2022-09-10, 17:02
  #212569
Medlem
donald12s avatar
Nu kommer det fina Stugna filmer igen :-) Alltid lika trevligt se när en stridsvagn med orcher exploderar.

Förmodar att det är bättre läge för Stugna nu när striderna är rörligare.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1568614686303690753?t=oPckV_GnY4TSUtPLfGh58w&s=19
Citera
2022-09-10, 17:04
  #212570
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag var borta från tråden några timmar.

Har det kommit några livstecken från Kreml ännu? Någon hint om vad som blir Putins nästa drag?

Jag gissar att hans ego är alldeles för skört för att bara ge upp. Men vad ska han göra? Och hur länge till tror ni militären kommer låta honom sänka Ryssland djupare ner i skiten? T.o.m idioterna på Intel-Slava-Z och andra Telegram-kanaler verkar ha tappat all tro på den militanta speciella operationen.

Stay tuned.

Helt sjukt men Putin invigde ett nytt Parisehjul i Moskva idag via länk. Det var vad han gör just nu.
Citera
2022-09-10, 17:04
  #212571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Men det är ju konstigt att man lämnar kvar utrustning om det var en planerad omgruppering
Självfallet, tror man på vissa tomtar i tråden så är det ju bara att 3-D printa nya. Hur lätt som helst.
Men de verkar ha tystnat lite, var nog inte så enkelt.
Nej faktum är att soldater som slåss för pengar är något mindre motiverade jämfört med de dom slåss för sitt land.
Så de har helt enkelt sprungit hem, är nog ganska många f.d soldater som sitter i vägspärrarna in mot Ryssland.
Citera
2022-09-10, 17:05
  #212572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kan vi lita på Nato som flyger A-10 vid Ryssland sin gräns? Är det ett tredje världskriget vi vill ha så visst, om inte skulle jag föredra en neutral grupp länder som samarbetar
Vilka a 10 vart flyger de?
Citera
2022-09-10, 17:06
  #212573
Medlem
Zahles avatar
Orsaken varför Ukraina kunde gå frammåt så snabbt är för att man inte bryr sig om civila likt Ryssland gör. Ryssland har gång på gång sagt att man går långsamt men metodiskt fram för att rädda människoliv. Visst kan man börja panga på och skjuta allt som rör sig. Men Ryssland är därför att hjälpa och inte döda oskyldiga.

Ryssland gjorde nu en taktisk reträtt för att rädda människoliv, folket i Kupiansk och Izium förtjänar inte gatustrider.

Detta är ett temporät bakslag men offensiven har redan helt stannat av och Ryssland kommer på nytt befria dessa områden med sina elittrupper.
Citera
2022-09-10, 17:06
  #212574
Medlem
A10 videon ær givetvis fejk. Bara idioter som inte ser att det var fejk. Men i framtiden kanske ukraina kan få några.
Citera
2022-09-10, 17:06
  #212575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Men det är ju konstigt att man lämnar kvar utrustning om det var en planerad omgruppering


Jo, fast den blev planerad under språng som man brukar säga i Ryssland
Citera
2022-09-10, 17:06
  #212576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Nu kommer det fina Stugna filmer igen :-) Alltid lika trevligt se när en stridsvagn med orcher exploderar.

Förmodar att det är bättre läge för Stugna nu när striderna är rörligare.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1568614686303690753?t=oPckV_GnY4TSUtPLfGh58w&s=19
Ja frågan är om dom där stugna är snabba nog för Ryssland flyr med en väldig fart ut ur Ukraina nu
Citera
2022-09-10, 17:06
  #212577
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja tappar de dessa så är det ju fullständig kollaps och då ryker ju garanterat Krim också!

Ja, alltså om de rätt starka ryska förband som Ukraina lurade bort till Kherson och som UAF nu binder upp norr om Dnepr inte lyckas frigöra sig och retirera ner mot Krim, så tror jag inte att ryssarna har särskilt mycket som står i vägen om UAF skulle fortsätta söderut. Lite osäkert dock om UAF klarar av en så lång offensiv. Logistik och sånt spelar såklart också en roll.
Citera
2022-09-10, 17:07
  #212578
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kan vi lita på Nato som flyger A-10 vid Ryssland sin gräns? Är det ett tredje världskriget vi vill ha så visst, om inte skulle jag föredra en neutral grupp länder som samarbetar

NATO? Nej, förmodligen Ukraina isf. Tredje världskriget? Du kanske syftar på kärnvapenkrig? Ryssland blir pippade på en vecka mot NATO.
Citera
2022-09-10, 17:07
  #212579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Blir ingen förhandling då Ryssland saknar saker att förhandla med. Tror snarare att ryska militära ledarskapet väljer att retirera och har Putin något problem med det så får han problem med sin egen militär.

Nu är det nog klippt för Putin.
Knappast han är specialist på maktspelet varför tror du generalerna byts ut en efter en.
Citera
2022-09-10, 17:07
  #212580
Medlem
Tvonds avatar
Ja jävlar i min låda här går det undan.

Citat:
Reports coming in of the Ukrainian Army attacking the Donetsk Airport.
@visegrad24
In another surprise move, the Ukrainian Army has reached Lysychansk.

Fighting taking place near the Lysychansk Oil Refinery right now.

Severodonetsk is right across the river. Next target?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in