Det går rykten på twitter om att Ukraina tagit ytterligare byar och mark i Kherson, fast man går försiktigt fram.
Ja det är rätt att Ryssland har sina bästa trupper där men stridsmoralen sjunker för "bröderna" från LPR och DPR vägrar att strida då dom har för lite driksvatten...

...
Ja det låter som ett skämt.
Jag tror att Ukraina vet exakt att dom kan avvakta och se vilka interna problem som Ryssland har och sätta in offensiver kanske i november i detta område.