2012-02-02, 18:20
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Jag startade tråden för att få veta varför/hur folk tänker. Jag är själv så pass WT att jag inte ser något fel med det hela, alls.

Jag tycker inte heller att jag behöver "rättfärdiga mitt beteende"!!!!?! (du kanske bara uttryckte dig lite klumpigt där?) Eftersom jag inte ser något fel, behöver jag inte heller rättfärdiga.

Jag har inga planer med relationen iallafall inte nu. Inte mer än att ta var dag som den kommer.
Alltså jag tänker inte i banorna att den här mannen vill jag gifta mig med, skaffa barn, dra på mig huslån med och så vidare. Men jag ser inte relationen som en "spontan" relation för det tog mig lång tid att gå in i den och inte bara vara vänner och självklart hoppas jag att den blir långvarig -- det gör väl alla i en relation?

Om vi skulle vara tillsammans om 20år ser jag att vi bor fint och har utvecklat och ägnar oss åt våra hobbies, våra vänner och varandra. Gärna att vi skulle ha ett par katter också. Det är vad jag önskar i sådana fall.

Sen, generellt tycker jag det är konstigt att relationer som denna ska helt plötsligt vara superseriösa, så till den grad att man planerar husköp och barnafödande. Att de ska behöva hålla i en evighet, trots att de flesta relationer inte alls uppfyller dom här kraven. De flesta relationer kraschar faktiskt och det verkar tyvärr som att de flesta mår dåligt när de gör slut. Varför ska då en aningen normbrytande relation vara så gammalmodig, uppfylla ideal och vara omöjligt perfekt?

Snarare så att han har en försenad 40årskris och blir ihop med en tonåring för att känna sig ung igen.
Citera
2012-02-02, 18:21
Medlem
Herr.Bondes avatar
Citat:
Jag fyller ganska snart 19 och är sedan ett antal månader tillbaka tillsammans med en man som är 44år.
Som par har vi det verkligen jättebra, och passar ihop på alla plan, men efter att ett antal "kompisar" och vänner pratat mycket om det här undrar jag om det verkligen är fel?

Finns det några egentliga problem med en "sån här" relation? Ja, förutom det... uppenbara.. att:

* relationen säkert snart tar slut (enligt andra)
* att han bara utnyttjar mig (eller tvärtom?)
* att folk stirrar på stan osv.

Ålder är bara en siffra. Min tjej är 17 och jag 24. Inte lika stor skillnad som hos er,men huvudsaker är att NI trivs med varandra. Skit i vad dina ''vänner'' säger. Att dom är så jävla inskränkta är inte ditt problem alls.

Så,känns det bra så kör på till 110 %. Tar det slut så gör det väl det. Men sålänge du är lycklig så är det bara att njuta
Citera
2012-02-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Snarare så att han har en försenad 40årskris och blir ihop med en tonåring för att känna sig ung igen.

Vad bra att jag kan bidra med lite ungdomlighet till honom!
Citera
2012-02-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Bonde
Ålder är bara en siffra. Min tjej är 17 och jag 24. Inte lika stor skillnad som hos er,men huvudsaker är att NI trivs med varandra. Skit i vad dina ''vänner'' säger. Att dom är så jävla inskränkta är inte ditt problem alls.

Så,känns det bra så kör på till 110 %. Tar det slut så gör det väl det. Men sålänge du är lycklig så är det bara att njuta

Precis, tack, jag har det bra och dom kan få vara inskränkta om dom vill
Citera
2012-02-02, 19:23
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Vad bra att jag kan bidra med lite ungdomlighet till honom!

Whatever floats your boat.
Citera
2012-04-29, 17:35
Medlem
Megafailures avatar
Hur har det gått för TS?
Citera
2022-09-05, 13:10
Avstängd
Adelaides avatar
TS bör vara 29 idag och hennes kille 54. Har förhållandet hållit tro?
Citera
2022-09-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Ja, vi har barn och alla tillbehör, och ett ganska trevligt liv tillsammans

Jag bröt handleden för ett par år sedan men inga andra brutna ben hitintills...
Citera
2022-09-05, 13:33
Medlem
Citat:
Jag fyller ganska snart 19 och är sedan ett antal månader tillbaka tillsammans med en man som är 44år.
Som par har vi det verkligen jättebra, och passar ihop på alla plan, men efter att ett antal "kompisar" och vänner pratat mycket om det här undrar jag om det verkligen är fel?

Finns det några egentliga problem med en "sån här" relation? Ja, förutom det... uppenbara.. att:

* relationen säkert snart tar slut (enligt andra)
* att han bara utnyttjar mig (eller tvärtom?)
* att folk stirrar på stan osv.

Kontraster är läckert. Hur kul är det att vara ihop med någon som är precis som man själv?

Go for it och lycka till!
Citera
2022-09-05, 14:36
Medlem
Magica-Lazios avatar
Jag dejtar just nu en tjej som är 23år efter att jag haft tur och varit på rätt plats vid rätt tidpunkt. Och jag är
strax över 40år. Inte samma åldersskillnad som ni har men inte långt ifrån.

De män som glor är avundsjuka på din man. Och kvinnor som glor är griniga för att en kvinna i hans egen ålder eller en mer jämnårig inte duger.

Skit i vad andra tycker, du är vuxen enligt lagen och får ta dina egna beslut.

Jag kommer att fortsätta att aldrig dejta någon över 30år. Tjejer under 30år är fulla av liv medans 30+ eller gud förbjude 40+, de är ju vandrande lik. Duger till att knulla någon gång då och då som tidsfördriv men ska det vara något seriöst vill jag ha en tjej som inte är totalt söndertrasad både till utseende och emotionellt vilket får mig att söka mig till tjejer under 30år.
Citera
2022-09-05, 17:14
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadboy96
Skönt ändå att återuppliva en tio år gammal tråd
Kunde inte hålla mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Citat:
Ja, vi har barn och alla tillbehör, och ett ganska trevligt liv tillsammans

Jag bröt handleden för ett par år sedan men inga andra brutna ben hitintills...
Önskar du inte lite mer liv i karlsloken? Åldras du inte snabbare då man blir som man umgås? Har du sörjt det någon gång, att det lekfulla bara försvann?
Citera
2022-09-05, 17:17
Medlem
om man är kär tycker jag inte att ålder ska spela någon roll så länge båda är vuxna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in