2022-09-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Sluta gör tråden till barnets mammas fel. Nu är det flickan det handlar om. Och hon dog inte i sin mammas vård, utan hos fosterföräldrarnas vård. Orsaken till omhändertagandet har noll relevans i sakfrågan. Eftersom tråden handlar om flickan, inte huruvida orsak till LVU rätt eller fel eller orsak.
Orsaken till lvu kommer ju att komma fram i rättegången eftersom mamman inför alla påstått att det skedde av andra skäl än vad det gjorde
Det kommer dessutom komma fram varför det var ett förstärkt familjehem och varför flickan genom åren trott att mamman och systern valt bort henne
Citera
2022-09-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Orsaken till lvu kommer ju att komma fram i rättegången eftersom mamman inför alla påstått att det skedde av andra skäl än vad det gjorde
Det kommer dessutom komma fram varför det var ett förstärkt familjehem och varför flickan genom åren trott att mamman och systern valt bort henne
ja om det kommer upp men vad har det med saken att göra? har ändå ingen relevans till att familjehemmet inte tog hand om flickan och såg till att hon fick vård.
Citera
2022-09-08, 18:57
Medlem
Citat:
ja om det kommer upp men vad har det med saken att göra? har ändå ingen relevans till att familjehemmet inte tog hand om flickan och såg till att hon fick vård.
Har relevans eftersom det är enskilt skadeståndsmål där mamman vill ha ersättning för förlorad anhörig.
Det kommer självfallet att tas upp alla påståenden som mamman gjort och spridit ut som att flickan var gravid, att hon mördats och att genomgått operationer för att donera organ
Citera
2022-09-08, 20:54
Medlem
Citat:
Har relevans eftersom det är enskilt skadeståndsmål där mamman vill ha ersättning för förlorad anhörig.
Det kommer självfallet att tas upp alla påståenden som mamman gjort och spridit ut som att flickan var gravid, att hon mördats och att genomgått operationer för att donera organ
Vem är du egentligen ? Som inte tycker denna flicka har rätt att få rättvisa. Du skrämmer mig
Citera
2022-09-08, 20:55
Medlem
Citat:
Nu Adina är det såhär att det kommit till min vetskap att de ena fosterföräldern är dömd för misshandel av en 18 årig tjej i slutet av 2020. Har du kunskap om det med?
Du får gärna dela med dig av informationen🙏🏻
Är det hon eller han ?
Citera
2022-09-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluemoon04
Du får gärna dela med dig av informationen🙏🏻
Är det hon eller han ?

Hon är dömd för misshandel av en 18 årig tjej 2020.
Citera
2022-09-09, 09:33
Medlem
Citat:
Vem är du egentligen ? Som inte tycker denna flicka har rätt att få rättvisa. Du skrämmer mig
Jag tror att försämringen skedde under sennatten och gick lika snabbt som sepsis och skulle inte kunnat upptäckas utan blododling.
Sjukdomstiden innan är typiskt för körtelfeber , då många faktiskt är riktigt sjuka tiil och från och där sjukvården gör noll så länge personen får i sig vätska
Citera
2022-09-09, 10:06
Medlem
För att förklara hur snabbt det går från sjuk till mycket svårt sjuk kan detta kanske ge en bilf

Var på ett rutinbesök på sjukhus , kände mig lite märkligt i väntrummet ont i ryggen och ville bara lägga mig ned. Sjuksköterskan tyckte att jag inte såg att må bra ut och tyckte att jag skulle ta vägen om akuten när jag gick hem, tveksam man vet ju hur det är på akuten med långa väntetider och en massa väldigt sjuka människor.
Ringde kompis och ställde in mötet vi skulle ha,
Funderade en stund om jag skulle ta bussen hem men gick till akuten
På akuten tog de tempen i dörren som var normal , när de skulle ta blodprov hade jag börjat skaka okontrollerat då hade tempen på en halvtimme stigit till 40 grader
Därefter blev det inläggning med intravenös antibiotika var 4 timme dygnet runt i 7 dagar så
Går alltså bara några timmar från att känna sig lite konstigt till att vara väldigt sjuk
Citera
2022-09-09, 10:16
Medlem
Citat:
Jag tror att försämringen skedde under sennatten och gick lika snabbt som sepsis och skulle inte kunnat upptäckas utan blododling.
Sjukdomstiden innan är typiskt för körtelfeber , då många faktiskt är riktigt sjuka tiil och från och där sjukvården gör noll så länge personen får i sig vätska
Tror gör man i kyrkan, sitter man och försvarar kriminella människor på det sättet du gör , jobbar man antingen åt staten eller så mår man helt enkelt inte riktigt bra. Alla som varit i systemet vet precis hur det går till både på soc och hos dom som tror man kan tjäna pengar på trasiga barn. Visst att det kan finnas bra familjehem, men jag som både jobbat och är uppväxt i den där skiten kan klart å tydligt säga att det är riktigt jävla illa hur vi tar hand om våra trasiga barn!! Och inget som ska varken döljas eller sopas under mattan något mer!! Och tydligen så är hon dömd för misshandel av ett fosterbarn 🤬 då kan du ju bara tänka på hur många av våra trasiga barn som blivit ännu mer trasiga efter denna placering! Och så kan jag även berätta att många av år bakåt placerade barn , dör på löpande band bla av missbruk, så att socialtjänstens placeringar är åt helvete bör uppmärksammas inte sopas bort!! Ditt jävla tjat om körtelfeber börjar bli för mycket! Dom har haft ihjäl Stackarn!! Det ska inte glömmas bort!!
Citera
2022-09-09, 10:17
Medlem
Citat:
Hon är dömd för misshandel av en 18 årig tjej 2020.
Har du nån dom eller nått ? Du får gärna skicka i meddelande till mig 🙏🏻
Citera
2022-09-09, 10:33
Medlem
Citat:
Tror gör man i kyrkan, sitter man och försvarar kriminella människor på det sättet du gör , jobbar man antingen åt staten eller så mår man helt enkelt inte riktigt bra. Alla som varit i systemet vet precis hur det går till både på soc och hos dom som tror man kan tjäna pengar på trasiga barn. Visst att det kan finnas bra familjehem, men jag som både jobbat och är uppväxt i den där skiten kan klart å tydligt säga att det är riktigt jävla illa hur vi tar hand om våra trasiga barn!! Och inget som ska varken döljas eller sopas under mattan något mer!! Och tydligen så är hon dömd för misshandel av ett fosterbarn 🤬 då kan du ju bara tänka på hur många av våra trasiga barn som blivit ännu mer trasiga efter denna placering! Och så kan jag även berätta att många av år bakåt placerade barn , dör på löpande band bla av missbruk, så att socialtjänstens placeringar är åt helvete bör uppmärksammas inte sopas bort!! Ditt jävla tjat om körtelfeber börjar bli för mycket! Dom har haft ihjäl Stackarn!! Det ska inte glömmas bort!!
Om du läser vad jag skrivit när jag blev sjuk så kunde jag själv hittats död i min säng om jag inte valde att gå in på akuten istället för att åka hem , och om jag inte gått från en temp på 37 till 40 grader inom en timme på akuten hade de ju skickat hem mig.
Hade jag tagit mig hem hade jag med stor sannolikhet bara tagit panodil och lagt mig och med tanke hur knepigt det blev i huvudet när febern steg knappt fattat att jag borde försöka ringa efter hjälp om jag ens hade fattat var jag var någonstans vilket jag inte när jag låg inlagd i feberyrande
Citera
2022-09-09, 10:44
Medlem
Citat:
Om du läser vad jag skrivit när jag blev sjuk så kunde jag själv hittats död i min säng om jag inte valde att gå in på akuten istället för att åka hem , och om jag inte gått från en temp på 37 till 40 grader inom en timme på akuten hade de ju skickat hem mig.
Hade jag tagit mig hem hade jag med stor sannolikhet bara tagit panodil och lagt mig och med tanke hur knepigt det blev i huvudet när febern steg knappt fattat att jag borde försöka ringa efter hjälp om jag ens hade fattat var jag var någonstans vilket jag inte när jag låg inlagd i feberyrande
Om det hade varit på detta sätt du TROR så hade det väl varit ännu viktigare att ha koll på henne, när dom vet hon är riktigt sjuk, när mina barn har 40 graders feber eller när dom är riktigt sjuka så släpper jag dom inte ur min åsyn, och det beror på att jag bryr mig om dom. Och tvingar dom sova i min närhet.Men barn man får extra mycket pengar för,behöver man tydligen inte bry sig så himla mycket om, vet man nån är sjuk och har något vettigt innanför pannbenet så ser man till så att detta inte händer. Speciellt när man får betalt! Ditt ursäktande för denna familj får mig att vilja kräkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in