2022-09-10, 13:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Grey Zone som man nästan kan se som ett officiellt språkrör för Wagner totalsågar nu Nazi-Ryssland fullständigt. Allt ljugeri har förstört Ryssland och nu måste vi bygga upp vårt land igen. Budskapet är typ att Ukraina hade slagit Nazi-Ryssland även utan hjälp från väst. De nämner sånt som vi skrattar åt här när ryska försvarsstaben överdriver förlusterna för UAF haha. Der krieg ist verloren!!

https://t.me/grey_zone/14954

De må vara grymma krigsförbrytare, men jag uppskattar i alla fall att de inte ljuger som de ryska trollen utan vad de säger är nog ganska nära sanningen. Framförallt så överensstämmer det ofta ganska väl vad vi i väst säger.
Citera
2022-09-10, 13:50
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det hade inte hjälpt ryska armens problem är att man kan inte organisera ett storkrig man har inte logisk bakom.

Exakt. Läste om just detta. Spelar ingen roll hur många soldater och annan militär utrustning man har om inte logistiken fungerat. Logistiken måste fungera ner till minsta detalj. Detta gör USA så mäktig, de är bäst i världen på logistik för sin arme. Detta är inte mitt tyckande utan detta kommer från militärexperter
Citera
2022-09-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag skulle gissa att en begränsad olja och gasexport till väst skulle tillåtas ganska snart så att landets ekonomi hålls flytande men inte mer. Vi behöver trots allt Ryssland i kriget mot Kina. Om ryssarna skulle plocka bort sina kärnvapen så skulle större eftergifter ges. Tror jag.

Att ryssland skulle avveckla sina kärnvapen är uteslutet. Det kommer dom aldrig gå med på. Oavsett vem som styr det skitlandet
Citera
2022-09-10, 13:52
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Visar att Ryssland saknar reserver och sekundära försvarslinjer.
https://liveuamap.com/en/2022/10-september-a-russian-telegram-is-now-claiming-that-russian
Med dessa kartor så retar jag mig på att när ett område är ryskkontrollerat så är det helt rött, men när det är befriat så är det bara blå stråk längs vägarna och övriga områden är ingenting.

Ja kartorna är lite dumma. Det kan vara att ryssarna har lämnat Svatove utan att Ukraina har hunnit dit ännu.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Jag är inne i olika sociala medier och kollar läsarkommentarer hos internationella mediebolag. Bl.a Facebook-sidorna från Reuters, BBC, m.fl.

Horder av blånegrer och araber som är inne och skriker "fake news" och massa halvt obegriplig dynga på sprucken engelska, nivå årskurs 1. De fullkomligt spyr ut sitt hat mot västvärlden, NATO, USA, och hävdar bestämt att Ryssland kommer segra i slutändan. Kallar Ukraina för nazistnation och Zelensky för USA-docka m.m

Det märks tydligt att Rysslands propagandamaskin gjort ett gediget arbete i regionerna Afrika och Mellanöstern. Folket där verkar vara mer hjärntvättade än ryssarna själva. Både roligt och sorgligt att se.
Senast redigerad av Jiren 2022-09-10 kl. 13:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag gissar omgående. Det finns ingen vits med att sanktionera Ryssland om de drar sig ut ut hela Ukraina. Möjligtvis kommer de militära sanktionerna fortsätta en stund till men visar de ändrat beteende så kan säkert det släppas också.

Dock så kommer det ta tid för Ryssland att bygga upp någon form av förtroende igen. I varje all om deras ledarskap fortsätter på samma bana.
Så länge putin sitter kvar kommer sanktioner finnas där
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag misstänker att man i så fall skulle tänka lite som Frankrike och Tyskland m fl vid bildandet av Kol- och stålunionen efter VK2. Gazprom och övriga ryska gas- och oljebolag måste släppa in nya delägare från Västeuropa så att enskilda ryska oligarker eller politiker aldrig kan ensamma bestämma över resurserna, utan det finns styrelser med utländska ägare likväl som inhemska ägare som delar på aktierna och som förhindrar att bolagen används för politiska syften. Pengarna styr, inte politiken.
Inte helt otänkbart. Vid en komplett politisk kollaps finns det utrymme att göra så dramatiska förändringar i det ryska ägandet. Vid Sovjetunionens kollaps skedde massor av ägandeförflyttningar av de tidigare sovjetrepublikernas tillgångar – detta hade aldrig skett om det hade varit en organiserad uppbrytning av Sovjetunionen.
Citera
2022-09-10, 13:53
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Så länge putin sitter kvar kommer sanktioner finnas där
Man kan ju hoppas det är mer till att Putin står i Haag, så kommer sanktionerna att bestå
Citera
2022-09-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och våldtog varenda kvinna mellan 12-80 på vägen. Ett kulturfolk.

Nu gjorde de inte det. Däremot dödade och våldtog många men inte lika många som tyskarna. Hade Ryssarna dödat varje tysk de såg under WWII hade jag förstått dem.

Men både Ukrainarna och ryssarna är klart mer civiliserade än vad Ryssar och Tyskar var under WII. Och det är även att ryssarna begår stora krigsbrott nu. Det här kriget är rena semestern jmf med vad som hände på Östfronten under WWII
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Att ryssland skulle avveckla sina kärnvapen är uteslutet. Det kommer dom aldrig gå med på. Oavsett vem som styr det skitlandet

Instämmer det kommer dom aldrig gå med på. Det är inte realistiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Men Sovjetunionen var väldigt annorlunda – de olika länderna i ”unionen” bestod fortfarande av olika folkgrupper som hölls ihop med tvång. För att försöka knyta länderna tätare ihop, genomfördes enorma folkförflyttningar där ryssar tvångsflyttades till Ukraina, Lettland, Litauen och de andra republikerna. Om de klarat att hålla ihop Sovjetunionen i ytterligare 100 år så hade det nog kunnat bli en stor nation, eller federation av stater, som USA.

Dagens Ryssland är och fungerar som en samlad nation.

mm, det är därför vi ser en så fin spridning av uralmongoler och tjejenier bla med moskvabor på slagfältet.....
Citera
2022-09-10, 13:55
Medlem
Sådär, Lyman helt befriad från ryska nazister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in