Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Jag har inte sett någon sådan plan helt enkelt.
Och det är ganska uppenbart att det inte finns någon anledning till brådska för Putin. Tvärtom ju längre det drar ut på tiden desto hårdare slår det mot EU och NATO framförallt.
De sekundära objektiven i Putins plan.
Ok, jag vet ju inte hur högt upp i den ryska ledningen du sitter, men är ju inte direkt förvånad över att du inte tagit del av den ryska anfallsplanen, det har inte jag heller och många med mig. Sådana brukar vara hemliga, ofta långt efter det att kriget avslutats. För en objektiv bedömare med någon militär kunskap är det dock uppenbart att Rysslands första anfall på Kiev i det närmaste var ett kuppförsök med en tidsram på några dagar.
Sen kan man ju fundera på det vettiga i en sekundär plan som innefattar 200-400 döda ryska soldater om dagen, plus ukrainska förluster i soldater och främst civila, men nu är ju inte ryssarna kända för att vara vettiga i krig, utan tvärtom, så kanske har du rätt i att ryssarna kör en dödsritt med sina egna soldater mot Ukraina, för att slå mot EU och NATO. Helt oföreståeligt för en tänkande västerländsk människa men kanske förståeligt i det fascistiska Ryssland med krigsherren Putin i spetsen.