Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Jag gav mitt barn exakt samma vård vid körtelfeber , dock var hen sjuk i 12-14 veckor och därför var vi på vårdcentralen många gånger tills barnet inte tyckte det var någon ide .
Nu råkade mitt barns sjukdom utveckla med sig bakterier till halsböld som kom akut och då blev det kraftig penicillin och sjukhusbesök varje dag för dränering under 3-4 dgr , inte ens då blev det alltså inläggning
Du åkte dock in till vårdcentralen och sökte vård, det gjorde inte fosterföräldrarna. Enligt försvarsadvokaten hade fosterföräldrarna gjort sitt när de tog flickan EN gång till sjukhuset. Att flickan blev tröttare och tröttare, svagare och svagare. Att hon inte åt eller drack spelade ingen roll. De hade gått en gång till sjukhuset och det räcker enligt försvaret.
Givetvis går man flera gånger med barnet till vårdcentralen eller sjukhuset om symptomen förvärras! Äter inte barnet MÅSTE barnet läggas in!
Ditt barn led inte av en allvarlig och livshotande lunginflammation! Halsbölder är bara farliga för barn som har en akut kronisk och väldigt svår Astma, inte annars. Lunginflammationer är alltid farliga.