2022-09-07, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LouvaDeus
Janne har sedan urminnes tider varit engagerad i hjälparbetet i Uppsala. Han har länge ansvarat för driften av "Grottan" , härbärget i centrala Uppsala där många missbrukare hittat värme till både kropp och själ. Janne är känd för att vara en mycket varm person och han ser och vill se människor, både stora och små. Han har en mkt ödmjuk framtoning och framhåller ofta sina egna brister med stor humor. Så långt från vad ni associerar med gåpåig framgångsteolog som möjligt. Han lovade församlingen att göra upp med den frikyrkliga självgodheten när han nu blev förordnad förstepastor vilket säger en hel del om ha Han gillar att meka bilar och tränar, hårt, ca 5 ggr i veckan. I maj deltog han i Tough Viking loppet på norra Djurgården i Sthlm. Alla älskar Janne skulle man kunna säga. Det låter kanske lite väl extremt, men det är sant. Om ni undrar hur han ser ut och låter: https://youtu.be/vYdEzmXuVCc

Kollade på den länkade gudstjänsten och det var väldigt mycket ”kom ihåg att swisha” mellan amen och prisa herren. Både under Jannes predikan och snubben innan. Slår Lamotte där.
Pastor Janne verkade karismatisk men lätt stressad eller tankspridd. Sa 2:a advent istället för annandag jul och checkade att han stängt gylfen, kanske nån tipsat i hörsnäckan.
Mycket tragisk olycka. Hoppas han överlever utan större men.
Citera
2022-09-07, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Någon som vet om risken för återhämtning minskar ju längre man ligger i respirator?

Jag tänker en prognos på Janne Blom. Han har legat strax över en vecka nu.
Chanserna minskar snabbt för varje dag.
Citera
2022-09-07, 08:57
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Chanserna minskar snabbt för varje dag.

aaa precis, det är min uppfattning också.

Någon som vet något om JB:s status?
Citera
2022-09-07, 17:10
Medlem
LouvaDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kollade på den länkade gudstjänsten och det var väldigt mycket ”kom ihåg att swisha” mellan amen och prisa herren. Både under Jannes predikan och snubben innan. Slår Lamotte där.
Pastor Janne verkade karismatisk men lätt stressad eller tankspridd. Sa 2:a advent istället för annandag jul och checkade att han stängt gylfen, kanske nån tipsat i hörsnäckan.
Mycket tragisk olycka. Hoppas han överlever utan större men.

Ja det får vi hoppas.
Citera
2022-09-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jag läser att pastorn har kört in i bakdörren på bussen.
Svårt se hur det kan vara bussföraren som felat.
Hur kan pastorn missat se bussen?
Låter som det är avsiktligt. Självmordsattentat?
Citera
2022-09-08, 20:39
Medlem
LouvaDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Se där,en och annan frisk lämnar sekten!
Frågan är vad som hänt Blom? Köra rakt in genom en buss är inte normalt.

Rätt många pastorer tar ett och annat glas inget överdrivet men det görs i skymundan i skam för att syndabelastningen annars skulle attackera från diverse håll. Kan Blom ha tagit någon bärs och blivit aningen ouppmärksam?

Det håller jag för osannolikt.Han var på väg och lite sen till sitt träningspass ca 200 meter därifrån.
Citera
2022-09-09, 22:03
Medlem
zebra121s avatar
Hur kan det vara så tyst med information om Janne Bloms tillstånd?

Någon måste ju ha koll? Är han kvar i respirator? Ev. men?
Citera
2022-09-10, 14:28
Medlem
LouvaDeuss avatar
Citat:
Hur kan det vara så tyst med information om Janne Bloms tillstånd?

Någon måste ju ha koll? Är han kvar i respirator? Ev. men?

Det är närmaste familjen som styr vad som kommer ut. Att det tar långt mellan uppdateringar är inget konstigt. Med huvudtrauma kan det lätt ta veckor innan ngt av värde kan rapporteras.
Citera
2022-09-10, 14:48
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Det är närmaste familjen som styr vad som kommer ut. Att det tar långt mellan uppdateringar är inget konstigt. Med huvudtrauma kan det lätt ta veckor innan ngt av värde kan rapporteras.

Förvisso men med Janne Blom som huvudpastor är intresset stort. Något nytt bör man kunna få fram tycker jag. Har någon operation gjorts t.e.x?

Vad tror du själv om Bloms status?
Citera
2022-09-10, 16:25
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Låter som det är avsiktligt. Självmordsattentat?

Jag kan inte detta men kan han fått en stroke sekunderna innan smällen och totalt förlorat kontrollen? Eller självmord?

Hursom. Förmodligen lär vi aldrig få reda på något svar så bara glöm och gå vidare.
Citera
2022-09-10, 16:54
Medlem
LouvaDeuss avatar
Citat:
Förvisso men med Janne Blom som huvudpastor är intresset stort. Något nytt bör man kunna få fram tycker jag. Har någon operation gjorts t.e.x?

Vad tror du själv om Bloms status?

Ja, intresset är stort och just därför behovet för familjen att få lugn å ro.
När det gäller mina tankar så kan jag bara spekulera. Jag tänker att han fått en hjärnskada och dom håller koll på honom på intensiven. Den första informationen som jag antar kommer att komma ut är att de har tagit honom från respiratorn när nu detta sker och om det kommer att ske. Om vi om sisådär en månad får höra att han fortfarande ligger i respirator då tror jag att utsikterna för att han går levande ur detta är ganska små. Jag låg själv på samma intensiv för ungefär fyra år sedan efter en allvarlig hjärnblödning. I mitt fall tog det två veckor innan det fanns någon som helst liksom utveckling av värde att rapportera.
Citera
2022-09-10, 19:15
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ja, intresset är stort och just därför behovet för familjen att få lugn å ro.
När det gäller mina tankar så kan jag bara spekulera. Jag tänker att han fått en hjärnskada och dom håller koll på honom på intensiven. Den första informationen som jag antar kommer att komma ut är att de har tagit honom från respiratorn när nu detta sker och om det kommer att ske. Om vi om sisådär en månad får höra att han fortfarande ligger i respirator då tror jag att utsikterna för att han går levande ur detta är ganska små. Jag låg själv på samma intensiv för ungefär fyra år sedan efter en allvarlig hjärnblödning. I mitt fall tog det två veckor innan det fanns någon som helst liksom utveckling av värde att rapportera.

Jag förstår.
Fy fan vad tragiskt om LO:s förstepastor avlider eller blir skadad för livet. Oj oj oj....Gud ska ju hålla sin hand över herden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in