2022-09-09, 15:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Inga som tar upp till 3% på varje transaktion iaf.

Du har en förmåga att alltid missa andemeningen, poängen.

Det försvinner inte 3% i varje mellanhand när jag betalar med kort heller.

Lightning kostar alldeles för mycket att driva när det växer i storlek. Det hade du vetat om du hade läst litteraturen som jag har länkat till dig flera gånger.
2022-09-09, 15:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det försvinner inte 3% i varje mellanhand när jag betalar med kort heller.
Det var det fan ingen som påstod... Typisk halmdocka av dig.
2022-09-09, 16:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det var det fan ingen som påstod... Typisk halmdocka av dig.

Du glömde kommentera detta angående kostnader för hela livscykeln av lightning-betalningar (vilket var det relevanta i diskussionen):
https://www.reddit.com/r/btc/comments/mttsz2/this_is_how_much_it_costs_to_open_a_lightning/
2022-09-09, 16:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du glömde kommentera detta angående kostnader för hela livscykeln av lightning-betalningar (vilket var det relevanta i diskussionen):
https://www.reddit.com/r/btc/comments/mttsz2/this_is_how_much_it_costs_to_open_a_lightning/
Det kostar bråkdelen av något öre att skicka på Lightning. Det kostar upp till 3% på varje korttransaktionen.
Jag har hittills aldrig behövt off boards från Lightning, så den eventuella kostnaden är hittills helt irrelevant för mig.

Varför skall jag skrolla igenom en tråd där massa Bitcoin Cash troll spekulerar om allt möjlig relevant skit?
2022-09-09, 16:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det kostar bråkdelen av något öre att skicka på Lightning. Det kostar upp till 3% på varje korttransaktionen.
Jag har hittills aldrig behövt off boards från Lightning, så den eventuella kostnaden är hittills helt irrelevant för mig.

Det du säger stämmer helt enkelt inte om du räknar in alla kostnader och inte enbart den enskilda transaktionen. Du har fått många källor på det och inte bara detta.

Citat:
Varför skall jag skrolla igenom en tråd där massa Bitcoin Cash troll spekulerar om allt möjlig relevant skit?
Varför ska någon läsa igenom allt ditt skitsnack som är uppenbart felaktigt då?
2022-09-09, 17:01
Medlem
Citat:
Inga som tar upp till 3% på varje transaktion iaf.

Du har en förmåga att alltid missa andemeningen, poängen.

Det är för att du debatterar mot en religiös person. Det brukar vara vi Bitcoin-förespråkare som kallas religiösa, men kryptomotståndet i den här tråden är fullkomligen indränkt i religion.

Allt som är krypto är dåligt, det är luft, det är bluff, det är låtsaspengar, och allt ska gå till noll - helst så fort som möjligt så att ingen mer blir lurad.
2022-09-09, 17:04
Medlem
Citat:
Det gick att göra bra avkastning genom Celsius också som sagt. Tills pengarna försvann.

Och du har dina pengar på banken, eller? Hört talas om Leeman brothers?

Som tidigare sagt så äger jag min krypto exklusivt, genom att ha kontroll på mina privata nycklar och min seed. Jag överlåter alltså inte mina tillgångar till en tredje part.
2022-09-09, 17:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Och du har dina pengar på banken, eller? Hört talas om Leeman brothers?

Som tidigare sagt så äger jag min krypto exklusivt, genom att ha kontroll på mina privata nycklar och min seed. Jag överlåter alltså inte mina tillgångar till en tredje part.

Du verkar fortfarande ha svårt för att förstå varför värde inte kan skapas ur luft. Kan du tänka igenom det här med staking ordentligt ett varv till?

Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det är för att du debatterar mot en religiös person.
Fantastisk ironi! Tack för den
2022-09-09, 17:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det gick att göra bra avkastning genom Celsius också som sagt. Tills pengarna försvann.
Du menar att sådant inte händer i bankvärlden?
https://www.wikiwand.com/en/List_of_bank_runs

2022-09-09, 18:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du menar att sådant inte händer i bankvärlden?
https://www.wikiwand.com/en/List_of_bank_runs

Whataboutism. Varför ska vi ha ”krypto” om dylika problem bara blir exponentiellt värre?

Superkonstigt resonemang från er sida verkligen.
2022-09-09, 18:21
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Whataboutism. Varför ska vi ha ”krypto” om dylika problem bara blir exponentiellt värre?

Superkonstigt resonemang från er sida verkligen.
Whataboutism från dig. Det blir exponentiellt bättre med bitcoin.

”Superkonstigt” resonemang från dig. Du verkar tycka mycket är ”konstigt” i den här världen. Check. Gråskalor. Check. Förstår aldrig andemeningen i budskap. Check.
2022-09-09, 18:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Whataboutism från dig. Det blir exponentiellt bättre med bitcoin.

”Superkonstigt” resonemang från dig. Du verkar tycka mycket är ”konstigt” i den här världen. Check. Gråskalor. Check. Förstår aldrig andemeningen i budskap. Check.

För det första handlade det inte ens om några bank runs. Poängen var, om man faktiskt tar och läser det jag skriver, att man inte kan "stakea" och bara dra in pengar ur luften. Det var också varför Celsius och ett gäng andra företag till slut gick i konkurs, för staking och inlåning av krypto handlar om att ta risk med hävstång med dina coins (med förhoppningen om att de ska öka i pris).

Förr eller senare går det åt helvete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in