Citat:
Ursprungligen postat av
El-Strutso
Men egentligen varför skulle NATO in i Ukraina då? Dom är inte med i NATO.
Säg att Putin drar iväg ett kärnvapen bara som landat mitt i Ukraina långt ifrån städer.
Svarar NATO på samma sätt?
Kärnvapen skickar upp radioaktiva partiklar i atmosfären som färdas med vinden in på NATO-territorium vilket är detsamma som att attackera NATO.
Hela poängen med att vi inte använder kärnvapen är inte sprängkraften i sig utan just det radioaktiva dammet som bildas.
Det var ett svenskt kärnkraftverk som larmade om Tjernobyl som du kanske vet.