2022-09-09, 12:49
  #211273
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Dom står orädda vid skylten i alla fall. Kudos. Frågan är hur motståndet inne i Kupiansk ser ut. Har svårt att tro att alla ryssar bara har lämnat eller stupat.
Har de lämnat så har ju hela skiten kollapsat!

Håller tummarna….
Citera
2022-09-09, 12:49
  #211274
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
UAF har nu nått Kupiansk. Här kommer bildbevis.

https://twitter.com/tinso_ww/status/1568181714639364098?s=46&t=Q-7TxO8f_EXjbrhCaHoZMw
Själva staden kan vara välförsvarad och kostsam att ta. Dom borde gå runt den på södra sidan och skaffa sig ett brohuvud där så dom kan bryta alla transporter till Izium. Söder om stan finns förorten Kupyansk Vuslovyi, den är antagligen mera lättintaglig och både järnväg och huvudväg söderut går rätt igenom.
Citera
2022-09-09, 12:50
  #211275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainska armén kommer ha kapacitet att slåss på fler fronter, speciellt om de får med sig Georgien och Azerbajdzjan. Med lite uppror i Tjetjenien och andra ryska republiker. Transnistrien tar Ukraina med en hemvärnsbrigad. Vitryssland har ju fria legionen, där kan Ukraina bygga upp en vitrysk armé som kan befria landet med hjälp av ukrainska trupper.

Georgien har visat sig extremt ovilliga än så länge.
Moldavien tror jag lite på. Vad gäller Vitryssland så kan man drömma om gröna gubbar och ukrainska soldater på semester....
Citera
2022-09-09, 12:51
  #211276
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Själva staden kan vara välförsvarad och kostsam att ta. Dom borde gå runt den på södra sidan och skaffa sig ett brohuvud där så dom kan bryta alla transporter till Izium. Söder om stan finns förorten Kupyansk Vuslovyi, den är antagligen mera lättintaglig och både järnväg och huvudväg söderut går rätt igenom.

Ukraina borde bomba 💣 sönder allt av vad järnväg heter innan de försöker sig på att inta staden.
Citera
2022-09-09, 12:54
  #211277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag tror faktiskt inte att Ryssland har tillgång till satellitövervakning på den nivån som väst har. De säger att de har det men jag tror inte de har det.

Jag har aldrig sett en satellitbild från en rysk militär satellit. Man undrar givetvis varför. De skulle kunnat fotografera allt som Ukraina hävdar och visa världen (och sin egna befolkning) men istället gör de inte det.
Frågan är hur bildkvaliteten är på ryska satellitbilder, samt vilka tekniska hjälpmedel ryssarna har för att tolka bilderna.
Citera
2022-09-09, 12:58
  #211278
Medlem
Öppen fråga till proryssarna i tråden - hur känns det att Ukraina nått fram till Kupiansk.

Sen undrar jag också varför ni alla blev helt tysta samtidigt, över en dag försvann ni.

Nu är det nästan tråkigt när vi alla är ukrainasupporters i tråden.
Citera
2022-09-09, 12:58
  #211279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
När sovjetunionen föll ihop så var det fantastiskt, men det grumlades ganska fort av alla oligarker och maffian som tog över. När Putin kom så var hans enda bedrift att monopolisera maffian. Förtrycket bara ökade och ökade. Det säkraste är nog att slå en järnridå runt Ryssland. Befolkningen kan inte skylla ifrån sig dom bär en del av ansvaret.

Japp, inneslut dom innanför NATO och sen ett koppel med sanktioner forever.

dom får bli en råvarukoloni.
Citera
2022-09-09, 12:59
  #211280
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Öppen fråga till proryssarna i tråden - hur känns det att Ukraina nått fram till Kupiansk.

Sen undrar jag också varför ni alla blev helt tysta samtidigt, över en dag försvann ni.

Nu är det nästan tråkigt när vi alla är ukrainasupporters i tråden.

Det känns faktiskt lite ensamt i tråden när alla rysstroll försvann.
Citera
2022-09-09, 12:59
  #211281
Medlem
Helt ärligt, det är ju nu man vill ha en diskussion med LaverdadTudo och ni andra om hur kriget går, var är ni?
Citera
2022-09-09, 13:00
  #211282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Det känns faktiskt lite ensamt i tråden när alla rysstroll försvann.

Ja man har ju väntat sen i Februari på att få mula in det här i ansiktet på dom och så har dom fräckheten att försvinna, alla samtidigt.

Till och med Niburu är borta, han var ju här 24/7.
Citera
2022-09-09, 13:03
  #211283
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja man har ju väntat sen i Februari på att få mula in det här i ansiktet på dom och så har dom fräckheten att försvinna, alla samtidigt.

Till och med Niburu är borta, han var ju här 24/7.

Kommer du ihåg Skrattarhaha? Den dummaste av alla rysstroll. Saknar honom nu.
Citera
2022-09-09, 13:05
  #211284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Verkligen! Kreml var kanske inte nöjda med deras arbetsinsats eller så avvaktar de nytt manus😉

Dom har bara bytt tråd.. nu sitter dom och spyr ut sin hjärndöda dynga i "Ukrainas motoffensiver gick bra, eller inte?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in