2022-09-08, 00:30
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Nej, detta är ryska områden. Lvov är Polens område. Ukraina ska inte ha dessa.
Oj, nu blev det spännande. Många landområden som skall byta flagga när du är klar tänker jag:
- Kaliningrad (Königsberg), tyskt sedan medeltiden -> Tyskland
- Karelen, svenskt sedan 1500-talet -> Finland
- Sakhalin m.m. -> Japan
Men vi stannar väl inte där?
- Gdansk (Danzig) -> Tyskland
- Aostadalen m.m. -> Österrike
- Del av norra Serbien -> Ungern

Du hat att göra i din revisionistiska städning av Europas karta. För det är väl inte bara Ukraina som skall styckas upp och Polen och Ryssland som skall tillföras land?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland skall inte ha någonting utanför 1991 års gränser, och vi skall se till att federationen splittras i flera mindre stater. Vissa delar i Sydväst kan faktiskt komma att tillhöra Ukraina när vi är klara med uppstyckningen. Kina lär ta tillbaka sina områden i Öster också. Vi får se vad Kazakstan tar. Ryska imperiet som den sista kolonialmaktens dagar är räknade.

Törs man föreslå att Königsberg blir tyskt igen? Ska vi ställa tusen år av germansk överhöghet mot 77 år av rysk? Ryssarna borde givetvis skäras bort från hela östersjön när den här soppan är över. Fy fan för Ryssland! De ska få betala ett så jävla högt pris för allt elände de ställt till med!
Senast redigerad av fernebo 2022-09-08 kl. 00:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Orchisk maskirovka. Den var gammal redan 1939/40.
Ingen trodde på det då. Ingen tror på det idag heller...
Det är dock lite sött när det dyker upp nya puttlerkramare som drar upp samma gamla trams från ryska informationsministeriet, den här justerade inte ens texten.
Citera
2022-09-08, 00:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Obetalbart!

RySSarna försökte krossa Dnepro med ett fordon. Innan dess så bad de om Guds beskydd. Det gick inte så bra.......🙂

Finns i opimistiska/realistiska Denys senaste rapport:
https://youtu.be/aaPDKmjPkls
(12.07 in i klippet)

Det hade varit kul att se de smarigaste bitarna, men han kunde inte visa dem pga Youtube regler.

I övrigt så verkar allt annat också gå som smort för Ukraina!

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Bänghögern har alltid vurmat för så kallade 'starka ledare' som är emot homosexualitet, feminism och liknande.
Ja just ja, en sån vit riddare som Putin

Förstår inte riktigt vad du menar? Jag är för att Ukraina vinner, helst genom att återta hela Ukrainas suveräna landsgränser och som stat.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Törs man föreslå att Königsberg blir tyskt igen? Ska vi ställa tusen år av germansk överhöghet mot 77 år av rysk.. Ryssarna borde givetvis skäras bort från hela östersjön när den här soppan är över. Fy fan för Ryssland! De ska få betala ett så jävla högt pris för allt elände de ställt till med!

Jag tror vi kan göra Kaliningradenklaven till en zon som får lite status som Åland. Demilitariserat men tillhör Polen/Litauen. Kanske kan man göra något liknande med St. Petersburg och kuststräckan. En demilitariserad zon övervakad av Finland/Estland. Japan skall så klart ha tillbaka sina öar också.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag har faktiskt svårt och tro att 83 % stödjer den idiotien, jag har kollat en hel del på den här kanalen https://youtube.com/playlist?list=PLHBAQ0CQc2R1PU9OeD-mGDivjaSkiOJ3t , dom intervjuvar människor på gatan i Ryssland och min slutsats är att det är dom äldre, bonntölperna ( absolut inget fel och vara bonde, ni fattar nog vad jag menar ) och det vanliga thrashet som stödjer Putin.
Det är såna som inte gillar politik, för korkade eller som tror på allt som visas på deras statliga tv är sant, dom stödjer Putin.

Jag har också sett några klipp som de modiga unga killarna har gjort. Iof svårt att uttala sig om opinionen i RySSland, med tanke på att deras ledande opinionsinstitut blivit knutet närmare staten.
Citera
2022-09-08, 00:41
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror vi kan göra Kaliningradenklaven till en zon som får lite status som Åland. Demilitariserat men tillhör Polen/Litauen. Kanske kan man göra något liknande med St. Petersburg och kuststräckan. En demilitariserad zon övervakad av Finland/Estland. Japan skall så klart ha tillbaka sina öar också.

Det som återstår av Ryssland ska inte tillåtas ha en krigsmakt eller ens nåt som liknar en industri. Ryssarna ska få leva som på artonhundratalet och den enda poängen med deras existens ska vara att förse omvärlden med naturresurser.

Ryssland ska fan i mig förintas som statsbildning och ryssarna ska vara våra slavar. Nåt annat förtjänar inte kräken!

Många ville ju göra så här med Tyskland efter andra världskriget, men det stoppades när man insåg att Tyskland behövdes som ett skydd mot kommunismen och mot just ryssarna. Vad skulle vi möjligen behöva Ryssland till? Jag kan inte komma på nånting..
Senast redigerad av fernebo 2022-09-08 kl. 00:47.
Citera
2022-09-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Förstår inte riktigt vad du menar? Jag är för att Ukraina vinner, helst genom att återta hela Ukrainas suveräna landsgränser och som stat.

Vad förstår du inte med det faktum att banjospelande högern alltid vurmar för så kallade starka män?
Men det är ju väl att du önskar Ukraina framgång...
Citera
2022-09-08, 00:44
Medlem
raskenss avatar
Blev nog rätt så många döda ryssar när dom försökte korsa en flod. Framgår inte riktigt vad som hände men kan vara en granat som slog ner. Man hör tre smällar sen är det kaos med kroppar i dödsrykningar.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1567585002216366089?t=9FL9Gw4PGdJVXjkZRmRwsg&s=19
Senast redigerad av raskens 2022-09-08 kl. 00:46.
Citera
2022-09-08, 00:48
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Blev nog rätt så många döda ryssar när dom försökte korsa en flod. Framgår inte riktigt vad som hände men kan vara en granat som slog ner. Man hör tre smällar sen är det kaos med kroppar i dödsrykningar.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1567585002216366089?t=9FL9Gw4PGdJVXjkZRmRwsg&s=19

Haha.. rätt komiskt klipp faktiskt! Vilka patetiska pajaser ryssjävlarna är.
Citera
2022-09-08, 00:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Haha.. rätt komiskt klipp faktiskt! Vilka patetiska pajaser ryssjävlarna är.

Undrar vad rysstrollen tänker på när dom får se alla tusentals klipp på ryssar som dör och stridsvagnar som exploderar i det mest meningslösa krig ryssland nånsin bedrivit.
Senast redigerad av raskens 2022-09-08 kl. 00:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in