2022-09-09, 20:54
Avslutad
De som blir sjuka är oftast de som redan haft covid. Ju fler gånger man haft covid, desto lättare verkar man ha för att bli smittad. Upprepade covid-infektioner bryter ned immunförsvaret och leder till förtida död.

Det är det omvända , dom som har tagit vaccin , är dom som blir sjuka.Naturlig immunitet är 6-13 gånger starkare.
Citera
2022-09-09, 21:29
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De som blir sjuka är oftast de som redan haft covid. Ju fler gånger man haft covid, desto lättare verkar man ha för att bli smittad. Upprepade covid-infektioner bryter ned immunförsvaret och leder till förtida död.

Covid ökar också risken för cancer, hjärt-kärlsjukdomar och diabetes. Bästa är onekligen att ducka både sjukdom och vaccin. Men inte helt lätt att isolera sig. Samhället ställer inte upp på det, utan målet verkar vara att alla ska dö. Om inte nu, så sen.

Citat:
Både och skulle jag vilja säga. Visserligen ger en infektion kortvarig immunitet, men å andra sidan bryter covid ned immunförsvaret och blir du då utsatt för en ny strain är risken större att du blir sjuk och tom allvarligt sjuk.
Immunförsvaret blir nu försvagat av genomgången infektion istället för att utveckla skydd? Det skulle vara oerhört intressant med statistik över hur denna "försvagning" av immunförsvaret ser ut mellan helt ovaccinerade och vaccinerade vid upprepade infektioner.

Förutom att de tidigare sålt in att hjärtproblem, blodproppar m.m. numera som frikopplat från vaccinationen och tillskrivs endast covid så har de nu slängt med det mesta från biverkningslistan.

Dvs. är du vaccinerad och drabbas är det ändå covids fel att du fick det då vaccinet inte skyddar mot att få covid och du har säkert fått/haft covid trots din vaccination och därför nu fått blodpropp, vaids m.m om du nu drabbas som vaccinerad.

Dvs,
Det blir i praktiken omöjligt att driva något enda vaccinskademål. Ett fullständigt briljant upplägg i all sin enkelhet.

Nu tror jag inte det kommer fungera, då vaccinerade allt mer landar i den obehagliga statistiken.

Om covid och immunitet.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Surprising Ways COVID-19 Will Destroy Your Immune System
https://www.citizensjournal.us/surprising-ways-covid-19-will-destroy-your-immune-system/

.........Isolation Disturbs Your Immune Response

Of all the negative effects of social isolation endured during the pandemic, those experienced by your immune system may be the last that come to mind, despite being among the most significant for your future health. What does staying home have to do with your immune system?

It alters your 24-hour light/dark cycle, on which your body is built to respond. With more time spent indoors, you have less sunlight exposure and less opportunity to produce vitamin D, which activates macrophages in your lungs that act as a first line defense against respiratory infections, among other immune activities. (28)

It’s true that taking vitamin D supplements can somewhat compensate for this, provided your levels are optimized, but other ill effects of lockdown are less easily remedied. Take exercise, another crucial component of a well-oiled immune response, that can reduce stress levels and diseases like heart disease and Type 2 diabetes, which are linked to worsened outcomes from COVID-19.

But even beyond that, staying indoors means you lose out on regular exposures to the natural world, which come with their own set of immune benefits. Trees release phytoncides, which people inhale and are known to alter natural killer cells.29 This is why, in Japan, shinrin-yoku, or forest bathing, is said to enhance immune function (30) — but it’s difficult to spend much time immersed in the forest if you’re locked down at home.

The other factor that cannot be ignored is the lack of exposure to everyday dirt and germs that is missed when people stay home, socially distanced and sanitized. “Our immune system needs a job,” Dr. Meg Lemon, a Denver dermatologist, told The New York Times. “We evolved over millions of years to have our immune systems under constant assault. Now they don’t have anything to do.” (31)

What is perhaps most disturbing is that this comment was made in March 2019 — prior to the pandemic. Now, it’s exponentially worse, and your immune system is likely missing out on interactions with bacteria and other microorganisms that teach it, train it how to respond and keep it primed throughout your life.

Without proper “training” at regular intervals, your immune system can overreact when triggered by ordinarily harmless substances, leading to allergies and inflammation. Might a generation of children, kept isolated and masked, have immune repercussions when exposed to ordinarily routine childhood viruses post-pandemic?

Already, cases of respiratory syncytial virus (RSV), which normally circulates in the winter, have popped up in the summer months, suggesting possibly increased immunological susceptibility.....mera

Det ovan borde vara något att fundera över IMBILDEN.

Concerning Overuse of Biocides and Disinfectants

Stycket med titeln ovan ur artikeln är väl också tänkvärd.
Senast redigerad av arne99 2022-09-09 kl. 21:40. Anledning: Mer text.
Citera
2022-09-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-

Det är det omvända , dom som har tagit vaccin , är dom som blir sjuka.Naturlig immunitet är 6-13 gånger starkare.

Har man klarat sjukdomen en gång, så behöver man hur som inte vara orolig.
Citera
2022-09-09, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Det tråkiga i den här soppan är att Israel , visste att vaccinet var farligt , dom kunde ha stoppat den här tåg katastrofen , som nu kommer..

https://threadreaderapp.com/thread/1565395051374592001.html
Citera
2022-09-09, 23:11
Medlem
Det tog mig till September 2022 att bli smittad av Covid... Har inte fått det under hela pandemin, kanske för att jag varit sjukt noga med handsprit och avstånd till folk, men var nyligen på en festival, så nu blev man smittad.

Men jag har inte tagit vaccin och kommer inte göra det heller. Det är rent skit. Min fru är full vaccinerad, men vi blev båda smittade och hon blev inte mindre sjuk än mig. Med andra ord hade vaccinet ingen funktion alls. Rent skräp som folk luras ta!
Citera
2022-09-09, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det tog mig till September 2022 att bli smittad av Covid... Har inte fått det under hela pandemin, kanske för att jag varit sjukt noga med handsprit och avstånd till folk, men var nyligen på en festival, så nu blev man smittad.

Men jag har inte tagit vaccin och kommer inte göra det heller. Det är rent skit. Min fru är full vaccinerad, men vi blev båda smittade och hon blev inte mindre sjuk än mig. Med andra ord hade vaccinet ingen funktion alls. Rent skräp som folk luras ta!

Ingen behöver något vaccin , när viruset är så harmlöst , som det är nu.
Citera
2022-09-10, 00:07
Medlem
Citat:
Jo, det är många som blir sjuka nu när skolorna startat.
Bra i alla fall att ni alla bara har milda symtom. Vi får hoppas att det fortsätter så. Verkar som att vaccination trots allt ger ett skapligt grundskydd. Jag håller tummarna för att du och din familj snart blir friska igen! Det är svårt att skydda sig när man har barn i förskola/skola. Tragedi för de barn som blir föräldralösa när deras föräldrar avlider i covid. 0

Ser nu att jag skrev vaccade vi är ALLA OVACCINERADE !!! inte en jävla Covid spruta får förekomma i mitt hem.

Efter 3 infektioner så blir det bara svåre och svårt att veta om det är helt vanlig snuva eller Covid

Sen om ni andra tar sprutan det skiter jag i, ni gör som ni vill.
Senast redigerad av DiiMinores 2022-09-10 kl. 00:14.
Citera
2022-09-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Precis detta verkar inte normalbegåvade människor förstå. Ändå springer dom till närmaste vaccinations-central och tar 2-3 sprutor efter att dom redan varit sjuka i Covid.

Jag får syntax error!!
Citera
2022-09-10, 08:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Ser nu att jag skrev vaccade vi är ALLA OVACCINERADE !!! inte en jävla Covid spruta får förekomma i mitt hem.

Efter 3 infektioner så blir det bara svåre och svårt att veta om det är helt vanlig snuva eller Covid

Sen om ni andra tar sprutan det skiter jag i, ni gör som ni vill.

Varför gillar du inte vaccin? Är det av religiösa skäl? Tar du aldrig vaccin? Vare sig stelkramp, fästing, influensa eller hepatit om du reser utomlands?
Citera
2022-09-10, 08:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Nog tur att du smittades nu och inte våren år 2020. Då hade det kanske inte gått lika bra.
Citera
2022-09-10, 11:51
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Precis detta verkar inte normalbegåvade människor förstå. Ändå springer dom till närmaste vaccinations-central och tar 2-3 sprutor efter att dom redan varit sjuka i Covid.

Jag får syntax error!!
Gör de det? Är det något du kan leda i bevis eller är det bara något du fått för dig alternativt hittar på?
Citera
2022-09-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Gör de det? Är det något du kan leda i bevis eller är det bara något du fått för dig alternativt hittar på?

Man verkar inte ha något problem att rekommendera personer som redan ha haft sjukdomen att vaxxa sig.

https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/om-vaccin-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/kan-jag-vaccinera-mig/ska-jag-vaccinera-mig-aven-om-jag-har-haft-covid-19/

Så det finns väl personer som tror på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in