Citat:
Ursprungligen postat av
Newstyle
Inte för att jag är nån expert men är det inte Ukraina som har nazister i deras armé? Med azov gänget dom poserar ju med hakkorsflaggor och ss märken överallt ju. Dom är ju öppet nazister och krigare från hela världen med nazistsympatier har slutit samman med dem. Så varför skriver du pro-ryska nazister? Och Putin har ju öppet sagt att han ska avnazifiera Ukraina. Så förstår inte det går inte ihop för mig? Inget för att provocera bara frågar för tex jag har fått en helt annan uppfattning om vilka som är nazister i allt detta.
Du måste förstå att det är tillåtet att vara nazist, det är även tillåtet att hålla nazister i sin armé- med detta skrivet är inget av det konstaterade tillrådligt- tvärtom, det är en dålig sak. Nu måste man också i sinnet hålla att dessa påståenden om nazister lite varstans- och överallt, ligger i krigets propagandaföring och var initialt ett av de skäl Putin angav till det ryska anfallet på sin granne. Jag tror absolut att det i den ukrainska armén finns, eller fanns, sådana som hyste nationalsocialistiska tankegods- precis som i den svenska eller ryska armén. Det finns säkert liberaler, antivaxxare och swingers också men inget av detta kan godtas eller tolereras som orsak till angrepp på annan nation. Om ukrainas armé håller sig med nazister är det en sak för den ukrainska ledningen att hantera- ingen annans.