2022-09-08, 20:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ok, strike till strike, eller?

Nej från vilken lightning app som helst. Kan vara att appen behöver stöd för Strike. Båda personerna behöver ha Strike konton (gratis) är enda "haken".

Kolla video klippet en gång till och ta till dig allt han säger. Det är bara 1.23 långt

Jag rekommenderar dig att kolla Jack Mallers föredrag vid vårens Bitcoin konferens för detaljerna. 44 minuter långt, men intressant kring hur sådant här funkar.
https://youtu.be/dD2-T7TX2rk?t=70
2022-09-08, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, för lightning betalningar är det någon försumbar avgift.

Men med Strike är det gratis. Antar att dom har andra tjänster som kostar, gissningsvis riktade till företag?

"one way that his company makes money is through his Strike debit card partnership with Visa, where he collects all the interchange money. His company also charges merchant fees as a source of revenue."
2022-09-08, 21:16
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Om vi säger att Visa-kortleverantören istället för Visa? Är du nöjdare då?

Vad står det här ens? Fattar ingenting.

Hursomhelst:
Ja då blir jag nöjdare. Samtidigt sitter du och rättar andra användare för exakt samma fel som du för fram. Det är varken produktivt eller trövärdigt. Är det Mr. 17Kbrutto som lärt dig?

Att du sedan tycker det är bra att någon annan har kontroll över dina pengar är din åsikt, inte objektiva fakta. Då ska du ha dina pengar på banken. Jag tycker inte om att någon kan dra pengar från mitt konto utan min tillåtelse. Därför väljer jag bitcoin.
2022-09-08, 21:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Det vet man inte exakt, idag swish företag kan ta emot utan beloppsbegränsning. Och eftersom LN är inte AML/KYC kompatibel och betala ingen skatt, om LN används på en större omfatning, skatteverket kommer att jagar bluewallet

Du köper en bil, det spelar ingen roll om du betalar i 60 minuter eller några sekunder, den ökar inte din användning alls, men om bluewallet kan klara betalningen i några sekunder, de kan använda bitcoin till andra tx, och de måste skaffa ny bitcoin i 60 minuter om de inte använder LN, det är stor skilnaden i BTC efterfrågan
Ditt argument var att lightning var dåligt för att du inte kan cleara hur stora belopp som helst. Det stämmer att det finns en gräns men den är många gånger högre än swish. Vill du cleara större bekopp gör du det på L1 vilket tar tio minuter. Hur lång tid tar det på banken? Räcker tre dagar?
2022-09-08, 21:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Därför väljer jag bitcoin.
Har det gått bra hittills? Blir du arg på din arbetsgivare som envisas med att betala dig i kronor varje månad?
2022-09-08, 21:23
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det är därför appen är fullständigt skit och hade kunnat uppfylla sin funktion mycket bättre i alla avseenden om den bara hanterade USD. Då kanske folk hade faktiskt kunnat använda den på riktigt för att betala räkningar i meningsfull skala.
Det kan man tycka men det finns inte. Med bitcoin som bärare i transaktionen blir dock effekten densamma. Det är bitcoin som löser det. Du omvandlar dina usd till btc och tillbaka till usd på millisekunder. Med den praktiska funktionen kan väl till och med du kunnat tänka dig att äga btc i några millisekunder?
2022-09-08, 21:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det kan man tycka men det finns inte. Med bitcoin som bärare i transaktionen blir dock effekten densamma. Det är bitcoin som löser det. Du omvandlar dina usd till btc och tillbaka till usd på millisekunder. Med den praktiska funktionen kan väl till och med du kunnat tänka dig att äga btc i några millisekunder?

Om bitcoin bara används som bärare under transaktionen så är priset för bitcoin helt egalt. Det kan lika gärna vara 10 öre som jag påpekade tidigare.

Dock är det helt poänglöst och man kan lika gärna göra appen till en variant av Paypal i så fall, så slipper man en massa tramsiga mellansteg och tekniska flaskhalsar.
2022-09-08, 21:31
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Har det gått bra hittills? Blir du arg på din arbetsgivare som envisas med att betala dig i kronor varje månad?
Ja det tycker jag. Mitt företag betalar mig i den valutan jag bestämmer. Min arbetsgivare betalar mig i den valutan vi kommit överens om. Sen kan jag växla på några sekunder om jag vill.
2022-09-08, 21:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja det tycker jag. Mitt företag betalar mig i den valutan jag bestämmer. Min arbetsgivare betalar mig i den valutan vi kommit överens om. Sen kan jag växla på några sekunder om jag vill.

Det var banne mig ett intressant företag. Existerar det i verkligheten också?
2022-09-08, 21:35
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Och då kan jag garantera att det:

a) aldrig kommer att fungera i relevant skala
b) inte kommer vara "gratis"
Intressant att du kan garantera sådana saker. Ingen kan det, du tror och gissar. Annars får du gärna lägga fram obestridliga fakta.

A) Fungerar redan
B) Lightning kostar någon tusendels öre per transaktion. Överkomligt, enligt mig. Strike är ”gratis” då de lägger avgifter på andra än de som skickar P2P. Så om du tycker tusendels ören är sämre än 3%(minst) så får du tycka det. Idioter finns överallt.
2022-09-08, 21:37
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det var banne mig ett intressant företag. Existerar det i verkligheten också?
Mitt företag existerar i högsta grad, ja. Jag kan växla valutor i det företaget. Är inget unikt, alla företag kan det. Det lär du dig om du slutar med bidrag eller löneslaveri.
2022-09-08, 21:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Mitt företag existerar i högsta grad, ja. Jag kan växla valutor i det företaget. Är inget unikt, alla företag kan det. Det lär du dig om du slutar med bidrag eller löneslaveri.

Växla valutor kan man nog, men då får du inte din lön utbetald i bitcoin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in