2022-09-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jo fast då är det fler äktenskap i Ryssland också. Kulturen handlar om att dejta för att träffa någon att gifta sig med. Inte alls samma tankesätt i Sverige. I Sverige handlar det mest om ligga runt eller samboliv.

Filmkväll och sex förekommer typ aldrig i Ryssland eller att ha tjej/killkompis och KK. Dom är väldigt mer traditionella. Jag tror även detta kan appliceras på det flesta slavic länderna.

Jag tycker det inte ens går att jämföra!

Ukrainarna är betydligt mer konservativa än ryssarna. Ju längre västerut du går i Ukraina desto mer traditionella är de. Allt som är korrupt och dekadent i Ukraina går att koppla till ryssarna och judarna.
Citera
2022-09-05, 12:42
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag säger inte att USA är världens främsta land men lite nyansering får du väl allt ha i dina ställningstaganden. De två största krigen som USA har varit med i senaste andra världskriget är Koreakriget och Vietnamkriget.

Kan du vara vänlig att redogöra hur dessa två krig startade? Vilken sida gjorde vad?
Det är de två största krigen, ja. Men USA och CIA har gjort väldigt mycket saker världen över. Jag levde inte när USA invaderade Vietnam och Korea. Men jag antar att det handlade om att kommunister försökte ta över i länderna. Vietcong i Vietnam och Kim Jong-Sung i Korea. USA ville inte att detta skulle ske då dessa länder då skulle alliera sig med Sovjet. Samma sak gäller Rysslands invasion av Ukraina. NATO är emot Ryssland, och därför vill de givetvis inte ha ett NATO-land precis vid sin gräns. Menar du att Vietnam eller Korea attackerade USA först? Det är i så fall helt ny information för mig.

Däremot levde jag när USA invaderade Irak och Afghanistan, och inget av dessa länder gjorde någonting mot USA. Usama Bin-Laden gömde sig i Afghanistan, men det var inte dit de skickade större delen av sin militär. Dessutom behöver man inte invadera ett land för att leta efter en terrorist (som de uppenbarligen ändå inte ville hitta). Framförallt inte ett primitivt fattigt land som inte ens har en riktig militär.

Men det är detta jag menar. När Ryssland invaderar ett land, då är det en ondskefull invasion, punkt slut. Vad deras motiv till invasionen var spelar ingen roll. Men när USA invaderar länder ska jag alltså behöva redogöra varför? Deras attack på Japan var rättfärdig rakt av, då Japan attackerade dem först. Men så vitt jag vet har inget annat land attackerat USA sedan dess. USA har invaderat länder och utfört statskupper så att länderna ska vara allierade med dem och spela efter deras regler. Ryssland verkar ha gjort samma sak med Ukraina? Vad är skillnaden? Den enda skillnaden jag kan se är att USA har gjort detta betydligt fler gånger än Ryssland.
Citera
2022-09-05, 12:55
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Det är de två största krigen, ja. Men USA och CIA har gjort väldigt mycket saker världen över. Jag levde inte när USA invaderade Vietnam och Korea. Men jag antar att det handlade om att kommunister försökte ta över i länderna. Vietcong i Vietnam och Kim Jong-Sung i Korea. USA ville inte att detta skulle ske då dessa länder då skulle alliera sig med Sovjet. Samma sak gäller Rysslands invasion av Ukraina. NATO är emot Ryssland, och därför vill de givetvis inte ha ett NATO-land precis vid sin gräns. Menar du att Vietnam eller Korea attackerade USA först? Det är i så fall helt ny information för mig.
Jag vill påstå att de som främst inte ville att det skulle ske var länderna själva. Speciellt den delen av landet som blev invaderat. Gällande Korea så var det främst FN som lade sig i först.

Baltikum är med i Nato vid Rysslands gräns så det argumentet faller fort.

Citat:
Däremot levde jag när USA invaderade Irak och Afghanistan, och inget av dessa länder gjorde någonting mot USA. Usama Bin-Laden gömde sig i Afghanistan, men det var inte dit de skickade större delen av sin militär. Dessutom behöver man inte invadera ett land för att leta efter en terrorist (som de uppenbarligen ändå inte ville hitta). Framförallt inte ett primitivt fattigt land som inte ens har en riktig militär.
Jag håller med dig i mycket där. Saddam var väl inte guds bästa barn men en invasion var inte lösningen på det problemet.

Citat:
Men det är detta jag menar. När Ryssland invaderar ett land, då är det en ondskefull invasion, punkt slut. Vad deras motiv till invasionen var spelar ingen roll. Men när USA invaderar länder ska jag alltså behöva redogöra varför?
Jag ska dra en liten fakta för dig för att se om du reagerar på detta.

Under Sovjets 10 år långa invasion av Afghanistan så dog i runda släng 2 miljoner civila. Under USA's 20 år långa invasion av Afghanistan så dog 75 000 civila.

Vilken som är en ondskefull invasion kan man givetvis diskutera med förlustsiffrorna på civila talar ett tydligt språk.
Citera
2022-09-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ja, för det är ju inte alls det som Klaus Shwab och WEF arbetar mot

Jag påstår absolut inte att det är något de kommer att lyckas med. Men det finns många förmögna inflytelserika människor som länge har arbetat mot detta målet, ja. I allra högsta grad.

Gissar att det finns många trådar om det också. Så varför i h-vete håller du inte till där istället??!!

Precis som vi redan klarat av i tråden så är du bara kandidat till Lasse Åbergs nya rulle ”Den ofrivillige Putinrunkaren” genom att koppla ihop ditt jävla trams (du skriver ju själv att det är det) med det faktum att en massmördande diktator dödar tusentals oskyldiga män, kvinnor och barn.

Ta bara avstånd från skiten? Det är fel och det är vidrigt vad Putin gör! Punkt!! Är det så jävla svårt utan att börja relativisera?

Whatabout-Tourett är ju för fasen något som man borde börja testa kliniskt.
Citera
2022-09-05, 12:59
Medlem
Citat:
Ja, för det är ju inte alls det som Klaus Shwab och WEF arbetar mot

Jag påstår absolut inte att det är något de kommer att lyckas med. Men det finns många förmögna inflytelserika människor som länge har arbetat mot detta målet, ja. I allra högsta grad.

Vilka suveräna länder förutom Ukraina är du beredd att offra för Rysslands kamp mot västs globalister?

Jag håller med om att globalisterna är Europas fiender också.
Men tror du att det skulle vara bättre för ett europeiskt land att slukas upp av Ryssland? Att dina barn tvingas göra värnplikt i Ryssland? Att din kulturella och språkliga identitet ska försvinna i förmån för den ryska? Att nationalister förföljs och sätts i fängelse? Att ditt lands resurser stjäls och skickas till Moskva? Att ryska judiska och ickejudiska oligarker stjäl ditt lands industrier och företag? Är inte detta globalism?

Dessutom: Tror du inte att Rysslands invasion av Ukraina i förlängningen tvingar Ukraina att närma sig västs globalister? Så egentligen gynnar Ryssland västs globalister i det långa loppet.
Citera
2022-09-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZpRm-QaNnoN
Såhär talar en gaslightande kärring som vill åt ens plånbok.

Eftersom globalisterna vaxxar barn med dödssprutan, vill tvångsvaxxa oss, låsa in oss, förstöra ekonomin, starta krig. Med era agendor så är allt förlorat och förstört för alltid, inget är någonting värt om ni får er vilja och igenom.

Så finns det ingen återvändo för er, ni får köra ända in i kaklet. Ni kommer förlora.

Får man ha mobil/dator på låsta avdelningar?
Varför är du rädd om din plånbok? Du bor ju ändå i Ryssland och har bara värdelös rubel i den...
Citera
2022-09-05, 15:51
Medlem
Samma som står på Ukrainas...
Citera
2022-09-05, 16:30
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnoAlco
Vilka suveräna länder förutom Ukraina är du beredd att offra för Rysslands kamp mot västs globalister?

Jag håller med om att globalisterna är Europas fiender också.
Men tror du att det skulle vara bättre för ett europeiskt land att slukas upp av Ryssland? Att dina barn tvingas göra värnplikt i Ryssland? Att din kulturella och språkliga identitet ska försvinna i förmån för den ryska? Att nationalister förföljs och sätts i fängelse? Att ditt lands resurser stjäls och skickas till Moskva? Att ryska judiska och ickejudiska oligarker stjäl ditt lands industrier och företag? Är inte detta globalism?

Dessutom: Tror du inte att Rysslands invasion av Ukraina i förlängningen tvingar Ukraina att närma sig västs globalister? Så egentligen gynnar Ryssland västs globalister i det långa loppet.
Jag är inte beredd att offra några suveräna länder. Men jag tror inte det minsta på att Ryssland någonsin har varit intresserade av att ta över Ukraina. Jag tror att det handlar om att de inte vill ha NATO på sin gräns, och kanske om att de vill styra över den delen där det främst bor ryssar (vilket är den delen de redan har tagit över, och inget mer om jag har förstått det korrekt).

Jag tror inte det minsta på att Ryssland har några större planer på att ta över en massa länder. Jag kan ha fel, men jag tror inte det. Men givetvis hade jag inte velat att Sverige skulle tas över av Ryssland.
Citera
2022-09-05, 16:36
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Gissar att det finns många trådar om det också. Så varför i h-vete håller du inte till där istället??!!

Precis som vi redan klarat av i tråden så är du bara kandidat till Lasse Åbergs nya rulle ”Den ofrivillige Putinrunkaren” genom att koppla ihop ditt jävla trams (du skriver ju själv att det är det) med det faktum att en massmördande diktator dödar tusentals oskyldiga män, kvinnor och barn.

Ta bara avstånd från skiten? Det är fel och det är vidrigt vad Putin gör! Punkt!! Är det så jävla svårt utan att börja relativisera?

Whatabout-Tourett är ju för fasen något som man borde börja testa kliniskt.
Vem har någonsin påstått att kriget är någonting positivt? Jag tycker bara att det är ganska märkligt att det land som nu håller på och målar ut Ryssland till satan, har gjort betydligt värre saker själv. Varför ska jag ta avstånd från ett krig där ingen av sidorna på något sätt rör mig? Varför tar inte du avstånd från alla miljoner dollar i mutor som Zelensky har fått från USA? Är du för korruption då eller?
Citera
2022-09-05, 16:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Men jag tror inte det minsta på att Ryssland någonsin har varit intresserade av att ta över Ukraina.
Varför anföll de Kyiv initialt och gick direkt mot det Ukrainska styret? Varför hade Zelensky minst att dussin attacker mot honom för att döda honom.

Alla trupper i den stora konvojen utanför Kyiv var ockupationstrupper. Tränade i att hantera civila vid en ockupation. Gör man detta så är såklart agendan att ta över Kyiv och därmed hela Ukraina.
Citera
2022-09-05, 16:46
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Jag vill påstå att de som främst inte ville att det skulle ske var länderna själva. Speciellt den delen av landet som blev invaderat. Gällande Korea så var det främst FN som lade sig i först.

Baltikum är med i Nato vid Rysslands gräns så det argumentet faller fort.

Jag håller med dig i mycket där. Saddam var väl inte guds bästa barn men en invasion var inte lösningen på det problemet.

Jag ska dra en liten fakta för dig för att se om du reagerar på detta.

Under Sovjets 10 år långa invasion av Afghanistan så dog i runda släng 2 miljoner civila. Under USA's 20 år långa invasion av Afghanistan så dog 75 000 civila.

Vilken som är en ondskefull invasion kan man givetvis diskutera med förlustsiffrorna på civila talar ett tydligt språk.
Bara för att de har NATO-länder vid sin gräns betyder inte det att de vill ha fler. Det har gjorts flera avtal genom åren om att NATO inte ska expandera mer, men ändå har det fortsatt. Till slut tröttnade väl ryssarna.

Jag är inte minsta lilla förvånad över att det dödades en massa civila under Rysslands invasion av Afghanistan. Men det är ett faktum att USA har invaderat fler länder än Ryssland, utfört fler statskupper och helt enkelt blandat sig betydligt mer i andra länders angelägenheter än vad Ryssland har. För Sveriges del har en allians med USA med största sannolikhet varit mycket bättre än vad en allians med Ryssland hade varit. Jag är bara väldigt trött på USA:s konstanta hyckleri och världspolis-beteende. Speciellt nu när det främst är globalister som styr landet.
Citera
2022-09-05, 16:51
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Varför anföll de Kyiv initialt och gick direkt mot det Ukrainska styret? Varför hade Zelensky minst att dussin attacker mot honom för att döda honom.

Alla trupper i den stora konvojen utanför Kyiv var ockupationstrupper. Tränade i att hantera civila vid en ockupation. Gör man detta så är såklart agendan att ta över Kyiv och därmed hela Ukraina.
Kan vara. Men det kan också ha varit strategi. Att attackera Zelensky och gå mot styret är ju inget konstigt. Det är ju de som står i vägen för ryssarna. Om deras plan nu är att ta över hela Ukraina så gärna, vad är målet med det? Är landet rikt på något? För mig framstår det som om det är NATO:s närvaro i landet som är Putins problem. Men jag vet inte exakt vad de vill åstadkomma. Det vet endast de själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in