2022-09-09, 22:34
  #211753
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Asså det här kan nog vara den bästa beskrivningen av attacken på Ukraina ever:
https://youtu.be/S7Ta7G9tSbs
Citera
2022-09-09, 22:37
  #211754
Medlem
Reimers avatar
Lyman och Izum tas nog inatt verkar det som, djävlar vad orcherna har blivit uppsnurrade av Ukraina

Citat:
Videos show mechanized Ukrainian forces crossing the T0514 bridge over the Siverskyi Donets River, reportedly heading towards Lyman

https://liveuamap.com/en/2022/9-september-videos-show-mechanized-ukrainian-forces-crossing
Citera
2022-09-09, 22:39
  #211755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Ja du, USA, UK och EU har astronomiskt mycket mer pengar att lägga på kriget i Ukraina än idioterna i Ryssland som nu mer sanktionerar sig själva med att sluta sälja gas.
De har också mycket större, dyrare åtaganden och långt större statsskulder än Ryssland. USA:s skuldberg är astronomiskt högt och växande, och ingen president de senaste trettio åren har klarat att på allvar göra något åt det. Landet går runt genom att, i princip, trycka pengar och öka belåningen. UK är i en liknande situation, oavsett Brexit.
Citera
2022-09-09, 22:39
  #211756
Medlem
Vet inte om det varit upp idag: Polske premiärministern Morawiecki berättar att en ny hub ska byggas för reparation av ukrainskt krigsmateriel samt träning av ukrainska soldater på polsk mark. Även tysk och nederländsk personal ska träna de ukrainska soldaterna.

Mot Moskva!

https://www.ukrinform.pl/rubric-polytics/3568024-ukraina-i-polska-uzgodniy-budowe-hubu-dla-remontu-sprzetu-wojskowego.html
Citera
2022-09-09, 22:42
  #211757
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Man undrar varför rysstrollen bara hittar på och ljuger. Vad hoppas de uppnå? De skämmer ju bara ut sig själva och framstår som både korkade och okunniga. Vad är vitsen?
Jag tror att många av dem är emotionellt investerade i kriget. Av någon anledning så drogs de till Rysslands sida och svalde hela propagandapaketet. Ta Hepcat-X och Daniel501 som exempel.

De ljuger mest för sin egen skull. En slags förnekelse. Därav begreppet 'att copa'.
Citera
2022-09-09, 22:42
  #211758
Medlem
Voelsens avatar
Inte ens om ryssarna vinner försvinner väl sanktionerna?
Jag förstår inte hur Putin tänkte.
Citera
2022-09-09, 22:44
  #211759
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Julia Davis;
"Watch this roundup of clips, featuring panicked Kremlin propagandists on several state TV programs, discussing impressive gains by Ukraine's Armed Forces in reclaiming control over Ukrainian territory. More in my article"
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1568310989149605888

Den där sammanställningen beskriver på ett perfekt vis blandningen mellan simpla stenålderschauvinister i den Ryska nyhetssvinstian och en och en annan klarsynt kommentator som på riktigt börjar tappa fattningen.
Schadenfreude ordet för dagen. Det börjar resonera i en annan frekvens nu . Det finns så mycket skitsnack som ligger investerat i det kompakta hatet mot Ukrainas folk , att belöningen troligtvis blir en stigande apati när nu undermänniskorna i Ukraina bonkar ner den Ryska självkänslan ner i stövlarna.
Citera
2022-09-09, 22:44
  #211760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Inte ens om ryssarna vinner försvinner väl sanktionerna?
Jag förstår inte hur Putin tänkte.

Just nu använder han gasen som vapen, försökte även med födan, genom att skapa global svält.
Citera
2022-09-09, 22:48
  #211761
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Man undrar varför rysstrollen bara hittar på och ljuger. Vad hoppas de uppnå? De skämmer ju bara ut sig själva och framstår som både korkade och okunniga. Vad är vitsen?
Det undrar jag med. Skapa opinion är de sämst på. Folk blir bara mer förbannade på ryssland efter alla lögner.
Citera
2022-09-09, 22:48
  #211762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Sjukt mycket rykten om Izyum nu. Här kommer ett om att Wagner har gett upp.

https://twitter.com/DrollySvea/status/1568327540414054400
Vore inte ologiskt om Wagner ger upp. De är professionella och är med för pengarna och för att döda, inte för att bli dödade. De inser det utsiktslösa i den här speciella operationen och har nog gjort det länge.
Citera
2022-09-09, 22:49
  #211763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Asså det här kan nog vara den bästa beskrivningen av attacken på Ukraina ever:
https://youtu.be/S7Ta7G9tSbs
Tack, den var sevärd och rekommenderas. Sorglig med tankeväckande
Citera
2022-09-09, 22:49
  #211764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De har också mycket större, dyrare åtaganden och långt större statsskulder än Ryssland. USA:s skuldberg är astronomiskt högt och växande, och ingen president de senaste trettio åren har klarat att på allvar göra något åt det. Landet går runt genom att, i princip, trycka pengar och öka belåningen. UK är i en liknande situation, oavsett Brexit.

Fast det är bara dom som inte förstår national ekonomi som ser det som ett problem. Usa är inte skylldig andra pengar igenkligen utan statskulden skapas till sin egen riksbank när man skapar mer pengar och efter som hela världen handlar i dollar behöver världen extremt mycket av den valutan usas statskuld är inte ett problem. Usa är världens rikaste land dom är rikare än dom 50 nästkomande länderna tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in