2022-09-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Dom går efter dom officiella siffrorna som nasa och andra ger för jordens krökning. Men skulle inte förvåna mig om dom siffrorna blivit ändrade till helt andra nuffror nu när hela lögnen är avslöjad om att vi befinner oss på en rund planet med krökt vatten runt om.

Men det är så lögnare jobbar jag vet det.
Så alla geodeter har fel när de mäter?
Polstjärnans vinkel i förhållande till observatörens placering? Saker som döljs av vatten vid långa avstånd?
Ta och se en solnedgång och andas lite.
Citera
2022-09-08, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Srail: Jag skulle tro att de flesta söker efter sanningen, sen man har insett att allt NASA gör är skådespelare i vajrar som hänger framför green screen.

Tror du inte på tyngdlösa tillstånd nu heller?

Dessa kan man ju till och med skapa i plan.
Citera
2022-09-08, 20:52
Medlem
Citat:
Srail: Jag skulle tro att de flesta söker efter sanningen, sen man har insett att allt NASA gör är skådespelare i vajrar som hänger framför green screen.

Hur jorden verkligen ser ut vet ingen här helt, eftersom vi inte har någon äkta bild tillräckligt högt upp.

Diskussionen bland oss ligger på den nivå som man alltid hade förr i världen (om än med mycket ny input), eftersom allt rymdorganisationerna producerar är fejk

Jag mållös det är bara att tillämpa occam's rakkniv för att fatta att jorden är sfärisk. Det är den enklaste strukturen ett material eller en gas tar under tryck och avsaknad av tryck. Hur kommer det sig att luftbubblor i vatten är sfäriska och inte platta som en femkrona?Snälla sprid inte era gener, det borde vara olagligt att skaffa barn om man är så här dum i bollen.
Citera
2022-09-08, 21:34
Medlem
Srail: Jag säger inte hur jorden ser ut. Den är antingen eller.

Det enda vi med säkerhet kan fastslå i tråden, är hur regeringar och rymdorganisationer faktiskt ljuger om precis allting för oss. Det är vad trådens startinlägg handlar om.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-09-08 kl. 21:38.
Citera
2022-09-08, 21:42
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Hur i helvete kan ni fortfarande tro på detta trams?

Eller är det jag som är för efterbliven för att missa en enorm trollning?
Citera
2022-09-08, 21:56
Medlem
Citat:

Det enda vi med säkerhet kan fastslå i tråden, är hur regeringar och rymdorganisationer faktiskt ljuger om precis allting för oss. Det är vad trådens startinlägg handlar om.

Lägg fram bevisen då eller kolla tidigare i tråden

Och jorden är en boll det vet vi eller så skaffar du ett foto på hur jorden ser er ut.
Bara gå ut och googla så får du se bilder på jorden
Senast redigerad av Eagle5555 2022-09-08 kl. 21:58.
Citera
2022-09-08, 22:04
Medlem
Citat:

Nope. De talar sanning. Det är du med flera som är duperade att tro annat pga tittande på välproducerad smörja av bla Dubay och co. Vill du veta hur mycket Dithr drar in på sin fejkapp? En app som visar den "platta" jordens tid mm. Eller skrikapan Oakley. It's all about the money och du har blivit blåst!
Citera
2022-09-08, 23:05
Medlem
Tobbex: Jag har inte betalt ett öre.

Har lagt tid till att förstå saker och har kunnat verifiera vad andra säger på grund av mina egna, liknande fynd. Jag har därför bildat mig en egen uppfattning på vad som sannolikt är sant, oavsett vem som säger det.

Det spelar ingen roll hur mycket ni förväntar er att bli skedmatade här. Jag lägger hellre fokus och svar på folk som är här för att diskutera konspirationsteorier, än ni som är här som narrative controllers.
Citera
2022-09-08, 23:12
Medlem
Citat:

Har lagt tid till att förstå saker och har kunnat verifiera vad andra säger på grund av mina egna, liknande fynd. Jag har därför bildat mig en egen uppfattning på vad som sannolikt är sant, oavsett vem som säger det.

Det spelar ingen roll hur mycket ni förväntar er att bli skedmatade här. Jag lägger hellre fokus och svar på folk som är här för att diskutera konspirationsteorier, än ni som är här som narrative controllers.
Du gillar att få rosa dust i dina ögon så du känner dig speciell före att hitta vad som är sant? Ok, då vet vi, top leftie.
Edit: Du är så dum att du inte ens förstår hur man citerar, jeeez.
Citera
2022-09-09, 08:47
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Vilka fynd har du gjort för att verifiera vad andra säger?
Och hur gick det till när du gjorde dessa fynd?
Citera
2022-09-09, 09:23
Medlem
Citat:
... Det enda vi med säkerhet kan fastslå i tråden, är hur regeringar och rymdorganisationer faktiskt ljuger om precis allting för oss. ...

Usch vad mycket innehållslöst trams du skriver. Du kan inte visa på en enda lögn "de" har sagt när det gäller jordens form.

Och självklart kan vi slå fast en himla massa saker helt oberoende av rymdorganisationer. Vi kan slå fast hur solen rör sig, stjärnhimlen roterar, Polstjärnans position över horisonten, jordens rotation, hur mycket av en byggnad som döljs under horisonten, gravitation, avstånd till satelliter, månens lutning på olika breddgrader, om våra kartor och WGS84 stämmer med verkligheten...

Man måste vara helt tappad om man tror att "rymdorganisationer" har någon slags exklusiv ensamrätt på att undersöka jordens form. Dessutom är det inte ens deras verksamhetsområde, de sysslar med rymden och inte jorden.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-09-09 kl. 09:38.
Citera
2022-09-09, 10:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Wille: De sysslar inte med rymden. De sysslar med att fylla din hjärna med all trams, som du upprepar här.

Typiskt frimurarskoj med att invertera verkligheten är att vetenskapen påstår att universum liknar människans hjärna (synapser).
https://www.sci.news/astronomy/human-brain-cosmic-web-similarities-09066.html

Verkligheten är att rymden (som den blivit presenterad) endast finns i er hjärna i form av fantasi. Ironiskt.

Blir det såhär om man tar in hela sitt N verklighet från internet? Seriöst, har du aldrig sett en solnedgång? Varit med om en dagjämning? Upplevt en månförmörkelse?

Har du ens varit utomhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in