2022-09-08, 22:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Sen finns det många andra funktioner också. Du får välja själv om du uppskattar de övriga eller om bara denna funktionen är bra. Leaston kan skicka över en lista.

Du menar denna

2022-09-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vad är "defi" förutom spekulativt arbitrage och scams? Varifrån kommer den eventuella avkastningen?
Decentraliserad utlåning låter användare låna ut kryptovaluta till andra för att få årlig avkastning. Decentraliserad upplåning tillåter individer att låna pengar till en viss ränta. Till skillnad från traditionell finansiering möjliggör dessa DeFi-protokoll peer-to-peer-lån, vilket tar bort behovet av mellanhänder.

Eftersom DeFi-utlåningsprotokoll använder en automatiserad smart kontraktskod för att möjliggöra lån, behöver användarna inte vänta på att få sina pengar. Dessa protokoll tar också bort behovet av kreditkontroller och gör det möjligt för användare att låna kryptovaluta oavsett plats. Vissa decentraliserade låneplattformar erbjuder ränteväxlande funktioner som låter låntagare växla mellan rörliga och stabila räntor för att skydda sig mot volatilitet.
2022-09-08, 22:15
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Men shrimp lyssna, först får vi hålla oss till verkligheten när vi pratar också. Och just nu så existerar bara DeFi inom krypto. Så något annat är väl ganska irrelevant som svar på min fråga?
Jag uppskattar ingenting annat än DeFi & Leverage när det kommer till finans.
Det är blockchain teknologin som kommer slå igenom, inte kryptovalutor i sig. Sen att hoppet är det sista som dör hos människan är till bitcoins fördel. Är du med?

Men att lägga så många timmar om dagen på något man ogillar förstår jag inte, och då förstår jag ändå psykologi på en annan nivå, kan du förklara? eller kan du inte bara erkänna att du köpte toppen?
Jag förstår inte alls vad det här har med mitt inlägg att göra?
2022-09-08, 22:15
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Decentraliserad utlåning låter användare låna ut kryptovaluta till andra för att få årlig avkastning. Decentraliserad upplåning tillåter individer att låna pengar till en viss ränta. Till skillnad från traditionell finansiering möjliggör dessa DeFi-protokoll peer-to-peer-lån, vilket tar bort behovet av mellanhänder.

Du glömde berätta varifrån avkastningen kommer.
2022-09-08, 22:17
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
När man bara har en hammare så ser allt ut som en spik, som man brukar säga.
Och när man står svarslös för att argumenten tryter så drar man ur sig någon gammal floskel.
2022-09-08, 22:22
Medlem
Citat:

När investerare genererar avkastning i DeFi-ekosystemet lägger de tokens eller mynt i decentraliserade appar (dApps) som utlånings- och upplåningsprotokoll, decentraliserade sociala medier och decentraliserade börser (DEX). Avkastningsbönder använder decentraliserade plattformar för att låna, låna eller satsa olika mynt för att tjäna ränta samtidigt som de aktivt spekulerar i prisrörelsen för de underliggande kryptotillgångarna. För att underlätta avkastningsodling används smarta kontrakt. Dessa kontrakt är kodbitar som används för att genomdriva ekonomiska avtal mellan två eller flera personer.

Rätt svar, men tråkigt svar är nog personer. Egggd.
2022-09-08, 22:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
När investerare genererar avkastning i DeFi-ekosystemet lägger de tokens eller mynt i decentraliserade appar (dApps) som utlånings- och upplåningsprotokoll, decentraliserade sociala medier och decentraliserade börser (DEX). Avkastningsbönder använder decentraliserade plattformar för att låna, låna eller satsa olika mynt för att tjäna ränta samtidigt som de aktivt spekulerar i prisrörelsen för de underliggande kryptotillgångarna. För att underlätta avkastningsodling används smarta kontrakt. Dessa kontrakt är kodbitar som används för att genomdriva ekonomiska avtal mellan två eller flera personer.

Rätt svar, men tråkigt svar är nog personer. Egggd.

https://en.wikipedia.org/wiki/High-yield_investment_program

Citat:
A high-yield investment program (HYIP) is a type of Ponzi scheme, an investment scam that promises unsustainably high return on investment by paying previous investors with the money invested by new investors.
2022-09-08, 22:25
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/High-yield_investment_program
Orkar tyvärr inte läsa. Förstår din poäng, samtidigt som du gör det med min. Jag ville bara veta varför du är anti när det är till din fördel. Det är konstigt

Noterar att källan är från wikipedia också då
2022-09-08, 22:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Orkar tyvärr inte läsa. Förstår din poäng, samtidigt som du gör det med min. Jag ville bara veta varför du är anti när det är till din fördel. Det är konstigt

Exakt ingenting av det du skrev i inlägget fyllt av buzzwords beskrev varifrån någon avkastning kommer. Förstår du inte det själv?
2022-09-08, 22:27
Medlem
Citat:
Exakt ingenting av det du skrev i inlägget fyllt av buzzwords beskrev varifrån någon avkastning kommer. Förstår du inte det själv?
Jag ställde dig en fråga, försök inte vända på det.
2022-09-08, 22:29
Avslutad
Citat:

Lånar du ut får du ränta?
2022-09-08, 22:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Lånar du ut får du ränta?

Vet du varför man får ränta då? Och varför man är villig att betala ränta när man lånar?

Vad sägs om att alla bara lånar ut pengar mellan varandra och alla tar ut ränta? Då behöver ingen jobba! Gratis pengar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in