2022-09-05, 22:11
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Varför finns tråden om @admin eller någon annan ansvarig aldrig svarar/tar tag i problemen?

3 admins, 1 tekniker och ett gäng mods har skrivit över 100 svar i tråden. Men, nej, vi förbjuder inte diskussioner om forumet även om vi inte alltid lyckas lösa alla problem som påtalas. Det står dig dock givetvis fritt att hålla dig borta från tråden.
Citera
2022-09-06, 09:01
Avslutad
Nu fungerar det bara för mig om jag kör via mobilnätet.
Citera
2022-09-06, 09:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Nu kom jag in via Tor Browser. Första gången på ett par dagar,
Citera
2022-09-06, 09:43
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Har försökt komma in på FB i 2 dygn nu.
Det har varit omöjligt.

Nu provade jag att stänga wifi och använda mobilnätet.
Nu fungerar det.
Jag befinner mig utomlands men inom EU.

Vad är det som händer.
Någon som vet något ?

Senaste veckorna tycker jag att uppkopplingen har varit osäker.

Kan bekräfta exakt samma beteende efter en vecka utomlands inom EU.
Fungerade första dagarna via hotellets Wifi, sedan dog Flashback runt 1-2 september, osäker exakt.

Kunde dock nås via roaming på telefonen (Telenor) hela tiden.
Citera
2022-09-06, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Kan bekräfta exakt samma beteende efter en vecka utomlands inom EU.
Fungerade första dagarna via hotellets Wifi, sedan dog Flashback runt 1-2 september, osäker exakt.

Kunde dock nås via roaming på telefonen (Telenor) hela tiden.

Det har tydligen varit någon slags attack från ip-adresser utomlands ifrån så utländska nät är stoppade.

FB är ju den enda kanalen där kritik mot huvudlös politik kan komma ut och det har ju visat sig att majoriteten på FB har haft rätt hur Sverige skulle förändras med förd politik.FB måste stoppas nu i "demokratins namn" för det kan påverka valet.

Sanning är inget för S, MP, V, C, L och Reinfeldts kompisar.
Citera
2022-09-08, 09:22
Medlem
Reguluss avatar
Äntligen går det att använda TOR igen, som varit totalt blockerat i flera dagar.
Citera
2022-09-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Äntligen går det att använda TOR igen, som varit totalt blockerat i flera dagar.
Funkar inte för mig

Roligt nog fick jag en 502 när jag försökte svara på det här.
Citera
2022-09-09, 11:18
Medlem
Herregud vad trögt det går. Jag kommer in typ fem minuter var tredje dag med TOR.
Citera
2022-09-09, 12:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Funkar inte för mig

Roligt nog fick jag en 502 när jag försökte svara på det här.

Prova att lägga in detta som en ny rad i torrc-filen:

ExitNodes {SE} StrictNodes 1

Utländska exitnoder är precis som all annan utländsk trafik (utom från de nordiska länderna) blockerade när det pågår en DDoS-attack. Genom att tvinga TOR att bara använda svenska exitnoder kan du komma in om du har tur. Ibland är dock även de svenska noderna blockerade.
Citera
2022-09-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Prova att lägga in detta som en ny rad i torrc-filen:

ExitNodes {SE} StrictNodes 1

Utländska exitnoder är precis som all annan utländsk trafik (utom från de nordiska länderna) blockerade när det pågår en DDoS-attack. Genom att tvinga TOR att bara använda svenska exitnoder kan du komma in om du har tur. Ibland är dock även de svenska noderna blockerade.
Redan gjort. Som du skriver är de svenska noderna blockerade ibland också vilket likt förbaskat gör att Tor inte är ett val på forumet längre. Tyvärr.
Citera
2022-09-09, 13:33
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Det var väldigt svårt att komma in på forumet igår. Var flera timmar innan jag lyckades komma in.
Citera
2022-09-09, 14:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Redan gjort. Som du skriver är de svenska noderna blockerade ibland också vilket likt förbaskat gör att Tor inte är ett val på forumet längre. Tyvärr.

Jag skulle uppmana dem som använder TOR av säkerhetsskäl att inte sluta med det på grund av attacken. Att få användare att släppa på säkerheten (TOR, VPN) så att de kan spåras och kartläggas kan vara en avsikt med attacken.

De svenska TOR-noderna fungerar som du säger tidvis. Tycks bero på belastningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in