2022-09-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Och i den kategorin ingår att totalt krossa livet för utvalda individer och deras anhöriga?
Det skulle de stackars pedofila rovdjuren tänkt på innan va? Handlingar får konsekvenser.

Citerar från Wikipedia

”Civil olydnad är en metod för samhällsförändring. Det är en form av aktivism som går ut på att öppet och utan våld bryta mot en lag eller vägra att följa vissa myndighetsbeslut samt att vara beredd att ta konsekvenserna av handlingen. Kända företrädare för variationer av civil olydnad är bland andra Mahatma Gandhi, Henry David Thoreau, Martin Luther King, Barbara Deming, Philip Berrigan och Rosa Parks.”
Citera
2022-09-09, 13:00
Medlem
Testade att utge mig själv för att vara en 12 årig flicka på Omegles chatt. Det tar inte lång tid innan pedofilerna kryper fram. Jag skrev i chatten att jag ligger i sängen och chattar, och han ville gärna krypa ner i sängen bredvid mig. En annan ville att jag skulle skicka nudes på Snapchat. Pedofili är nog dessvärre mer utbrett än vad man tror. Eller så är såna anonyma chattar deras jaktmarker.
Citera
2022-09-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Var finner man att 4-5% av svenska vuxna män är pedofiler, länka gärna, skulle vara intressant att läsa om det.
Det är de siffrorna forskare världen tagit fram över vuxna som är intresserad av barn som är högst 12 år gamla , procenten för de som är intresserade av de de som precis inlett pubertet är ungefär lika stor
Citera
2022-09-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bukfylla
Det finns inga som helst bevis för att andra metoder fungerar bättre.

Det antagandet skulle i så fall innebära att allt det preventiva arbete som i dagsläget sker i de här frågorna gör det utan någon som helst evidens som grund. Sorry, men jag har väldigt svårt att tro på det.
Citera
2022-09-09, 13:14
Medlem
Citat:
Det skulle de stackars pedofila rovdjuren tänkt på innan va? Handlingar får konsekvenser.

Citerar från Wikipedia

”Civil olydnad är en metod för samhällsförändring. Det är en form av aktivism som går ut på att öppet och utan våld bryta mot en lag eller vägra att följa vissa myndighetsbeslut samt att vara beredd att ta konsekvenserna av handlingen. Kända företrädare för variationer av civil olydnad är bland andra Mahatma Gandhi, Henry David Thoreau, Martin Luther King, Barbara Deming, Philip Berrigan och Rosa Parks.”
Är mycket väl medveten om vad civil olydnad är, och fenomenets betydelse i samhället. Dock blir frågan var gränsen går gällande det lidande som påförs målen för handlingarna...
Citera
2022-09-09, 13:18
Medlem
Citat:
Är mycket väl medveten om vad civil olydnad är, och fenomenets betydelse i samhället. Dock blir frågan var gränsen går gällande det lidande som påförs målen för handlingarna...
Varför tycker du att familjerna lider mindre av att ha rovdjur som kan våldta vilket barn som helst bland sig, än av att kunna ta ett beslut att inte ha det? Förstår du verkligen inte hur störd du låter?
Citera
2022-09-09, 13:23
Medlem
Citat:
Varför tycker du att familjerna lider mindre av att ha rovdjur som kan våldta vilket barn som helst bland sig, än av att kunna ta ett beslut att inte ha det? Förstår du verkligen inte hur störd du låter?
När har jag sagt det?
Kontakta socialtjänsten i aktuell kommun med en orosanmälan om du tror att familjen är i fara. Kontakta polisen om du misstänker eller anser att brott begåtts. De för också dialog med socialtjänst när det behövs. Blås inte ut skiten i full offentlighet och ring runt själv till fan och hans moster.
Citera
2022-09-09, 13:27
Medlem
BeachBobs avatar
Vi kommer aldrig inom överskådlig framtid komma tillrätta med dessa pedofiler. Vi måste helt enkelt tackla det på ett annat vis. Mitt förslag är följande. Jobbar du med barn och ungdomar måste det alltid vara två personer närvarande alltid. Vi måste utbilda barn och ungdomar hur farligt internet är och hur dom undviker alla dessa grisar. Inför ett nytt ämne i skolan kalla det för internetsäkerhet.
Citera
2022-09-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vi kommer aldrig inom överskådlig framtid komma tillrätta med dessa pedofiler. Vi måste helt enkelt tackla det på ett annat vis. Mitt förslag är följande. Jobbar du med barn och ungdomar måste det alltid vara två personer närvarande alltid. Vi måste utbilda barn och ungdomar hur farligt internet är och hur dom undviker alla dessa grisar. Inför ett nytt ämne i skolan kalla det för internetsäkerhet.

Japp, upp till och med 15 års ålder så borde det fan vara lag på det i yrkessammanhang med tanke på hur många som utsätts.
Citera
2022-09-09, 13:30
Medlem
Citat:
När har jag sagt det?
Kontakta socialtjänsten i aktuell kommun med en orosanmälan om du tror att familjen är i fara. Kontakta polisen om du misstänker eller anser att brott begåtts. De för också dialog med socialtjänst när det behövs. Blås inte ut skiten i full offentlighet och ring runt själv till fan och hans moster.
Jo då det har du och av någon anledning är det bara just pedofilers rättssäkerhet du vurmar för.
Citera
2022-09-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Ganska säker på att skolor undervisar om nät säkerhet ,.Problemet är att många av de som söker barn gör detta på ett sätt som invaggar barnet att det är en kompis likt övriga nätvänner eller så uppför de sig så att barnet känner sig hotad och dessutom som dum i huvudet för att gått på detta trots att det varnats
Citera
2022-09-09, 13:34
Medlem
Citat:
Jo då det har du och av någon anledning är det bara just pedofilers rättssäkerhet du vurmar för.
Vänligen citera var jag sagt det.
Har jag uttalat att jag bara vurmar för påstådda pedofiler? Det här är inte en tråd om generell rättssäkerhet, utan aspekter rörande dumpens verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in