2022-09-07, 09:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Vilken läkare skulle vaccinera någon under pågående infektion? Låter som grovt tjänstefel.
Det är ganska ovanligt att en injektion ges av en läkare. I Österrike (där Szilveszter Csollany vaccinerades) hade man dessutom snabbutbildat personal för att hjälpa till med att vaccinera hela befolkningen). i de vaccinations-center som man öppnat i skolor och kyrkor runt om i landet. Hur man går till väga för att få en vaccination under pågående infektion är inget jag känner till, men jag gissar att antivaxxaren ifråga helt enkelt ställde sig i kö, visade legitimation och att någon därefter administrerade en injektion.
Citera
2022-09-07, 09:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jaha, så du menar det tar en månad innan skolorna fräschat upp sin egen lokala flockimmunitet? Smittspridning i en grupp leder ju obönhörligen till hög grad av immunitet inom gruppen. Och ju snabbare smittspridningen går desto snabbare uppnås immunitet.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Om en skola har 1000 elever har skolstart, där 3 elever bär på Covid. Då kommer först dessa 3 elever behöva smitta andra elever, som i sin tur smittar andra elever, som i sin tur smittar andra elever. På så vis fortsätter smittan att öka till dess att man når en punkt, där tillräckligt många har vunnit immunitet och således inte längre kan bli smittade. Då sjunker smittotalen igen. Denna punkt nås knappast så snabbt som två veckor efter skolstart. Skulle tippa på att det dröjer minst en månad, antagligen mer. Men det beror ju på fler faktorer. Skulle 30 elever vara positiva redan vid start går det förstås snabbare. Sedan beror det på hur många som varit sjuka redan tidigare under sommaren och således har färsk immunitet.

Det stora problemet när man pratar immunitet mot Covid är ju att den tycks vara så kortvarig. I början av pandemin pratades det mycket om när flockimmunitet skulle kunna nås och pandemin skulle vara över. Tom Britton kom med nya beräkningar. Skulle det ske redan i slutet av april år 2020, eller skulle det dröja till maj? Det ansågs osannolikt med en andra våg. Hörde flera säga redan på försommaren år 2020 att pandemin "var över".

Nu pratar också väldigt många om pandemin i dåtid, men har märkt att Folkhälsomyndigheten inte gör det. Däremot lever ju folk i allmänhet precis som om att pandemin inte existerar. Ett område där jag tycker det är extremt påtagligt är kollektivtrafiken. Bor utanför Stockholm och där gapade infartsparkeringarna tomma när pandemin slog till. Nu är det fullt igen, men under hela perioden när rekommendationen var att arbeta hemma var det oftast inte mer än halvfullt år 2021.
Citera
2022-09-07, 21:34
Medlem
arne99s avatar
Hang On, Was Joe Rogan Right Then?!
https://rumble.com/v1ix1i5-hang-on-was-joe-rogan-right-then.html

Russell Brand talar om de nya uppdaterad covid/omicron vaccinen som strax står för dörren.
Alla referenser som videon bygger på i spoiler under.

Om naturlig immunitet.

Natural immunity in Portugal, Dr. John Campbell
https://www.youtube.com/watch?v=SN7cX_linEA

Pandemic optimism, excess deaths pessimism, Dr. John Campbell
https://www.youtube.com/watch?v=yPOEU1qCW_w

Mera om naturlig immunitet i spoilern under.

Citera
2022-09-07, 21:49
Medlem
Dr. John Campbell försöker göra sitt bästa i denna video

https://www.youtube.com/watch?v=i4q0ZvfcWDk

angående det nya vaxxet, vad tycker ni?
Citera
2022-09-08, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Hang On, Was Joe Rogan Right Then?!
https://rumble.com/v1ix1i5-hang-on-was-joe-rogan-right-then.html

Russell Brand talar om de nya uppdaterad covid/omicron vaccinen som strax står för dörren.
Alla referenser som videon bygger på i spoiler under.

Om naturlig immunitet.

Natural immunity in Portugal, Dr. John Campbell
https://www.youtube.com/watch?v=SN7cX_linEA

Pandemic optimism, excess deaths pessimism, Dr. John Campbell
https://www.youtube.com/watch?v=yPOEU1qCW_w

Mera om naturlig immunitet i spoilern under.

Naturlig immunitet har väl de flesta trott på sedan dag 1.

Problemet är att naturlig immunitet används av antivaxxers som någon form av alternativ till vaccinering.

Det finns naturlig immunitet mot Ebola också men jag skulle inte chansa på att inte ta ett vaccin om det fanns och jag skulle röra mig i ett område med mycket smitta.
Citera
2022-09-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Naturlig immunitet har väl de flesta trott på sedan dag 1.

Problemet är att naturlig immunitet används av antivaxxers som någon form av alternativ till vaccinering.

Det finns naturlig immunitet mot Ebola också men jag skulle inte chansa på att inte ta ett vaccin om det fanns och jag skulle röra mig i ett område med mycket smitta.

Har verkligen dom flesta trott det? Varför accepterar inte olika länders regeringen det? Varför pratar inte läkare och forskare om det?naturlig immunitet är censur i media.. Det enda dom säger är att du ska vaccinera dig! Min mans syster fick Corona i mitten av graviditete..inga problem.. frisk efter en vecka.. två månader senare valde hon att vaccinera sig så att hon INTE skulle bli svårt sjuk i Corona… och hon är inte ensam.. så verkar dom flesta tro.. så jag håller inte med dig om att dom flesta tror på naturlig immunitet..

Ebola är ju inte jämförbart med Corona.. och all vaccinering har risker.. borde det inte få vara upp till var och en att bestämma vilken immunitet men vill ha.. och varför skall någon som redan har immunitet chansa med ett vaccin man INTE vet långtidsbiverkningar på? Du har tagit 2 sprutor har du skrivit.. du har ingen aning om vad som händer i dina celler..
Senast redigerad av LillBurtan 2022-09-08 kl. 09:13.
Citera
2022-09-08, 09:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Fast Ebola är ju inte jämförbart med Corona..
Det är helt korrekt. Skillnaden är framför allt att det har avlidit i runda slängar 13,700 personer i Ebola mellan åren 2014-2020.

Under perioden 2020-2022 har det avlidit 6,509,696 personer i COVID-19.

Så nej, det är inte jämförbart.
Senast redigerad av korrektamund0 2022-09-08 kl. 09:08.
Citera
2022-09-08, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är helt korrekt. Skillnaden är framför allt att det har avlidit i runda slängar 13,700 personer i Ebola mellan åren 2014-2020.

Under perioden 2020-2022 har det avlidit 6,509,696 personer i COVID-19.

Så nej, det är inte jämförbart.

Men tönt… hur många har HAFT Corona? Och hur många har HAFT ebola??
Hur många har dött MED och inte AV Corona??

Och dina jävla siffror att så många har avlidit i corona är tagna ur arslet då dessa INTE har genomgått obduktion och många av dessavarit gamla och sjuka och redan varit halvdöda!

Försök att använda hjärnan någon gång din sjuka fan!!
Citera
2022-09-08, 09:22
Medlem
Hjälper dig lite Korremundo

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/ebola/

” Dödligheten varierar men har beräknats ligga mellan 50–90 procent vid utbrott i drabbade afrikanska länder. ”

Dödligheten skulle minska markant om människorna hade bättre levnadsstandard och bättre tillgång till medicinsk utrustning.

Jag hade personligen valt ebola framför vaccin.
Citera
2022-09-08, 10:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Försök att använda hjärnan någon gång din sjuka fan!!

Och efter att ha delat ut dessa råd drar du till med:

Citat:
” Dödligheten varierar men har beräknats ligga mellan 50–90 procent vid utbrott i drabbade afrikanska länder. ”

Jag hade personligen valt ebola framför vaccin.

Det är jag HELT övertygad om att du hade gjort. Jag är med stor sannolikhet heller inte den enda på det här forumet som dragit samma slutsats.

Under tiden du funderar på dina livsval (dödsval, uppenbarligen) kan du väl ögna igenom den senaste forskningen om den desinformationsrörelse där du själv antagit en ledande roll i försöken att sprida så mycket dynga och påhittat trams som möjligen går.

Lägg särskilt märke till det avsnitt där man konstaterar att dumma personer som är så blåsta att de konsumerar desinformation tenderar att bli ännu dummare.

Citat:
When participants were misinformed about the vaccines and their effects, we expected their inaccurate knowledge would be associated with more vaccine hesitancy and less behavioral intention of getting vaccinated. The results from Study 2 supported those hypotheses and also showed a full mediation of vaccine hesitancy between the level of knowledge and behavioral intention. This finding supported Dubé et al.’s conceptual model2 suggesting knowledge as one of the key internal factors of vaccine hesitancy and also confirmed previous findings that conspiratorial thinking was highly associated with anti-vaccination attitudes4,21,22,23,25. The fact that many participants of Study 2 believed misinformation about COVID-19 vaccines as true and correct information as false was alarming and consistent with the high level of vaccine hesitancy and low vaccination rate in the US compared to other countries. As of March 24th, 2022, 65.4% of the U.S. population are fully vaccinated for COVID-19. However, many European countries have over 75% (e.g., Germany, Italy, Portugal) or 70% (e.g., UK, Sweden) vaccination rates, and countries that started vaccination much later than the US and did not have their own vaccine development such as Japan (79%) or South Korea (86%) are catching up quickly27. With the US’s close neighbor Canada achieving an 84% vaccination rate, there appears to be some unique vaccine hesitancy factors operating for the U.S. public compared to other developed countries.
Ja, det är dig de talar om.

https://www.nature.com/articles/s41598-022-17430-6
Citera
2022-09-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenlogi789
Dr. John Campbell försöker göra sitt bästa i denna video

https://www.youtube.com/watch?v=i4q0ZvfcWDk

angående det nya vaxxet, vad tycker ni?

Vänta vänta vänta.....Trollar Campbell eller är infon som ha presenterar riktig? Han är inte cancelad eller deplattformad än, så jag gissar på att infon är riktig

Så BA.1 "vaccinet"/ "höst boostern" som den nu kallas (FHM vill få ut den gamla bathen så fort som möjligt) så finns det ingen studie på om den verkligen skyddar mot svår sjukdom och död, Man har bara kolla om den producerade antikroppar. Och som så många vet så efter några veckor försvinner och är näst intill borta efter bara några månader.

Det nya vaccinet som nu släpps BA.4/BA.5 där har man nödgodkänt vaccinet baserat på en studie som visar förhöjda antikroppar gjort på 8 möss gjort av Phizer WTF?
Citera
2022-09-08, 13:47
Medlem
Citat:
Har verkligen dom flesta trott det? Varför accepterar inte olika länders regeringen det? Varför pratar inte läkare och forskare om det?naturlig immunitet är censur i media.. Det enda dom säger är att du ska vaccinera dig! Min mans syster fick Corona i mitten av graviditete..inga problem.. frisk efter en vecka.. två månader senare valde hon att vaccinera sig så att hon INTE skulle bli svårt sjuk i Corona… och hon är inte ensam.. så verkar dom flesta tro.. så jag håller inte med dig om att dom flesta tror på naturlig immunitet..

Ebola är ju inte jämförbart med Corona.. och all vaccinering har risker.. borde det inte få vara upp till var och en att bestämma vilken immunitet men vill ha.. och varför skall någon som redan har immunitet chansa med ett vaccin man INTE vet långtidsbiverkningar på? Du har tagit 2 sprutor har du skrivit.. du har ingen aning om vad som händer i dina celler..

T ex Sverige med Tegnell i spetsen pratade om naturlig immunitet nästan direkt. De pratade om att "släppa det fritt" och sedan få flockimmunitet så skulle viruset försvinna. Detta var när man trodde att vaccinen var år bort.

Sedan insåg man hur många som hamnade på sjukhus, IVA och avled och när vaccinen gick fort att ta fram så blev naturlig immunitet helt plötsligt inte den bästa iden.

Sedan finns det ju en del studier som visar skyddet för olika grupper - ovaccinerade som inte varit sjuka, ovaccinerade som varit sjuka, vaccinerade som inte varit sjuka, vaccinerade som varig sjuka osv.

Naturlig immunitet håller inte för evigt. Vaccin håller inte för evigt.

Fördelen med vaccin är att du kan planera någorlunda om du t ex är över 65 år - då kan du vaccinera dig nu på hösten och få ett bra skydd över vintern - oavsett om du haft covid innan eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in