2022-09-06, 11:57
Medlem
BavarianBeetles avatar
Kevin, Kim, Conny. Man kan lika gärna döpa ungen till Lexbase och få det överstökat på en gång.
Citera
2022-09-06, 12:02
Medlem
Axel61s avatar
I vissa delar av landet är det ganska vanligt med dubbelnamn. Jag hade på jobbet Per-Erik, Per-Gunnar, Per-Anders, Per-Olof samtidigt.
Men det fulaste var Sten-Evert!
Citera
2022-09-06, 12:25
Medlem
Mohammed
Muhammed
Saddam
Adolf
Jimmie
Jimmy
Conny
Ronny
Vera
Violet
Hillary
Citera
2022-09-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Jag har en hatkärlek till namnet Orvar.
Orvars korvar i Lund
Citera
2022-09-06, 12:40
Medlem
Gottfrid, Märta, Rudolf, Egon, Eskil
Citera
2022-09-06, 12:45
Avstängd
Nemo - behövr man säga mer?

Fia - namnet fia är värst och påminner mig om handikappade av oklar anledning. Så fort nån heter fia blir jag avtänd och tänker att personen måste va handikappad
Citera
2022-09-06, 12:47
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Dom flesta namn från topp-100 listan över tjej och killnamn av dom mest populära namnen skulle jag säga.

Där hittar du t e x namn som Alma, Astrid, Alva, Ester, Luna, Nova, Livia, Celine, Liv, Tyra, Alba, Majken, Himla, Hailey, Ronja, Zoe och Idun.

Bland killnamnen: William, Liam, Hugo, Lucas, Matteo, Leo, Alfred, Theo, Arvid, Elliot, Ebbe, Adrian, Melvin, Love, Elton, Colin, Vidar, Melker, Kian, Loke, Milton, Hjalmar, Vilgot, Vide, Alvar, Algot och Aston.

Alvar är väl ett fint namn..?

Samma sak med Alva. Fint.

Eller vad tycker ni/du?
Citera
2022-09-06, 12:51
Medlem
siljaeuropa94s avatar
"ikea decibel" fick nåt par nej på att döpa sin unge vill jag minnas.
Citera
2022-09-06, 12:54
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Alvar är väl ett fint namn..?

Samma sak med Alva. Fint.

Eller vad tycker ni/du?

Alvar? Allvar? Alver?

Alva? Älva?

Det är ju tomtar och troll.

Vilken kille vill i vuxen ålder heta Alvar? Skulle se den 20 åring som ska på dejt och säger "tjena Alvar!"

Det är ju ett riktigt töntnamn.
Citera
2022-09-06, 12:55
Medlem
Dumheter. Det finns INGA fula namn. Namnet skämmer ingen, men du kan skämma namnet.
Citera
2022-09-06, 13:14
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Dumheter. Det finns INGA fula namn. Namnet skämmer ingen, men du kan skämma namnet.
Dumheter på dig själv, farmor! Objektivt kanske det inte finns fula namn - även om jag faktiskt tror att vissa namn har större risk att upplevas fula av fler än snittet - men subjektivt är det klart att det finns?
Vissa ljudkombinationer tycker jag är horribla - gäller både namn (som Orvar eller Jutta) och ord (som fika eller dosa - så fula ord att jag aldrig säger dem av principskäl 😉 ).
Men det är ju en fin tanke av dig ändå, att ”pretty is as pretty does” eller vad nu Forrest Gump sa…
(Och tycker att det är sympatiskt av dig att skriva det - förstås inte kul att hitta sitt namn i listan. Jag har dock sett mitt namn i en annan sån här lista på Flashback - men då får man väl bara helt enkelt konstatera att den som skrev det har dålig smak. 😉 )
Senast redigerad av cleovarnamnet 2022-09-06 kl. 13:16.
Citera
2022-09-06, 13:30
Medlem
Lille-mor är för mig helt galet att döpa sin unge till. Lille-mor har en kortklippt svampliknande frisyr, är allmänt överviktig och lider av konstant rodnad i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in