Citat:
Ursprungligen postat av
Veridictores
Ja, det har vi ju till och med sett exempel på i tråden

Som talesättet säger: "Den som representerar sig själv, har en dåre som klient."
Citat:
Instämmer i att politiker får tåla en del. Men det som sägs om dem i ärekränkande syfte måste ändå vara sant, annars är gränsen definitivt passerad, och så uppfattar jag fallet här.
Och precis som du säger, tyvärr behandlas politiker på olika sidor av blockgränserna extremt olika. Den allra största skandalen, eller skandalerna faktiskt, var Åsa Romsons miljöbrott och skattebrott, där åklagaren i alla fall i första fallet uttryckligen sa att Åsas brott inte var straffbart för att det var svårt att hitta på Kemikalieinspektionens hemsida. Och när jag gick in där var det jättelätt att hitta informationen. Det ska bli intressant att se vad de vänsterpartiska åklagarna hittar på för ursäkt för att lägga ned detta alldeles uppenbara case, och även det andra caset som nämnts i tråden mot Ygeman.
Jo, just olikheten inför lagen är ett problem. Detta fall kommer förmodligen att avgöras långt efter valet, så någon större dagsaktuell politisk betydelse lär det väl inte få, men litet uppmärksamhet i valrörelsen förmodar jag det kan åstadkomma.