2022-09-06, 13:31
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Fyn fan vilken urspårning. Colin, Liam, Melvin, Milton och Aston hör inte hemma i Sverige. Det är namn som man snappat upp i skvallertidningar och på dvd-fodral. Det är samma värdighetsnivå som att döpa ungar efter chokladbitar och tvättmedel.

Jag håller med
Citera
2022-09-06, 13:33
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrskinnbanjo
Lille-mor är för mig helt galet att döpa sin unge till. Lille-mor har en kortklippt svampliknande frisyr, är allmänt överviktig och lider av konstant rodnad i ansiktet.

Ändå lite kul att leka med tanken på en snygg 25-årig pingla som heter Lille-Mor. Kul icebreaker om inte annat

Annars tycker jag att Hjalmar är ett namn som fungerar om man är 9 år gammal, snorig och går på innebandy men inte i några andra sammanhang.
Senast redigerad av fendaden 2022-09-06 kl. 13:36.
Citera
2022-09-06, 13:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Kevin, Kim, Conny. Man kan lika gärna döpa ungen till Lexbase och få det överstökat på en gång.

Alma, Tekla, Alfhild, Gunhild, Gertrud, Ottilia... Tror de ungen är 100 år?

Folke är nog det absolut fulaste pojknamet jag kan tänka mig, därefter Gösta och Göte.
Citera
2022-09-06, 13:45
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Alma, Tekla, Alfhild, Gunhild, Gertrud, Ottilia... Tror de ungen är 100 år?

Folke är nog det absolut fulaste pojknamet jag kan tänka mig, därefter Gösta och Göte.

Det enda jag får fram i huvudet när jag tänker på en unge vid namn Folke så kommer det upp en ful unge med gubbkeps hängslen och skjorta. Bara ultra miljöpartister döper sin unge till Folke.
Citera
2022-09-06, 13:47
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Men men, då kan man ju heta Göte Borg. Å det är väl lite gött ändå?
Citera
2022-09-06, 13:50
Medlem
Bögvard. Ett gammalt fornnordiskt namn.
Alla amerikanska wt namn. Savannah Melissa Phoenix Jade River
Citera
2022-09-06, 13:52
Medlem
Herbert🤮
Citera
2022-09-06, 13:55
Medlem
Sqrbankens avatar
Alla anglo-namn går så otroligt bort såvida bägge päron inte är från den engelskspråkiga världen (det förändrar ekvationen imo).

Hit hör namn som exempelvis Liam, Cloe och James. Döper paret Anna- och Johan Andersson sin unge till detta så är jag rädd för att nackskott är den enda rimliga lösningen. På ungen.

Alla arbiska pojk/mans-namn är så fula och motbjudande att jag blir deprimerad. Av någon anledning så är arabiska flick/kvinno-namn däremot rätt fina.

Annars så köper jag nog det mesta. Ge bara fan i "Conny" eller andra "y"-namn och Ursula.
Citera
2022-09-06, 14:11
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrskinnbanjo
Rutger är så fult att varenda hårstrå på min tjocka kropp reser sig

Fördelen är att ingen som heter Rutger någonsin fått middagen störd av socialdemokratiska valarbetare.

OnT: Bengta, Inga-Maj, Torgny
Citera
2022-09-06, 14:19
Medlem
Antevantes avatar
Liam, Kevin, Tindra, Engla o.s.v
Citera
2022-09-06, 14:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdeare
Det enda jag får fram i huvudet när jag tänker på en unge vid namn Folke så kommer det upp en ful unge med gubbkeps hängslen och skjorta. Bara ultra miljöpartister döper sin unge till Folke.
Ja faktiskt så ser jag det åxå med det namnet
Citera
2022-09-06, 14:23
Medlem
KickAss-1337s avatar
Torsten och Adolf är inte precis musik i öronen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem