2022-09-09, 15:59
Medlem
Verkar finnas en höstack utav pt utbildningar men jag är tveksam till att majoriteten utav dom är bra, någon som har koll på om det finns någon särskild utbildare som de flesta gym kräver att man har eller vilken utbildning som helt enkelt är bäst?

Tack!
Citera
2022-09-10, 00:27
Medlem
Zilvios avatar
Träning, kost och kosttillskott --> Utbildning och studier
/Moderator
Citera
2022-09-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Verkar finnas en höstack utav pt utbildningar men jag är tveksam till att majoriteten utav dom är bra, någon som har koll på om det finns någon särskild utbildare som de flesta gym kräver att man har eller vilken utbildning som helt enkelt är bäst?

Tack!

Ring gymmet. Behöver du ändå göra.
Citera
2022-09-10, 10:59
Medlem
Hardstekts avatar
Utbilda dig till sjukgymnast istället. Då kan du ha ett liknande "riktigt" jobb och ta pt-pass när det passar. dig.

Pt är ett negerjobb som bara någon procent kan leva på.
Citera
2022-09-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Utbilda dig till sjukgymnast istället. Då kan du ha ett liknande "riktigt" jobb och ta pt-pass när det passar. dig.

Pt är ett negerjobb som bara någon procent kan leva på.
Sjukgymnast består till 90% utav att rehabilitera 70 åringar, inget jag är intresserad utav.
Citera
2022-09-10, 11:43
Medlem
Inte värt det. Du kommer inte tjäna några direkta pengar utan att slava sönder dig
Citera
2022-09-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Inte värt det. Du kommer inte tjäna några direkta pengar utan att slava sönder dig
Att få jobb som pt på ett gym lär inte vara så extremt svårt, framförallt om man är villig att flytta runt i landet.

Utöver att jobba på ett gym så kan man även ta sig an kunder på fritiden och online, jag påstår inte att det är enkelt men tjäna pengar kan man definitivt göra.
Citera
2023-10-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis

Tack!

Hittade du någon utbildning?

Gymmet jag jobbar på (en av de stora kedjorna i landet) har sökt PT's nonstop de senaste två åren - vilket de gör först när alla vi befintliga PT's är fullbokade. Problemet är att majoriteten av de som utbildar sig går en online-utbildning, och därför inte kvalificerar för att jobba på i princip någon av kedjorna (vilket gör att bilden utåt blir att man inte ska utbilda sig för att det inte finns jobb - medan många gym med högre krav skriker efter tränare).

Mitt tips är därför att du lägger ordentligt med cash på utbildningen och får en utbildning med riktig licens (kolla www.ptlicens.se för alla utbildningar som är godkända av SATS, STC m.fl.). Alternativet är att gå en onlineutbildning för inga pengar och starta eget (alt. jobba på typ NW som jag tror är den enda kedjan som inte kräver mer än så).

Jag utbildade mig på The Academy för 10+ år sen och har jobbat som PT sen dess, så jag är nöjd med den (vet såklart inte vad som hänt sen dess, men har inte hört något annat än att dom fortfarande är vettiga).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in