2022-09-07, 19:29
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Slår man sig själv i huvudet så skall man inte gnälla över att det gör ont. Det är vad EU nu håller på med. Någon form av intelligens bakom sanktioner kan man ändå kräva, som EU medlem.
Hur tänkte Du nu?
Vi stödjer Ukraina oförbehållet. Att samtidigt stödja puttes krig genom att finansiera det med att köpa energi är ju rent korkat...
Citera
2022-09-07, 19:30
Medlem
raskenss avatar
Shit! Nu bara dräller det in bilder på ryska krigsfångar. Rentav en flodvåg.
Citera
2022-09-07, 19:35
Medlem
Kaptagons avatar
Lättlurade Ryska soldater fick smacka bly istället för fitta.

https://www.dagensps.se/bors-finans/makro/hackare-lurade-ryska-soldater-med-snygga-kvinnor/
Citera
2022-09-07, 19:35
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja jo den eviga twitter informationen. Vem kan verifiera detta?
Finns ingen officiell information?

Dessa verifierar att platsen är korrekt så är en bra verifiering.

Officiell info från Ukraina är fördröjd....

https://twitter.com/GeoConfirmed?t=x792SCY0OWPnEbgdMQy9NQ&s=09
Citera
2022-09-07, 19:37
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hade det på känn men hoppet är det sista som överger människan noch jag vill mverkliogen att hjältarna från Azov ska få komma hem till Ukraina.

Vi får se om Ukraina kan få tag på några som orcherna värderar, det sker ju fångutväxlingar då och då.

Tyvärr kommer nog inte många av Azovstal försvararna att komma hem levande Ryssen svälter ihjäl dem i fånglägren enligt de bilder som lyckats läcka ut. Helt horribla bilder. De är bara en spillra av sitt forna jag.
Citera
2022-09-07, 19:38
Medlem
raskenss avatar
En rysk journalist dömdes till 22 års fängelse. Hans far blev defenstrerad.

Det är något bottenlöst sjukt i det äckliga ryska samhället:

https://www.facebook.com/100001238047267/posts/pfbid02o2YPodCynvjHXyQ1o5W14pFdZg5uU6MvC9Vtf7DmUis 5HRXrvGkeuzRqSuQXzYVBl/
Citera
2022-09-07, 19:38
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Shit! Nu bara dräller det in bilder på ryska krigsfångar. Rentav en flodvåg.

Ska bli spännande vad siffrorna blir för ryzzka förluster imorgon. Borde vara högt med tanke på all aktivitet och utrustning som ryZZen lämnat efter sig.
Citera
2022-09-07, 19:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Hur tänkte Du nu?
Vi stödjer Ukraina oförbehållet. Att samtidigt stödja puttes krig genom att finansiera det med att köpa energi är ju rent korkat...

Nej Ukraina har inte fått det stöd av tunga vapen, från varken EU eller Nato, som behövs för att jaga hem ryssarna. Ukraina kan inte kriga med sanktioner, som f.ö. främst visat sig ha god effekt på de egna knäskålarna. Nötter.
Citera
2022-09-07, 19:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tyvärr kommer nog inte många av Azovstal försvararna att komma hem levande Ryssen svälter ihjäl dem i fånglägren enligt de bilder som lyckats läcka ut. Helt horribla bilder. De är bara en spillra av sitt forna jag.

Illa, men inget som förvånar mig, orcherna är ju inte direkt kända för att hålla sitt ord eller behandla någon väl, fångarna har väl inte ens fått träffa Röda Korset eller någon annan organisation än?
Citera
2022-09-07, 19:46
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Nej inget officiellt. Videos på Ukrainska soldater djupt bakom Rysslands linjer säger dock en del...

Går det att verifiera? Oftast sjukt dåliga filmer på twitter där det hävdas det ena och andra
Citera
2022-09-07, 19:47
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Alla normalbegåvade känner igen de uppenbara rysstrollen här på forumet. Rysstroll som matar på med uppenbar Kreml-propaganda i one-liner-form, och andra som skriver kilometerlånga inlägg med hänvisningar till olika källor för att belägga sina infantila påståenden. För någon månad sedan läste jag på om hur trollfabrikerna fungerar, och de har troll på olika nivåer: förutom dem som vi känner igen, finns det också mycket mer subtila troll som kritiserar Kreml och framstår som svenskar, men som successivt sår tvivel – så subtilt att vi inte märker det. Under sovjet-tiden hade Sovjetunionen agenter i västländerna som talade språken perfekt och levde helt inbäddade i respektive land utan att väcka misstankar. Självklart kan ryssarna göra detsamma idag – det är ju också otroligt mycket enklare på nätet där man inte behöver tala språket och dessutom kan bolla med kollegor innan man skickar inlägg på nätforum. Om man inte listade ut att de var ryssar på 60-talet när de stod framför dig och talade med dig, så är de nog helt omöjliga att upptäcka idag.

Jag tror att samtliga politiska partier idag håller med dig om att vi har stora problem med havererad/obefintlig integration.
Rysstrollen här i tråden lyfter dock detta till existensiella nivåer i syfte att skapa stora motsättningar. Problemen är allvarliga för de ~10 000 personer som kommer i kontakt med kriminella och drabbas direkt eller indirekt. Men realiteten är att det är en storm i ett vattenglas – det bor 10 miljoner personer i Sverige och de flesta av oss svenskar möter första generationens invandrare när vi beställer en kebab på den lokala pizzerian. Och då är de oftast snälla. Ibland stryker afrikaner runt i villa-områdena på jakt efter cyklar att stjäla, men bilden som skapats och sprids av Kreml är att Sverige är på randen till kollaps.

Min poäng är att problemen är kraftigt uppförstorade vilket skapat politiska konflikter som låst vårt politiska system så till den grad att man gjort odemokratiska överenskommelser för att kunna komma framåt. Ryssarna gnuggar händerna av förtjusning. Observera att de också hejat på vänsterflanken att ta strid för ”alla människors lika värde”, ”öppna våra hjärtan” och andra infantila resonemang som lett till politiska låsningar.
Jag orkar inte med sådana som dig.

Jag vet mer helt enkelt.
Citera
2022-09-07, 19:47
Medlem
DDRTVs avatar
[quote=raskens|81540645]En rysk journalist dömdes till 22 års fängelse. Hans far blev defenstrerad.

Det är något bottenlöst sjukt i det äckliga ryska samhället:

https://www.facebook.com/100001238047267/posts/pfbid02o2YPodCynvjHXyQ1o5W14pFdZg5uU6MvC9Vtf7DmUis 5HRXrvGkeuzRqSuQXzYVBl/[/QUOTE

Jo konstigt att vissa försvarar ryzzen, men de kanske gillar våldtäkter, massmord och barnmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in