Citat:
Ursprungligen postat av
PolisenOrebro
Jag tror du missförstår vad jag försöker säga, då jag inte utesluter att det KAN vara ett korrekt påstående. För att förenkla så skriver jag ut frågan i ensamhet:
Vad är det som gör att DU tror att det är kraftigt rabatterade priser?
Vad som skulle kunna orsaka denna dropp? Jag vet inte, men det brukar vara "kapitulation", att marknaden når en smärtgräns där "alla" ger upp och likviderar sina positioner. Och på så sätt skapar en dropp där nya aktörer (tex de länder som sneglade på El Salvador för ett år sedan), ser det som väldigt bra läge att gå in i marknaden, och på så sätt skjuta kursen uppåt.
Det är så marknader tenderar att bottna ut, en snabb dipp ner som snabbt köps upp. Och vice versa vid toppar.
Om jag tror det kommer en dropp?
Nej, jag skulle inte vilja stå på sidlinjen helt och vänta på sådan, för det kan mycket väl bli som vid senaste toppen, att chansen inte kommer och att man istället missar resan uppåt.
Just nu hoppas jag mer på en "
double bottom". Men för att man skall tro på den, annat än i fantasin så behöver BTC nå över 25k (toppen i augusti) härnäst.
Invalideras den tanken, för att vi fortsätter gå ner, då är den en kraftig dipp jag hoppas på som en bottenindikator. Ju fortare den kommer, desto bättre förstås.