2022-09-06, 10:00
Medlem
VitaValter308s avatar
Bara jag som tycker Hjördis är ett förbannat fult namn? Blir faktiskt lite tårögd när jag bemöter ett barn/vuxen vid namn Hjördis "Gördis" shit the same.

Nu vill jag veta era fula barnnamn! Gärna udda som tusan!

Skriv även namn som får er att bli irriterad.

Yours truly- Valter
Citera
2022-09-06, 10:06
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaValter308
Bara jag som tycker Hjördis är ett förbannat fult namn? Blir faktiskt lite tårögd när jag bemöter ett barn/vuxen vid namn Hjördis "Gördis" shit the same.

Nu vill jag veta era fula barnnamn! Gärna udda som tusan!

Skriv även namn som får er att bli irriterad.

Yours truly- Valter

Berit, Gunilla, Dalton, Lyfoneus, Lille-Mor och Gärda är nog dem fulaste jag vet
Citera
2022-09-06, 10:07
Medlem
Rutger är så fult att varenda hårstrå på min tjocka kropp reser sig
Citera
2022-09-06, 10:11
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrskinnbanjo
Rutger är så fult att varenda hårstrå på min tjocka kropp reser sig

Rutger är fan illa.....
Citera
2022-09-06, 10:23
Medlem
Crabbofixs avatar
Dom flesta namn från topp-100 listan över tjej och killnamn av dom mest populära namnen skulle jag säga.

Där hittar du t e x namn som Alma, Astrid, Alva, Ester, Luna, Nova, Livia, Celine, Liv, Tyra, Alba, Majken, Himla, Hailey, Ronja, Zoe och Idun.

Bland killnamnen: William, Liam, Hugo, Lucas, Matteo, Leo, Alfred, Theo, Arvid, Elliot, Ebbe, Adrian, Melvin, Love, Elton, Colin, Vidar, Melker, Kian, Loke, Milton, Hjalmar, Vilgot, Vide, Alvar, Algot och Aston.
Citera
2022-09-06, 10:24
Avslutad
Jag har en hatkärlek till namnet Orvar.
Citera
2022-09-06, 10:27
Medlem
LeCastles avatar
Åsa, Birgitta, Maud, Styrbjörn, Esbjörn, Ulf, Urban.

Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Dom flesta namn från topp-100 listan över tjej och killnamn av dom mest populära namnen skulle jag säga.

Där hittar du t e x namn som Alma, Astrid, Alva, Ester, Luna, Nova, Livia, Celine, Liv, Tyra, Alba, Majken, Himla, Hailey, Ronja, Zoe och Idun.

Bland killnamnen: William, Liam, Hugo, Lucas, Matteo, Leo, Alfred, Theo, Arvid, Elliot, Ebbe, Adrian, Melvin, Love, Elton, Colin, Vidar, Melker, Kian, Loke, Milton, Hjalmar, Vilgot, Vide, Alvar, Algot och Aston.

Helt okej lista.
Jag skulle kunna vara tillsammans med en vacker kvinna som heter Celine eller Nova så där håller jag inte med.
Citera
2022-09-06, 10:30
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Åsa, Birgitta, Maud, Styrbjörn, Esbjörn, Ulf.

Helt okej lista.
Jag skulle kunna vara tillsammans med en vacker kvinna som heter Celine eller Nova så där håller jag inte med.

Celine förknippar man med Celine Dion, sen är det märkligt att ge ett svenskt barn ett så franskt namn.

Nova förknippar man med stjärnor och planeter, då kan man lika bra ge ungen ett namn som Saturnus eller Uranus.
Citera
2022-09-06, 10:31
Medlem
JulietsBleedings avatar
Torkel, Torbjörn, Ragnar, Ove.
Amber, Margareta, Monica, Gun-Britt.
De flesta dubbelnamn.
Citera
2022-09-06, 10:33
Medlem
cleovarnamnets avatar
Urban, Orvar, Beppe, Ove, samtliga rent ljudmässigt fula. Sedan har jag en massa namn jag av andra anledningar inte skulle kunna ge till ett barn, men namnen ovan är liksom fula oavsett tid och rum.
Citera
2022-09-06, 10:37
Medlem
Gösta
Egon
Gottfrid
Ernst
Kurt

Ulla
Birgitta
Hjördis
Fia
Petronella
Citera
2022-09-06, 10:38
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Celine förknippar man med Celine Dion, sen är det märkligt att ge ett svenskt barn ett så franskt namn.

Nova förknippar man med stjärnor och planeter, då kan man lika bra ge ungen ett namn som Saturnus eller Uranus.

På svenska ska uttalas det Selinn och det är fint. Jo Celine Dion är den första människan man tänker på och därför blir det inte bra.
Tänker du verkligen på Saturnus, Uranus när du hör namnet Nova? Det är ju ett namn som vi sällan tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in