2022-09-06, 20:00
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Var det här allt SD kunde klämma fram? Knappt 20%...fan va patetiskt. Har ju knappt kommit någon vart sen 2018.

Blir ju så när S delar ut medborgarskap i flingpaketen till sitt nya valboskap. Inte alla som kan fylla på med 100 000 nya väljare varje år.
Citera
2022-09-06, 20:07
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Blir ju så när S delar ut medborgarskap i flingpaketen till sitt nya valboskap. Inte alla som kan fylla på med 100 000 nya väljare varje år.

Tacka moderaterna och Reinfeldt för det. De importerade massa väljare till motståndarlaget. Varför kan man undra.
Citera
2022-09-06, 20:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Det har redan skett i Tyskland och Österrike. Deras motsvarigheter till S och M har samma historia av uppmålad rivalitet som våra, och samlingsregeringarna bildades i struliga lägen, med förväntad instabilitet som följd. I Tyskland var det vad som föregick Merkels fall, men det hindrade inte henne. Tror inte hon lider av det idag, och inte heller kommer Magdalena, Kristersson, Babusch eller vem det blir som får leda en svensk samlingsregering att lida, när politikerkarriären är över och kulorna trillar in från någon låtsasposition på ett finansbolag.

Det man aldrig får glömma är att allmänna val är en cirkus, det är inte på riktigt. Det är en föreställning som finns för att hålla folk borta från verkliga politiska analyser, om verkliga maktförhållanden och gruppers kolliderande egenintressen.

Om man kan lura i folk att politik handlar om att heja på ett favoritparti, och att det har betydelse vilket av dem som bildar regering, kan man undvika att de organiserar sig utifrån sina egentliga intressen (i svenskarnas fall t.ex. ett svenskt, självständigt Sverige). Och inte minst leder det bort blicken från verkliga makthavare - pengamakt, vapenmakt, välorganiserade lobbygrupper - och överlåter skulden för destruktiva beslut på ett abstrakt "väljarna" eller "folket". När idioter på Flashback skriver att svenskarna får skylla sig själva som har röstat för massinvandring så har regimen lyckats. I stället för att ställa makthavare till svars ger man varandra skulden, och upprepar regimens lögn om att parlamentarism är folkstyre.
Alltså. Gör inte misstaget att jämför M med CDU. Dom har olika typer av historia olika typer av borgliga partier. M har ingen riktig motsvarighet.
Citera
2022-09-06, 20:12
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Tacka moderaterna och Reinfeldt för det. De importerade massa väljare till motståndarlaget. Varför kan man undra.

Icke att förglömma.

Helt jävla ofattbart när man tänker på det.
Citera
2022-09-06, 20:15
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Icke att förglömma.

Helt jävla ofattbart när man tänker på det.

(FB) Varför har högerpartier i västvärlden varit så förtjusta i massinvandring?
Citera
2022-09-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Reinfeldt ville ju underminera välfärden genom att överbelasta systemen.... Reinfeldt är hatad av många - med all rätt!
Citera
2022-09-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vi riskerar att få det ändå om L klarar spärren.
Eh, va?

L går till val på att stötta Kristersson som statsminister, trots SD-stöd. Risken att de skulle begå harakiri och blåsa väljarna genom att hoppa till S efter valet sätter jag till 5%.

Om L inte kommer in men MP gör det, är chansen 100% att SD får sitta i opposition till minst 2026.
Citera
2022-09-06, 20:18
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Var och röstade på SD idag och det gjorde jag mest av taktiska skäl. Såg flera som kom med SD-lappar även fast man fick ta de enskilt så verkade en hel del inte bry sig nämnvärt.

Tror det kommer bli en högerregeringen och ett håll käften resultat av SD.
Jag längtar mest efter att komma in i vallokalen och för mig själv högt upprepa- var är SD- valsedlarna? Var är SD- valsedlarna?
Samtidigt som jag sneglar för att se eventuella reaktioner 😊
Citera
2022-09-06, 20:20
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Eh, va?

L går till val på att stötta Kristersson som statsminister, trots SD-stöd. Risken att de skulle begå harakiri och blåsa väljarna genom att hoppa till S efter valet sätter jag till 5%.

Om L inte kommer in men MP gör det, är chansen 100% att SD får sitta i opposition till minst 2026.

De gick till val på samma sak i förra valet. Ändå blev det ett JÖK.

Det är som att du har helt glömt vad som skett de senaste 10 åren.
Citera
2022-09-06, 20:22
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag längtar mest efter att komma in i vallokalen och för mig själv högt upprepa- var är SD- valsedlarna? Var är SD- valsedlarna?
Samtidigt som jag sneglar för att se eventuella reaktioner 😊
Gör även nytta och övervaka räkningen i ditt distrikt och få andra att göra detsamma! Jag gör detta efter vallokalerna stänger då ska du vara där och du ska filma också!
Citera
2022-09-06, 20:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Gör även nytta och övervaka räkningen i ditt distrikt och få andra att göra detsamma! Jag gör detta efter vallokalerna stänger då ska du vara där och du ska filma också!
Kan man det? Jag hör till de som misstänker att rösträknarna kommer att "råka" slarva bort en och annan SD röst "för demokratins skull".
Citera
2022-09-06, 20:33
Avslutad
Det märks att instituten börjar anpassa sig till varandra och valdagen nu. Mindre rörelser och alla instituten, utöver mindre pålitliga Sentio och Skop, har nu SD på mellan 20,0-20,5% där väljarstödet ser ut att ligga just nu. Jag skulle vara mycket nöjd med ett sådant valresultat för Sverigedemokraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in