2022-09-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland har tydligen inte offrat en rubel för att söndra EU, det gjorde vi själva genom att sätta dessa dåraktiga sanktioner. Rysslands intresse är Ukraina och att demilitarisera landet och hjälpa folket i östra och södra Ukraina som fått nog av Kiev-regimen.

Du får väl åka till Ryssland och se själv eftersom du inte tror andra. Åk även till USA och de fattigare delarna och se hur det ser ut där. Lite mer resande i världen och du kommer att få en annan syn på mycket.
Sanktionerna är det bästa som hänt sedan 1989. Tyvärr förstod inte alla detta, utan litade på att ryssen skulle kunna bli en integrerad varelse i den RIKTIGA världen. Mycket bra att det, även om sent, blivit vad det skulle varit sedan decennier. Dessa neandertalare skall inget annat än att lära sig sin plats. Det enda de har lyckats med på EGEN HAND de senaste 100 åren är att FLY från det de sitter och hyllar till gudarna. Inget, INGET annat folk, oavsett fanatiska muslimer, efterblivna kristna i Carolina eller om så Judar i Ukraina, har förstört så mycket på vår lilla jord. Dessa varelser skall inte ha en endaste chans till att hålla sin slaviska dröm i respirator något mer. En skam för jorden är dessa efterblivna stackare som ALDRIG delat med sig utav någonting mer än lögner och förtryck.
Citera
2022-09-06, 20:20
Medlem
Citat:
Tack, och det är trevligt med ytterligare en vaken människa i tråden med allt för många hjärntvättade eller propagandister.

12 fler inlägg att läsa och besvara men jag ger mig här för idag, tankekraften och kvaliteten är helt enkelt för låg för att man ska behöva bry sig. Fler vaknar till då elräkningen och arbetslösheten kommer, då dimman lättar kring den falska informationen Kiev och väst statsmedia spottar ur sig.
När elräkningen kommer så kommer jag bjuda på överskottet så att grannarna både här och i Sverige kan fortsätta sin tankegång och slit för att hålla ryssjävlen på avstånd. Oroa du dig inte om varken elen eller folks möjlighet till arbete, utan fokusera på KRIGET som pågår i Ukraina för stunden.....din stackars sate till och fly.
Citera
Medlem
[quote=Moretex|81529659]
jag ger mig här för idag, tankekraften och kvaliteten är helt enkelt för låg

Ja din tankekraft är under all kritik..
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Trevlig stämning och positivt när Putin möter sin krigsminister och general, Not😂😂

https://mobile.twitter.com/maryilyushina/status/1567075593627308033
Citera
2022-09-06, 20:22
Medlem
JamesWebbs avatar
Kommer ni ihåg fejk videon på döda ukrainska soldater som Ryssarna hävdade försökte storma kärnkraftverket förra veckan?

Här är original videon som ryssarna glömde klippa bort de sista sekunderna på.
https://twitter.com/officejjsmart/status/1567215014200709124?s=20&t=VHd8FzREm2PgzD3R_i8Wcw

🤣
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ha ha snacka om att det verkar vara just panik!

Undrar vad som händer?

Med tanke på att diverse olika konton pushat exakt samma budskap idag så ser jag primärt två potentiella förklaringar.

1. Ukraina har hackat samtliga konton och bedriver psy-ops mot ryssarna
2. Kontona är styrda eller influerade av den ryska staten som nu använder dem för att förmedla unisont budskap. Det råder panik, panik är smittsamt och man försöker därför förhindra att den breder ut sig ytterligare genom att hävda at det faktiskt inte förekommer någon panik.

Om #1 stämmer så undrar jag varför Ukraina inte tar chansen att sprida listigare och betydligt mer destruktiva budskap. Här har man ju i så fall en kanonmöjlighet att slå split genom att sprida olika och sinsemellan konflikterande budskap från olika konton. Man hade även kunnat använda strategier som potentiellt utsätter fiendegrupper för fara, som när man phishade bilder med geodata från ryska soldater. Möjligheterna är många, så om detta alternativ stämmer så har man förvaltat det hela dåligt.

Om #2 stämmer så blir man inte direkt förvånad. Ryssarna vill ju gärna skryta om att de är duktiga på desinformation och psy-ops, men hade man blivit förvånad om de visade sig underprestera även inom denna förmodade paradgren? Det är en sak att ägna sig åt subversiv verksamhet i fredstid, en annan att hålla huvudet kallt i krigstid.

Jag kan inte bevisa att det ena eller andra stämmer, men jag vet vad jag tror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Norge är det första jag tänker på, kanske även USA skall räknas om man ser till vattengräns mellan Ryssland/Alaska. Nordpolen räknas nog som neutralt annars finns gränser även där men då mot Kanada.
Precis! Och UNDERLIGT nog har Ryska federationen provocerat och byggt upp ATTACKERANDE styrkor runt norra Norge i 16 år nu. Från marin till manskap. De som pratar så mycket om provokationer hmmmmmmmm.
Citera
2022-09-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab

Det finns fattiga i USA ja, men har du rest på landsbygden i den asiatiska delen av Ryssland?
Jag besökt bägge länderna och den fattigdom och missär jag sett i Ryssland går inte att beskriva.
Bor du utanför St. Petersburg eller Moskva är det lyx att ha rinnande vatten och eget badrum.
I de städer jag besökt har medelklassen delat badrum och bor som barnfamilj i 2 rum och kök.
Gulligullan ko-ko som en gök . . . jag bjuder på två rum och kök . . .

Men ett har ryssen som är bra: -Underhållning utan att behöva titta på Game of Thrones.
Game of Thrones fasoner finns nämligen i rysk politik,-varje dag i veckan. Episoderna tar aldrig slut.
Citera
2022-09-06, 20:24
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vi lever i spännande tider nu. Misstänker det är massiv fanflykt bland ryssar, dom har tagit stora mängder krigsfångar, alternativt dödat enorma mängder.

Ryssen verkar avancera bakåt där med och spränger broarna efter sig för att fördröja Ukrainska framryckning av både pansar och infanteri.

Izium verkar ligga i farozonen att bli avskuret om det inte redan är det senast jag läst är att ukrainska trupp bara är några km från M03.
Citera
2022-09-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ska vi prata om forna Jugoslavien och är rösterna i Kosovo sanna efter ockupation av NATO? "Demokratierna" i Irak och Afganistan, kan vi lita på folkets röster där? Litar man på rösterna och valen i USA numera?
Nu handlar tråden om barnamördare v.puttin och hans beslut att invadera Ukraina.
Vad gäller Kosovo gäller sedan 1999 FNs säkerhetsråds resolution 1244. Inget NATO-land har ockuperat Kosovo och genom valfusk fått det annekterat (som Puttler gjort med Krim).
Vad gäller Irak var det en USA-ledd koalition som invaderade landet 2003, inte en NATO-ledd. Och inget land har hållit riggade folkomröstningar i Iraks provinser för att få dessa annekterade.
Vad gäller Afghanistan så var det en USA insats till att börja med, amerikanerna lämnade sedan över till en FN-utsedd interimsregering och USA har inte genom riggade folkomröstningar försökt annektera delar av landet.

Citat:
Putin är lika lite idol som Biden men den första är helt klart smartare eller hur.
Puttler är ju fantastisk, hen har lyckats få Finland och Sverige i NATO, hen har förstört det ryska folkets framtid för ett par generationer och fått 50000 stupade ryska värnpliktiga på köpet.

Citat:
Det var ett val av majoriteten på Krim och skulle folk inte trivas så skulle vi se protester eller hur? Men naturligtvis förtrycks folken utanför väst och kan inte protestera eller göra sin röst hörd? Får jag gör min röst hörd utan att bli påhoppad och förtryckt?

Först gick Ryssland in med trupper, sedan höll man en riggad folkomröstning. Precis som Hitler gjorde i Österrike 1938.

Citat:
Vilket NATO-land hade Ryssland gräns emot? Du måste mena Sovjetländer.
Svar: Norge, och på 73 år har NATO inte invaderat varken Sovjetunionen eller Ryssland.
Citera
2022-09-06, 20:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Norge är det första jag tänker på, kanske även USA skall räknas om man ser till vattengräns mellan Ryssland/Alaska. Nordpolen räknas nog som neutralt annars finns gränser även där men då mot Kanada.
Norge var också min först tanke men sen, USA men där är det väl internationellt vatten emellan. Turkiet? Vi får nog gå om skolan båda två
Citera
2022-09-06, 20:27
Medlem
Citat:

Japp. Och på Sovjettiden hade man även en hyfsat lång gräns mot Turkiet. Men de numera självständiga f d Sovjetrepublikerna som nu har gränsen mot Turkiet har ju samtliga stora ryska minoriteter, så är det fler etniska ryssar som Ryssland behöver "befria" så kan kanske Ryssland skaffa sig en gräns mot Turkiet också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in