2022-09-09, 21:39
  #211693
Medlem
Reimers avatar
Tycker nästan synd om fotfolket men bara nästan, de får fan skylla sig själv när man skriver på för att invadera sitt grannland.

Citat:
Russian 202th separate regiment operating in Kharkiv has been completely abandoned by its commanders.

The unit is currently without communication or command, presumably roaming around...

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568313692097331201

Citat:
"The 237th Guard Airborne Assault Regiment of the Russian Federation ceased its existence due to the death or injury of all servicemen. A large portion of the survivors are in extremely critical condition."

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568313172066504704

Dessa regementen är de som försvarar Izum.
Citera
2022-09-09, 21:39
  #211694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
??
Först kom t-72 som är legendarisk.

Sedan t-80 som är en vidareutveckling av konceptet t-64

Sedan t-90 som bygger på t-72

Och nu senast t14. Lägg märke till att det är 0,2 eller 4. Finns ju t-62 och t-34 också

Att detta ska vara så svårt att förstå. I Uralbergen finns det lager på 1000-tals t-90 av m-version. Tusentals t-14 finns också

Vad fan snackar du om? Jodå, snart slutar ryssarna med skenmanövern. När som helst nu
Citera
2022-09-09, 21:40
  #211695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det påstås att några Ukrainska specialtrupper sköt på stridsvagnen och då blev de rädda och körde därifrån. De som sköt filmade också med drönaren. Det är olika åsikter om soldaterna ramlar av stridsvagnen, hoppar av eller blir skjutna av ukrainarna.

Man kan se att det står ukrainare på bilarna pansarvagnen passerar samt på sidan av vägen som är närmast kameran, kan bara gissa att dom som föll av gjorde det för att dom blev skjutna.
Citera
2022-09-09, 21:42
  #211696
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Vad fan snackar du om? Jodå, snart slutar ryssarna med skenmanövern. När som helst nu

Du har helt rätt, varför tror du ukraina kan avancera? Jo för att de tillåts. Det är löjligt. Några mil till så börjar den riktiga ryska offensiv
Citera
2022-09-09, 21:42
  #211697
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tycker nästan synd om fotfolket men bara nästan, de får fan skylla sig själv när man skriver på för att invadera sitt grannland.



https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568313692097331201



https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568313172066504704

Dessa regementen är de som försvarar Izum.

Det är så otroligt kul att läsa om hur fullkomligt demoraliserade dessa ryzzsvin är, hur deras befäl skiter fullständigt i sina soldater.

Ett lands armé återspeglar nationens moral.

Ryzzsvinen har ingen.
De är tjuvar och mördare hela packet. Döda dem allihop. De goda kan vi hänga separat.
__________________
Senast redigerad av ForumApache 2022-09-09 kl. 21:46.
Citera
2022-09-09, 21:43
  #211698
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kievregimen försöker i panik ge intryck av handlingskraft för att kunna vigga till sig mer vapen av NATO (supportkonferensen häromdan i Rammstein), sedan hoppas de att kriget ska ta paus över vintern. Kommer inte att fungera, redan nu kan man se att motståndet mot detta sjuka krig växer i Europa. Om några månader är det kanske bara USA, UK och Polen kvar som tunga backers för Kiev.

Zelensky får säkert tid att tänka på det där med att ha makt bakom sig innan han blir bortkuppad och avrättad.

Även om det nu skulle vara så att "bara" USA, Storbritannien och Polen kommer vara de tunga nationer som stöttar Ukraina så är det mer än tillräckligt.

Men varför skulle Ukraina vilja ta en paus i vinter? Vintern är väl minst lika jobbig för de ryska soldaterna som de ukrainska?
Citera
2022-09-09, 21:44
  #211699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kievregimen försöker i panik ge intryck av handlingskraft för att kunna vigga till sig mer vapen av NATO (supportkonferensen häromdan i Rammstein), sedan hoppas de att kriget ska ta paus över vintern. Kommer inte att fungera, redan nu kan man se att motståndet mot detta sjuka krig växer i Europa. Om några månader är det kanske bara USA, UK och Polen kvar som tunga backers för Kiev.

Zelensky får säkert tid att tänka på det där med att ha makt bakom sig innan han blir bortkuppad och avrättad.

Du hittar ju bara på massa grejer som en konspirationsteoretiker håller på. Vad händer på marken just nu?
Citera
2022-09-09, 21:44
  #211700
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/xa2kxi/according_to_the_preliminary_reports_the/

Ukraina inne i staden Izium nu enligt rapport.

Sjukt om det är sant, en stad som Ryssland blödde för, för att ens lyckas inta. Om det är sant att Ukraina också attackerar mot Lyman, efter ryska förflyttningar, tyder det på att ordergången inom den ukrainska armén är mycket snabbare.

Vi får vänta och se, men redan som det här ser ut är det här en stor framgång för Ukraina.

Det hade varit kul att få se hur mattätaren reagerar.
Citera
2022-09-09, 21:44
  #211701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tycker nästan synd om fotfolket men bara nästan, de får fan skylla sig själv när man skriver på för att invadera sitt grannland.



https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568313692097331201



https://twitter.com/WarMonitor3/status/1568313172066504704

Dessa regementen är de som försvarar Izum.
Nix, Ryssland har redan förstärkningar på väg in och Ukronazzarna kommer att få stryk på sina blågula bakar under den kommande veckan.

Oavsett hur mycket du och andra sitter och skrivbordskrigar framför datorn i mammas källare.
Citera
2022-09-09, 21:44
  #211702
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Du har helt rätt, varför tror du ukraina kan avancera? Jo för att de tillåts. Det är löjligt. Några mil till så börjar den riktiga ryska offensiv
De är genier. Var det inte så de gjorde i Kiev? Och vilket resultat de fick!!
Citera
2022-09-09, 21:46
  #211703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren

Kan det stämma? Satan vad fort det har gått i så fall. Hela fronten ser ju ut att ha gått fullständigt åt helvete på nolltid.

Finns det någonting alls i Ryssland som inte är en potemkinkuliss?

Tror knappast hela fronten gått åt helvete. Om nu dessa kartor som finns online stämmer så har dem i princip kört runt de positioner som inte går att ta så lätt. Personligen (Utan att vara någon expert) ser det ut som att de gör samma misstag som Ryssarna i början. Små enheter som pressar fram och till slut blir det för tunt.

Detta: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1B1PLMhbHmG1aJ2-QNxHY1TksI6HlNhqF&ll=49.54733681438499%2C37.521985 97761288&z=11

Liknar väldigt mycket detta: https://i.postimg.cc/GtrSqtmG/Capture.png
Citera
2022-09-09, 21:46
  #211704
Medlem
HejaFinlands avatar
Den hemliga planen med Kharkivoffensiven har läckt ut! https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1568315070102265858
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in