2.0 eller....
Det är ju bara följa ukraina de senaste dagarna för att förstå det, rysk "clownfiesta i 4månader" = ukrainsk manöverkrigsföring 4 dagar....
8000 döda ryska soldater i månaden är vad som budgeteras i moskva frammåt, baserat på de knappa 50`000 bekräftat döda.
du och putin har säkert det gemensamt.
1. Tycker ditt inlägg innehåller väldigt lite kvalitet.
2. Bye-bye