2022-09-05, 16:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Bara för att de har NATO-länder vid sin gräns betyder inte det att de vill ha fler. Det har gjorts flera avtal genom åren om att NATO inte ska expandera mer, men ändå har det fortsatt. Till slut tröttnade väl ryssarna.

Nato expanderar inte när staterna frivilligt vill gå med dem. Och tur är väl det at Baltikum gick med. Det hade lika väl kunnat vara dem som Ryssland invaderat nu om de inte var med i Nato.
https://twitter.com/anton_pushko/status/1468194323770523652

Citat:
Jag är inte minsta lilla förvånad över att det dödades en massa civila under Rysslands invasion av Afghanistan. Men det är ett faktum att USA har invaderat fler länder än Ryssland, utfört fler statskupper och helt enkelt blandat sig betydligt mer i andra länders angelägenheter än vad Ryssland har.
Jag tror inte att du kan bevisa det. Ryssland har, med Wagner i spetsen varit involverade i flera krig i Afrika. Problemet är bara att Wagner kan inte bevisas tillhöra Ryssland fast alla vet om det.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Citat:
För Sveriges del har en allians med USA med största sannolikhet varit mycket bättre än vad en allians med Ryssland hade varit. Jag är bara väldigt trött på USA:s konstanta hyckleri och världspolis-beteende. Speciellt nu när det främst är globalister som styr landet.
Man får vara trött på USA's utrikespolitik och du får ogilla globalister. Många som är för Ryssland i Ukraina-kriget hatar USA och det är skälet till att de står på Rysslands sida. Hjärndött men så är det.
Senast redigerad av Conception 2022-09-05 kl. 17:05.
Citera
2022-09-05, 16:58
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Kan vara. Men det kan också ha varit strategi. Att attackera Zelensky och gå mot styret är ju inget konstigt. Det är ju de som står i vägen för ryssarna. Om deras plan nu är att ta över hela Ukraina så gärna, vad är målet med det? Är landet rikt på något? För mig framstår det som om det är NATO:s närvaro i landet som är Putins problem. Men jag vet inte exakt vad de vill åstadkomma. Det vet endast de själva.
De vill såklart ta över landet, göra de ryssvänligare delarna ryskt och göra styret i övriga Ukraina ryssvänligt. Inte ockupera hela landet. Det kan de inte.
Senast redigerad av Conception 2022-09-05 kl. 17:08.
Citera
2022-09-05, 18:20
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Förstår ärligt talat inte hur folk i väst kan stå på Rysslands sida i konflikten.
Handlar mest om att du och andra infantila lever i Astrid Lindgrens värld där en sida måste vara 100% "god" och den andra 100% "ond". Den som problematiserar Ukraina det minsta hamnar i den infantiles värld därför "på Rysslands sida".
Citera
2022-09-05, 18:22
Medlem
Känns ärligt talat som att endast smarta personer som är ifrågasättande nog att gå emot media-stormen och vapenindustrin som tjänar massvis på krig.

Och även den kloke som faktiskt kan lite om historien och konflikterna mellan Ukraina- Ryssland förstår nog hur det hela egentligen ligger till med Ukrainas bullshit-styre.
Citera
2022-09-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZpRm-QaNnoN
Det är tack vare sådana som dig som gör att man håller helhjärtat på Ryssland.

Du kanske skulle sluta med att göra reklam för globalisternas agendor?
Har du väl etablerat ditt användarnamn som lögnare och manipulatör på fb så blir allt du skriver nedsvärtat.
Då kollar man upp hur saker ligger till när du påstår något.
Handlar mer om att man hatar lögnaktiga globalister som förstör västs kultur och ekonomi och berikar sig själv samtidigt som man kallar kritikerna för rasister, antivaxxare, konspirationsteoretiker, Rysstroll när de har rätt gång på gång.

Jag tycker din och globalisttrollens personligheter påminner om ungar som har damp och någon sorts beroendeproblematik. Den röda tråden är att ni är svaga i sinne och kropp och försöker utnyttja marginaliserade grupper under er, utlänningar etc för egen vinning.

Det ni globalister fruktar allra mest är att er ljusskygga verksamhet belyses, att någon som står över er ser exakt vad ni gör och hur ni samverkar.
Ni är enligt alla beräkningar underlägsna och går mot ert slut.
Fortsätt skriv, det är bra optik.

Med dom orden beskriver du dig själv väldigt väl.
Rasist, check
Antivaxx, check
Konspirationsteoretiker, check
Rysstroll, check

Tack för kaffet kamrat...
Citera
2022-09-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Handlar mest om att du och andra infantila lever i Astrid Lindgrens värld där en sida måste vara 100% "god" och den andra 100% "ond". Den som problematiserar Ukraina det minsta hamnar i den infantiles värld därför "på Rysslands sida".

Och hur många procent god är Ryssland kamrat?
Citera
2022-09-05, 18:58
Medlem
Alla som inte tycker lika som en själv måste ju inte vara outbildade, lortiga, fula, äckliga, incels, rasister, pk-mongon, foliehattar etc etc. Världen är inte indelat i de med brister och de helt utan.

De jag känner/vet om privat som köper mest av den ryska propagandan tror överlag lite väl mycket på konspirationsteorier, skyller sina misslyckanden på samhället eller är serber.

Sen som sagt bara för att man inte tycker Ukraina och Zelensky är det bästa som finns så stödjer man inte Ryssland.

Jag personligen ogillar amerikansk utrikespolitik jättemycket och bara för att jag gör det det så gillar jag inte Ryssland alls just nu. Det är Ryssland som "tvingar" Sverige och Finland in i Nato genom sitt galna beteende.
Citera
2022-09-05, 19:04
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasjeh
Känns ärligt talat som att endast smarta personer som är ifrågasättande nog att gå emot media-stormen och vapenindustrin som tjänar massvis på krig.

Och även den kloke som faktiskt kan lite om historien och konflikterna mellan Ukraina- Ryssland förstår nog hur det hela egentligen ligger till med Ukrainas bullshit-styre.

Får jag använda detta inlägg när jag ska förklara Dunning–Kruger-effekten?
Citera
2022-09-05, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag tror inte att du kan bevisa det. Ryssland har, med Wagner i spetsen varit involverade i flera krig i Afrika. Problemet är bara att Wagner kan inte bevisas tillhöra Ryssland fast alla vet om det.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Du har alltså inga bevis för att wagner tillhör Ryssland? Ska vi ta dig på orden? Har du det förtroendekapitalet?

Jag är inget fan av wagner men det där är ju per definition en konspirationsteori.

Citat:
Man får vara trött på USA's utrikespolitik och du får ogilla globalister. Många som är för Ryssland i Ukraina-kriget hatar USA och det är skälet till att de står på Rysslands sida. Hjärndött men så är det.

De flesta som inte håller på väst skiter helt enkelt i Ukraina. Jag bryr mig inte om Putin tar Ukraina. Det är två skurkstater som slåss och jag ger blanka fan i om Putin vinner. Jag är inte villig att offra något för Ukraina. Jag vill ha en stabil ekonomi med dieselpris under 20kr och elpris under 1kr/kWh. Om Putin hade tagit Ukraina på tre dagar som Zelensky hävdar hade varit fallet om han hade varnat sitt folk om invasionen, flera månader innan då han fick veta att det skulle ske, så hade vi haft en stabil energimarknad. Varenda dag ytterligare som kriget pågår så försämras Europas chanser att komma in på banan igen. Vi offrar våra barns framtid för ett genomkorrupt skitland fullt av nazister.

Vad ska du säga till barnen och pensionärerna i Europa när de fryser och är hungriga där de sitter i nedsläckta lägenheter pga strömavbrott? Vad ska du säga till den 75-åriga tyska damen med artros som får duscha kallt? Att det är värt det eftersom nu har Ryssland inte McDonalds längre?

Men det finns en potentiell uppsida med det hela. Nu får alla se vad som händer när man fasar ut fossila bränslen. Konsekvenserna i Europa av kriget är exakt samma som klimatpolitiken leder till, fast accelererat. Och då är det bara ett fossilbränsle som har tagits bort, gasen. Tänk hur det blir när vi inte har olja heller.

Västvärlden drivs av fossila bränslen, det kan alla se nu. Tar du bort dem så tar du bort välståndet. Putin har all energi han behöver, Europa har kraftig brist. Så, förstår du att vi redan har förlorat? Det finns ingen väg ut för Europa annat än att gå i krig med Ryssland, eller låta Putin få som han vill. Tyskarna kommer befinna sig i en mycket snarlik situation som var orsaken till världskrigen, hög inflation och dåliga levnadsförhållanden. Det är stor risk att Tyskland ännu en gång startar krig i vinter.

Kom ihåg att du hejade på när det händer.
Senast redigerad av MachDiamonds 2022-09-05 kl. 19:21.
Citera
2022-09-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du har alltså inga bevis för att wagner tillhör Ryssland? Ska vi ta dig på orden? Har du det förtroendekapitalet?

Jag är inget fan av wagner men det där är ju per definition en konspirationsteori.

De flesta som inte håller på väst skiter helt enkelt i Ukraina. Jag bryr mig inte om Putin tar Ukraina. Det är två skurkstater som slåss och jag ger blanka fan i om Putin vinner. Jag är inte villig att offra något för Ukraina. Jag vill ha en stabil ekonomi med dieselpris under 20kr och elpris under 1kr/kWh. Om Putin hade tagit Ukraina på tre dagar som Zelensky hävdar hade varit fallet om han hade varnat sitt folk om invasionen, flera månader innan då han fick veta att det skulle ske, så hade vi haft en stabil energimarknad. Varenda dag ytterligare som kriget pågår så försämras Europas chanser att komma in på banan igen. Vi offrar våra barns framtid för ett genomkorrupt skitland fullt av nazister.

Vad ska du säga till barnen och pensionärerna i Europa när de fryser och är hungriga där de sitter i nedsläckta lägenheter pga strömavbrott? Vad ska du säga till den 75-åriga tyska damen med artros som får duscha kallt? Att det är värt det eftersom nu har Ryssland inte McDonalds längre?

Men det finns en potentiell uppsida med det hela. Nu får alla se vad som händer när man fasar ut fossila bränslen. Konsekvenserna i Europa av kriget är exakt samma som klimatpolitiken leder till, fast accelererat. Och då är det bara ett fossilbränsle som har tagits bort, gasen. Tänk hur det blir när vi inte har olja heller.

Västvärlden drivs av fossila bränslen, det kan alla se nu. Tar du bort dem så tar du bort välståndet. Putin har all energi han behöver, Europa har kraftig brist. Så, förstår du att vi redan har förlorat? Det finns ingen väg ut för Europa annat än att gå i krig med Ryssland, eller låta Putin få som han vill. Tyskarna kommer befinna sig i en mycket snarlik situation som var orsaken till världskrigen, hög inflation och dåliga levnadsförhållanden. Det är stor risk att Tyskland ännu en gång startar krig i vinter.

Kom ihåg att du hejade på när det händer.

Tack och lov är det vad folkviljan bryr sig om och inte du.
Dom flesta vill inte att Putin tar Ukraina och bryr sig....lev med det.
Citera
2022-09-05, 19:33
Medlem
styckets avatar
Självständigt tänkande människor som inte enbart rabblar upp vad de hört i mainstream media.

Frågor på det?
Citera
2022-09-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Förstår ärligt talat inte hur folk i väst kan stå på Rysslands sida i konflikten. ett land som gång på gång visat sig opålitlig, där kulturen säger att det inte finns något som heter heder utan starkast roffar åt sig och svaga trycks åt sidan, där meningsmotståndare får för sig att det är jättetrevligt med att öva på svanhopp från sjukhusfönster, och som inte har några problem med att likvidera motståndsmän i andra länder genom att riskera civilas liv genom att använda sig av nervgift som sitter kvar på ytor länge. Att ljuga och förvränga är Rysslands nationalsport.

Vad inom rysk politik har gjort sig förtjänta av tillit av andra än Ryssar som utsatts för propaganda år efter år tills de till slut tror på den? Vad i landet Ryssland är det idag, under nuvarande styre och kultur, som får folk att tänka "Nä alltså, Ryssen är en hyvens kille! Inga problem alls!"?
Personlighetstypen är väl de som är mer logiskt lagda än känslostyrda. De som kan bedöma saker utifrån den faktiska verkligheten utan att påverkas av sina personliga preferenser och åsikter.
Så jag skulle säga främst män och särskilt på högersidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in