Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jag tror inte att du kan bevisa det. Ryssland har, med Wagner i spetsen varit involverade i flera krig i Afrika. Problemet är bara att Wagner kan inte bevisas tillhöra Ryssland fast alla vet om det.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group
Du har alltså inga bevis för att wagner tillhör Ryssland? Ska vi ta dig på orden? Har du det förtroendekapitalet?
Jag är inget fan av wagner men det där är ju per definition en konspirationsteori.
Citat:
Man får vara trött på USA's utrikespolitik och du får ogilla globalister. Många som är för Ryssland i Ukraina-kriget hatar USA och det är skälet till att de står på Rysslands sida. Hjärndött men så är det.
De flesta som inte håller på väst skiter helt enkelt i Ukraina. Jag bryr mig inte om Putin tar Ukraina. Det är två skurkstater som slåss och jag ger blanka fan i om Putin vinner. Jag är inte villig att offra något för Ukraina. Jag vill ha en stabil ekonomi med dieselpris under 20kr och elpris under 1kr/kWh. Om Putin hade tagit Ukraina på tre dagar som Zelensky hävdar hade varit fallet om han hade varnat sitt folk om invasionen, flera månader innan då han fick veta att det skulle ske, så hade vi haft en stabil energimarknad. Varenda dag ytterligare som kriget pågår så försämras Europas chanser att komma in på banan igen. Vi offrar våra barns framtid för ett genomkorrupt skitland fullt av nazister.
Vad ska du säga till barnen och pensionärerna i Europa när de fryser och är hungriga där de sitter i nedsläckta lägenheter pga strömavbrott? Vad ska du säga till den 75-åriga tyska damen med artros som får duscha kallt? Att det är värt det eftersom nu har Ryssland inte McDonalds längre?
Men det finns en potentiell uppsida med det hela. Nu får alla se vad som händer när man fasar ut fossila bränslen. Konsekvenserna i Europa av kriget är exakt samma som klimatpolitiken leder till, fast accelererat. Och då är det bara ett fossilbränsle som har tagits bort, gasen. Tänk hur det blir när vi inte har olja heller.
Västvärlden drivs av fossila bränslen, det kan alla se nu. Tar du bort dem så tar du bort välståndet. Putin har all energi han behöver, Europa har kraftig brist. Så, förstår du att vi redan har förlorat? Det finns ingen väg ut för Europa annat än att gå i krig med Ryssland, eller låta Putin få som han vill. Tyskarna kommer befinna sig i en mycket snarlik situation som var orsaken till världskrigen, hög inflation och dåliga levnadsförhållanden. Det är stor risk att Tyskland ännu en gång startar krig i vinter.
Kom ihåg att du hejade på när det händer.