2022-09-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandzukic
Är man en sån typ ligger man inte ner, man kan göra massa saker innan man agerar som ett peddo Te x självmord.

Eller har peddos ingen kontroll över sig själva? Isåfall tycker jag att vi kan avskaffa de istället
Vem avgör om någon är ett "peddo" då? Du? Patrik? Sara?
Citera
2022-09-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade

Eller den torterade, våldtagna skrikande 3-åringen?
Citera
2022-09-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Nej, du föredrar ju att tycka synd om pedofiler som vill tortera och våldta 3-åringar.

Och nota bene, ingen av dessa självoutade pedofiler har ens vare sig kastrerats, nackats eller ens misshandlats.

Du tycker bara synd om pedofiler. Kanske för att du har dragning åt det hållet själv.

Varför tycker du inte synd om torterade och våldtagna 3-åringar? För det är sådana barn som tvingats vara med i de filmer som dina stackars pedofiler sitter och hetsar upp sig till.
Ta inte i så du spricker lille vän... Nu ramlar du iväg i påståenden om mina åsikter och värderingar så du trasslar in dig i deg själv.
Ganska underhållande läsning.
Citera
2022-09-09, 21:33
Medlem
Mandzukics avatar
Citat:

Jag lämnar denna tråd. Finns inget att diskutera med er
Citera
2022-09-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Eller den torterade, våldtagna skrikande 3-åringen?
Visa mig den våkdtagna, skrikande 3-åringen då? Än så länge finns den bara i en fantasivärld om jag inte uppfattat det hela fel?
Så i avsaknad av den, kom gärna med ett svar på frågan...
Citera
2022-09-09, 21:35
Medlem
Citat:
Så det är frågan om vad som är värst? Eftersom någon tycker att en avskyvärd handling är värre än en annan, så är det helt ok?
Med andra ord - det är helt ok att mobba någon så länge du tycker att hen gjort något som är värre...
Det är självfallet en mer avskyvärd handling att våldta barn eller titta på filmer där barn våldtas än att uttrycka avsky för den som utsätter barn eller tittar på barn som utsätts.
Helt ok att på alla sätt och vis uttrycka och inför alla visa upp de som utrycker önskan att utsätta barn
Citera
2022-09-09, 21:55
Medlem
Pajkastning på agendan märker jag... suck.

Beträffande Dumpens bemötande av gäddorna så måste väl alla ändå inse att det borde handla om att agera på ett sätt som minimerar risken för att gäddorna ska begå några framtida övergrepp och maximerar chansen att gäddorna tar tag i sina liv och söker hjälp. I alla fall om det är minskad risk för sexuella övergrepp på barn som man är intresserad av vill säga. Är det någon som på allvar tror att Dumpen hjälper till att uppfylla något av de båda kriterierna?
Citera
2022-09-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet

Beträffande Dumpens bemötande av gäddorna så måste väl alla ändå inse att det borde handla om att agera på ett sätt som minimerar risken för att gäddorna ska begå några framtida övergrepp och maximerar chansen att gäddorna tar tag i sina liv och söker hjälp. I alla fall om det är minskad risk för sexuella övergrepp på barn som man är intresserad av vill säga. Är det någon som på allvar tror att Dumpen hjälper till att uppfylla något av de båda kriterierna?
Oh yes, jag har aldrig fått så många dumpling-pajer kastade på mig innan. Hysteriskt roligt.
Jag tror jag ska ta med mig de här inläggen på nästa föräldramöte. Läsa upp högt och fråga både lärare, rektor och föräldrar hur många som tycker dessa anonyma förståsigpåare har åsikter vi ska lära våra barn...
Citera
2022-09-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
😁 Hon pratar ner den mest erfarne försäljare i skorna. Bengt var dock innan Thea hoppade in. Vi publicerar inte i turordning. Känner mig dock mest bekväm med Patrik, vi har varit ute på över 100 konfrontationer ihop. Han är lugn och det blir inte 30 minuter 🙂🙂

Ni kanske kan göra en låt och en musikvideo som ni lägger upp på eran hemsida. I musikvideon kan det vara klipp när du och Patrik kör bilen genom Sverige för att konfrontera pedofiler. I vissa klipp kan ni stå och dansa runt bilen, sen kommer det några inklipp med flera av pedofilernas fula nunor som ni tidigare hängt ut. Jag är inte den bästa låtskrivaren, men låttexten kan vara typ så här.

Vi är dumpen, och nu har ni gått på pumpen. Ni groomar barn, men nu har vi er i vårat garn.
Din jävla pedofil, vi är beredda att köra många mil, med våran bil.
Ge fan i att försöka tömma era pungar, i Sveriges alla ungar.
Nu får ni böna och be, för vi hänger ut er på dumpen.se
Citera
2022-09-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet

Vad är ditt förslag då?
Finns otroligt mycket forskning som bevisar att sexuella drifter är extremt svåra att ändra eller hejda.

Dom vill ju knappast knulla barn för dom är uttråkad.
Det är liksom vad dom tänder på.
Precis som att en bög alltid kommer tända på killar.

Har du nåt magiskt sätt att få peddofilerba at tändta sin sexuella läggnig eller skita i den så vinner du kanske novellpris
Citera
2022-09-09, 23:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandzukic
Är man en sån typ ligger man inte ner, man kan göra massa saker innan man agerar som ett peddo Te x självmord.

Eller har peddos ingen kontroll över sig själva? Isåfall tycker jag att vi kan avskaffa de istället

Det har jag också undrat över.
Kan inte Gäddorna/pedofilerna kontrollera sej själva? Att ha sex är ingen rättighet.
Citera
2022-09-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Vad är ditt förslag då?
Finns otroligt mycket forskning som bevisar att sexuella drifter är extremt svåra att ändra eller hejda.

Dom vill ju knappast knulla barn för dom är uttråkad.
Det är liksom vad dom tänder på.
Precis som att en bög alltid kommer tända på killar.

Har du nåt magiskt sätt att få peddofilerba at tändta sin sexuella läggnig eller skita i den så vinner du kanske novellpris

Ja, och det är ett av argumenten till att Dumpen gör mer skada än nytta i längden. Många av gäddorna har troligtvis en störning. Och den försvinner inte magiskt vid en uthängning. Istället förlorar gäddorna hela sitt sociala skyddsnät, troligtvis sin familj och sin försörjningsmöjlighet. Det om något lär ju få dom att isolera sig och gräva ner sig ännu mer i sina fantasier. Dumpen sysslar inte med något annat än sensationsjournalistik med sin pöbelmentalitet och straffet är den ultimata stigmatiseringen av gäddorna.

Forskning visar att stigmatisering av pedofiler tycks öka risken att de begår framtida övergrepp samtidigt som det minskar deras benägenhet till att söka hjälp. Alltså precis tvärtemot det som Dumpen vill uppnå (nu är ju iofs huvudsyftet med Dumpen att få till en lagändring enligt dom själva men man kan ju hoppas att de faktiskt vill minska antal övergrepp på barn också).

https://www.researchgate.net/publication/323515098_The_Stigma_of_Pedophilia_Clinical_and_Fo rensic_Implications

https://prostasia.org/blog/stigma-makes-it-more-difficult-to-fight-csa/

https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-014-0312-4

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19317611.2013.795921

https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-016-0822-3

Och innan någon påpekar det, ja, jag vet att många av de här artiklarna är bakom betalväggar. Men det går ofta att läsa om forskarnas slutsatser i sammanfattningarna. En del av dessa artiklar har jag sett att det har refererats till när andra artikelförfattare tagit upp argumenten gällande stigmatisering och dess effekter. Detta är vad jag har hittat bara genom att skrapa lite på ytan via sökmotorerna så andra kanske har bättre artiklar på ämnet att tillgå än just dessa.

Men som jag har skrivit tidigare, jag kommer inte själv betala för att kunna leta fram data utifrån den gjorda forskningen (någon annan får gärna göra det om ni vill). Men jag litar mer till forskarna som arbetar med de här frågorna och deras slutsatser än tomma argument från anonyma forumskribenter eller några av Dumpens känsloyttringar.

Sen så kan det finnas vissa av gäddorna som faktiskt kan vara mottagliga för hjälp, som inte är pedofiler utan mer eller mindre översexuella och går på allt och alla utan spärrar. Majoriteten av sexuella övergrepp på barn begås ju inte av pedofiler om man ska tro forskningen på området.
Dessa individer kan ju faktiskt vara i behov av hjälp som skulle kunna hjälpa dom bort från det tänket.
Senast redigerad av BobGet 2022-09-10 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in