2022-09-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är tydligen en ny form av myokardit som inte är så farlig har jag fått lära mig.

Allt man visste om myokardit sen innan gäller inte, tydligen.

Citat:
Om virus-orsakad myokardit innan vaccinen kom in i bilden:

Long-term prognosis was usually good with a 3–5-year survival ranging from 56 to 83%

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2519249/

Tydligen så gäller annat för myokardit från vaccin som beskrivs som mer eller mindre ofarlig. Varför det skiljer är oklart, jag har inte ens sett någon förklaring till varför det skiljer. Jag tvivlar på att det skiljer.

Att det beskrivs som mindre farligt låter inte korrekt med tanke på att myndigheten har ljugit ihop en helt ny sjukdom pga hur många som dör efter vaccinet

Sudden arrhythmic death syndrome - sker efter myocarditis skapats av vaccinet
2022-09-05, 17:12
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
2-3 miljarder ska dö inom 1-2 år. Dessutom får man AIDS, blir zombie och blir magnetisk. Vi vet det redan.

Jag väntar fortfarande spänt på att bli magnetisk!

(Ser framför mig hur jag sträcker fram handflatan och får bilar att lyfta och flyga åt fanders)
2022-09-05, 17:14
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryanantivax
Att det beskrivs som mindre farligt låter inte korrekt med tanke på att myndigheten har ljugit ihop en helt ny sjukdom pga hur många som dör efter vaccinet

Det finns exakt 0 data som kan bekräfta att fallet skulle vara annorlunda med myokardit framkallat av vaccinet (där jag är en av de drabbade btw). Det är först om några år som vi ser det.
2022-09-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Det finns exakt 0 data som kan bekräfta att fallet skulle vara annorlunda med myokardit framkallat av vaccinet (där jag är en av de drabbade btw). Det är först om några år som vi ser det.
Vad är annorlunda?
2022-09-05, 17:33
Medlem
Först var det ett par månader, sen sex månader, nu är vi alltså uppe i 3-5 år. Jag gillar att tidsfristen ökar fortare än jag åldras. När jag går i pension lär vi vara uppe i sidådär 1000 år med andra ord.
2022-09-05, 17:36
Medlem
zjCztVys avatar
Two more weeks.

Allt är en enda stor psyop. Vi har vaccinhetsarna som säger att vaccinet är ofarligt, sedan har vi flat earth-fittorna som är kontrollerad opposition som säger att man blir magnetiskt och att alla kommer att dö snart. Man kan inte ens diskutera de biverkningarna som vaccinet faktiskt har när dessa två jävla grupper finns.

Ger vaccinen myocardit? Säkert. Men kommer 50% dö om 5år? Så fan heller.
2022-09-05, 17:51
Medlem
Lagerthas avatar
Ingen negativ information kring vaccinet biter på the vaxtarded. Om så hela världens samlade experter skulle gå ihop och meddela att de som tagit vaccinet allvarligt påverkat sin hälsa och att en väldigt stor del av dem inte kommer att leva om 10 år så skulle de ändå vifta bort det. Ja, det är nästan där vi är idag.

Bara om SVT på bästa sändningstid flera dagar i rad skulle uppmärksamma samma sak skulle de naiva svenskarna börja fundera på om det däringa vaccinet kanske inte var så bra ändå.

Skämskudde!!!
2022-09-05, 18:13
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Om virus-orsakad myokardit innan vaccinen kom in i bilden:

Long-term prognosis was usually good with a 3–5-year survival ranging from 56 to 83%

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2519249/

Tydligen så gäller annat för myokardit från vaccin som beskrivs som mer eller mindre ofarlig. Varför det skiljer är oklart, jag har inte ens sett någon förklaring till varför det skiljer. Jag tvivlar på att det skiljer.

Varför det?

Det är ju inte så att hjärtat smittades av något mystiskt som heter myokardit som sedan sprider sig till hela hjärtat på ett uniform sätt oberoende av vad den beror på.

Man kan få en väldigt lindrig myokardit som afficerar en liten del av myokardiet eller man kan få en kraftig affektion av av en stor del av myokardiet.

Man kan också titta på data för de som avlidit i all form myokardit tidigare och se hur kraftig den initiala myokardite- var i genomsnitt jämfört med för dem som överlevde i fem år.

Ser man då att vaccinmyokarditen intitial är mycket lindrigare än genomsnittet så är det inte rimligt att anta att 5-årsöverlevnaden skall vara lika låg heller.

Egentligen tror jag att du faktiskt förstår det här.
2022-09-05, 18:28
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Varför det?

Det är ju inte så att hjärtat smittades av något mystiskt som heter myokardit som sedan sprider sig till hela hjärtat på ett uniform sätt oberoende av vad den beror på.

Man kan få en väldigt lindrig myokardit som afficerar en liten del av myokardiet eller man kan få en kraftig affektion av av en stor del av myokardiet.

Man kan också titta på data för de som avlidit i all form myokardit tidigare och se hur kraftig den initiala myokardite- var i genomsnitt jämfört med för dem som överlevde i fem år.

Ser man då att vaccinmyokarditen intitial är mycket lindrigare än genomsnittet så är det inte rimligt att anta att 5-årsöverlevnaden skall vara lika låg heller.

Egentligen tror jag att du faktiskt förstår det här.

Vaccinmyokarditen har dock inte visat sig "mildare" än den myokardit man redan kände till visat sig vara på något vis. Ingen som smittats av den har heller visat sig ens överleva så länge som 5 år, än.

Det finns alltså ingen anledning att misstänka att det skulle vara så som du verkar åsyfta.
2022-09-05, 18:40
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Tog man vaxxet så får man skylla sig själv, ingen blev tvingad att ta det.
Det hela var helt frivilligt.
2022-09-05, 18:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Begreppet SADS myntades i mitten på 70-talet och är ingenting som "helt ny sjukdom som myndigheten ljugit ihop".

EN studie från 2007 visar att andelen döda i SADS 2007 var 0.16 personer per 100,000 invånare.

Citat:
Results
115 coroner's cases were reported and 56 (49%) SADS victims were identified: mean age 32 years, range 7–64 years and 35 (63%) male. 7 of 39 cases (18%) had a family history of other premature sudden deaths (<45). The estimated mortality from SADS was 0.16/100 000 per annum (95% CI 0.12 to 0.21), compared with an official mortality of 0.10/100 000 per annum for International Classification of Diseases 798.1 (sudden death, cause unknown—instantaneous death) or 1.34/100 000 per annum for unascertained causes of death.

Att begreppet skulle ha något att göra med COVID hittade du helt enkelt på.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
2022-09-05, 19:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ops .. https://www.reddit.com/r/conspiracy/comments/qyy8ot/cdc_confirms_that_the_vaccines_cause_myocarditis/

Jaha, så det är därför vi har sett videos på så många läkare som hävdar att dom vaccinerade av 3-5 år kvar att leva ... jaha, pga av livslängden efter myocarditis

"CDC confirms that the vaccines cause myocarditis and claims patients recover quickly from it. They left out the part where myocarditis has a 50% fatality rate in the first 5 years"

Förresten, varför klistras så många trådar om V bieffekter ihop med andra, när vi inte gör det med t.ex ryssland? där öser man in trådar medans när det kommer till V bieffekter så försöker man dölja det med att skicka in trådar i andra så att dom försvinner.

Intressant va?
Vilket trams. Som vanligt startas en tramstråd av ett antivaxxar-patrask där man hänvisar till en vantolkning som gjorts av någon antivaxxar-aktivist. Man länkar naturligtvis INTE till källan.

Nej, CDC "bekräftar inte att vaccinerna orsakar myocarditis". Vilket jävla antivaxxar-patrask-trams.

Citat:
Myocarditis and pericarditis have rarely been reported. When reported, the cases have especially been in adolescents and young adult males within several days after mRNA COVID-19 vaccination (Pfizer-BioNTech or Moderna).
  • More often after the second dose
  • Usually within a week of vaccination
  • Most patients with myocarditis or pericarditis who received care responded well to medicine and rest and felt better quickly.
  • Patients can usually return to their normal daily activities after their symptoms improve.
  • Those who have been diagnosed with myocarditis should consult with their cardiologist (heart doctor) about return to exercise or sports.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/safety/myocarditis.html

Att det föreligger en risk för myocarditis har man vetat länge. Det är därför man vidtagit åtgärder för att minimera risken.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in